Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '13

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Bunları yaptın da ne oldu Süleyman?

Bunları yaptın da ne oldu Süleyman?
 

Toprağın bol, mekanın Cennet olsun Nazmiye Hanımefendi.


 

Ahir ömrümde bir kere Çankaya Köşkü’ne çıkma şerefine erdim.

TEMA Vakfı’nın, 10 Milyar Meşe Toprakla Buluşuyor Kampanyası çerçevesinde “ilk meşe palamudunun” Köşkün bahçesinde sembolik dikim töreni vardı.  

Yıl 1998. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel.

Türkiye Cumhuriyetinin en yüksek makamına çıkacaktım.

Nasıl heyecanlıydım, nasıl ..?

İlk kez yakından bir Cumhurbaşkanı, başbakan ve bakanlar görecektim.

Sırf bu tören için takım elbise ( ilk ve son takımım ) ve yeni ayakkabı almıştım.

Köşkün büyük toplantı salonundayız.

Önce rahmetli Sayın Rauf Denktaş, ardından Sayın Haydar Aliyev ve

Sayın Süleyman Demirel; “kampanya, gelecek, çocuklar ve geçmişte yaptıkları hatalar " üzerine konuşma yaptılar.

Kulaklarımla duydum, gözümle gördüm; Sayın Demirel bir yanına Sayın Hayrettin Karaca’yı, diğer yanına Sayın Nihat Gökyiğit’i alarak, “ Bundan sonra erozyonla mücadelede üç kişiyiz..!” demişti.

Gençliğimiz, Sayın Demirel ve Sayın Ecevit arasındaki politik çekişmeler ile geçti.

Sayın Nazmiye Demirel’i ve Sayın Rahşan Ecevit’i hiç görmedim.

Politikanın giriftli yollarında, “ iyi günde, kötü günde” eşlerinin yanında oldukları için her ikisine de gizli bir saygı, sevgi ve hayranlığım vardı / var.

 

Vefatının ardından, bugün bir gazetede Nazmiye Demirel Hanımefendi ile ilgili şu anekdotu okudum; 

Bir gezide Süleyman Bey, Nazmiye Hanıma, “Ayçiçeklerini görüyor musun,

şurada da çimento fabrikası var.” dediğinde, Nazmiye Hanım; “ Bunları yaptın da ne oldu Süleyman?” der.

 

Bunları yaptın da ne oldu Süleyman?

Ayçiçeği tarlasına çimento fabrikası kurdun da ne oldu Süleyman!!!

 

Nazmiye Hanımın, 65 yıllık eşi Süleyman Bey’in “ yanlışına, yanlış” diyen cesaretine hayran olmamak ne mümkün?

 

Yarın, Emine Hanımın eşi R.Tayyip Erdoğan için “aynı şeyi” söylemeyeceğini kim bilebilir?

 

“Toprağın bol, mekanın cennet olsun” Nazmiye Hanımefendi.

 
Toplam blog
: 272
: 734
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

1959 Sinop Bektaşağa Köyü doğumluyum. Yaşamda, anlaşılacak bir şeyi olanlara ve bunu öğreti yapan..