Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '09

 
Kategori
Şiir
 

Bundandır çoğu zaman başımın yastığa yabanlığı

Bundandır çoğu zaman başımın yastığa yabanlığı
 

ALINTI...


Bilirim elbet bende hissederim yüreğimin ta derininde
Ekmek kavgasının ne demek olduğunu
Toprağın tohuma
Tohumun güneşe hasret doğduğunu

Bilirim elbet dünyada bir günde kaç bebenin açlıktan
Yok olduğunu

Bundandır çoğu zaman başımın yastığa yabanlığı
Yüreğimin karanlığı

Bilirim elbet
Dünyanın benim etrafımda dönmediğini
Ki evrenin ekseni olmadığımı

Uzanırım gizlice karınca yuvalarına
Görmezsiniz ki siz
Duymazsınız ki
Karıncalara ne dediğimi
Bilmezsiniz ki

II-
HALDEN ANLARIM

Haykırırım avazımca veririm mücadelemi
En yücesinden
Ve
Bilirim Vatan Millet aşkını
Ana baba ille de evlat, evlat
Yüreğime işlemişim evlatlarımın bakışını

Ben de halden anlarım
Anlarım elbet
Ki
Çıra gibi yanarım
Fakat ben için, için ağlarım
Gösterişten uzak kanarım
Bilirim yetmez elim kolum bağlı kuşatılmış her yanım
Ağlamak ta söylemek kadar kifayetsiz
Memleketimde her bir şey yarım
Gecelere el yordamıyla uzanırım meşalesiz
Ve kimsiz kimsesiz
Sessiz

III-
ZULÜM GEZDİ DİYARLARIMDA

Bilirim ben de bilirim
“Aynası iştir kişinin lafa bakılmaz”
da
Dostum her yaptığın iş anlatılmaz

Lakin sahte şafaklara da
İnanılmaz

Ki

Sevene hoşgörüden de kaçılmaz
“Açık yaraya hiç tuz basılmaz”

Sen

IV-

YAĞMUR YAĞDI ISLANDIM

“Abanın kadri yağmurda bilinir”
Bunu da bilirim

Yağmur yağdı ıslandım
Dolu yağdı
Uslandım


Masallar dinledim

Bir, bir ezberledim

Zulüm gezdi diyarlarımda bense izledim

Ki
Kimse incinmesin istedim

Dertleri yüreğime kilitledim
Ve bekledim

Asaletimse özümde
Ziynet dedim gizledim

Ben ki
sadece
İlk defa
Birinden
Bir omuz özledim
Ki
İlk defa acizlerdeydim
Bir güç
Bir güven
İstedim
De kendimden bile gizledim

Bilmedin ne istedim ne istemedim
İnledim

Sen dinlemedin
-
Ben

Titredim

v-

BEN ONA DÜŞTÜM

Ve
Herkes birileri dedi
Birileri her işe beni zincirledi

Ki

Düştüm

Uzandı bir el
Tuttu elimden görünmedi
Bir başka el bırakın düşsün devrilsin dedi

Ben ona düştüm
Ve
Çok üşümüştüm

O

Hırkasını alın salıverin gitsin dedi

VI-

ALTTAN ALMA İŞİ BURADA DA BANA DÜŞTÜ

Kalktı

Benim yerime ilişti

Benimle yerini değişti

Dostum bu iş nasıl bir işti

Ki

Kan beynime üşüştü
Alttan alma işi yine bana mı düştü

VII-

“Aynası iştir kişinin lafa bakılmaz”

Adalet ile zulüm aynı yerde barınmaz

 
Toplam blog
: 66
: 452
Kayıt tarihi
: 21.01.09
 
 

Udi, bestekar ve şairim. TRT'de bestelerim bulunmakta olup, bazı eserlerim de TRT ses sanatçıla..