Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '11

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bunlar ne anlar demokrasiden!

Libya’daki işçilerimizin ne sıkıntıda olduğunu anlayabiliyorum.

1989 Yılında Yemendeydim. Yemen’in Ma’rib şehrinde!

Arazide sanat yapıları yapardık. Haftada bir iki gün silahlı Bedeviler gelir, keser, testere gibi el takımlarımızı alır giderlerdi!

“İş yapmayın!” Diyerek!

Tercüman gelir, gider o bölgenin şeyhine, konuşur, takımlarımızı alır gelirdi.

“Sizin yüzünüzden Arabın kirli yüzünü öptüm!” Derdi!

Şantiyeden yarım saatlik uzaktaki bir köyün yanındaki bir yapının kalıbını söküyorduk. Babam yanımıza geldi. Köydeki bakkaldan elma ve armut almış bize! İtalya menşeli meyvelerdi bunlar. Tane işi satılıyordu ve pahalıydı. Biz meyveleri yerken üç Bedevi genci de yanımıza geldi. Biri babamın yaka cebinden hesap makinesini aldı, elinde oynadı tekrar cebine koydu. Diğeri geldi o da aynısını yaparken ben tuttum ittim bu Bedeviyi.

Gittiler bunlar!

Biraz sonra birinin elinde Kaleşnikof benzeri tüfekle geldiler. Geldi, alnıma dayadı tüfeği Bedevi genci. Zayıf çelimsiz biri. Eli tetikte, gözümün içine bakıyor. Ben de eline bakıyorum dikkatle. En ufak harekette elinden tüfeği alırım. Alırım ama sonra ne olacak? Vursam, kaçabiliriz başkent Sanaa’ya. Ama şantiyede katliam yaparlar. Bir kişi kalmaz. O anda bunları düşünüyorum.

Bedevi genci baktı baktı bana “hadi lan” der gibi bir hareket yaptı, indirdi tüfeğini, döndü gittiler.

Kalıbı sökmeden şantiyeye döndük. Babam bir daha da göndermedi bizi oraya.

Böyle nice olaylar yaşadık.

Şantiyede bir tane araba bırakmadılar. Geliyorlar silahlı olarak, alıp gidiyorlardı araçları. En son altmış asker koruyordu bizi. Marib- Sanaa yolunu kapattıklarından bir hafta geç geldim Türkiye’ye!

Böyle ülkeler, böyle insanlar!

Bunlar ne anlar demokrasiden yahu!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..