Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '09

 
Kategori
Güncel
 

Bunun adı vahşet !....

Bunun adı vahşet !....
 

mardin vahşeti


Bunun Adı Vahşet !....

Söyleyecek söz bulamıyorum.

Sizin söyleyecek sözünüz olur mu? bilemem.

Benim bu konuda yapanları haklı gösterecek, söyleyecek, yorumlayacak sözüm olamaz.

Mardin Güneydoğu ‘nun en şirin ve mistik illerinden birisidir.

Son yıllarda birkaç diziye yaptığı ev sahipliği ile tanındı.

Bir çoğunuz da bu dizlerden yola çıkarak töre, aşiret, gelenek ve görenek gibi kelimelerin anlamını öğrendiniz.

Bazı olayların bizlerin yorumladığı gibi bu yörede yorumlanmadığını gördünüz.

Mardin ili dini olarak baktığımızda bir Türkiye mozaiğinden öte, farklı bir mozaiğe sahip.

Komşu ülke Suriye ile sınır olması sebebi ile kültürü çevre illere göre biraz daha farklı.

Fakat bu olayı ele alacak olur isek biraz daha farklı düşünmemiz gerekir diye düşünüyorum.

Yaşanan olay kesinlik ile bir terör olayı değil diye açıklama yapıldı.

Töre cinayetleri dese, hiçbir törede böyle bir olay yok.

Bunun adı olsa olsa vahşet

Ya da arap ülkelerinde gördüğümüz kadarı ile bu vahşet.

Bu köyde ise bundan birkaç yıl önce buna benzer bir olay yaşanmış.

Bu olayda ise 13 insan can vermiş.

Bu insanlar bu vahşete yabancı değiller dersem yalan olmaz her halde.

Bunu yapanların insan olduklarını söylememiz ise imkansız.

Çünkü insan olan ve yürek taşıyan hiçbir insan oğlunun yüreği böyle bir şeyi

kaldıramaz.

Çoluk, çocuk, kadın, kız ve erkek demeden yapılan bu olay inanın tüylerimi ürperti.

Benim yüreğim böyle bir şeyi taşıyamıyor.

Köyün erkeklerinin tamamının köy korucusu olması ise olaya farklı bir boyut kazandırıyor.

Sakın aklınıza terör olayını getirmeyin.

Daha öncede söyledim bu terör olayı değil.

Husumetten, kız alıp vermeme meselesinden kaynaklanmıştır.

Diye söyleniyor.

İlgimi çeken bu insanların korucu olmaları ve hepsinin tam donanımlı ve silahlı olmaları.

Hepsinin elinde keleş ve yüzlerce mermi ve çeşitli mühimmat olması beni endişelendiriyor.

Ya da aklıma bölgede daha önce yaşanan faili meçhuller geliyor.

İnşallah böyle bir ihtimal yoktur.

Bölge de bulan akil adamlar devreye girerek bu olayı çözebilirler.

Sözü geçen ak saçlı ve aksakallı insanlar olaya müdahale etmezler ise, maazallah daha nice nice canlara kıyılır diye düşünüyorum.

Devletin tüm birimlerinin bu konuda duyarlı lamaları gerekmektedir.

Dedim ya ak saçlı, aksakallıların olaya bir an önce müdahale etmesi gerekiyor.

Başka masumların dav ölmemesi adına bunu diliyorum.

 
Toplam blog
: 72
: 652
Kayıt tarihi
: 11.06.08
 
 

1966 Adıyaman doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimimi aynı şehirde okudum. Ankara Üniversitesi'nden..