Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '16

 
Kategori
Eğitim
 

Burada herkes sigarayı boğaza karşı içer...

Burada herkes sigarayı boğaza karşı içer...
 

Burada herkes sigarayı boğaza karşı içer...


Bugün okulum'u ziyarete gittim. Otobüsten Çengelköy'de indim. Yürümeye başladım. Ne çok değişmiş. Yabancı isimli dükkanlar, yeni binalar,... Çengelköy değişmiş, hıyar kokusu bile         kalmamış. Ama asfalt aynı.                                                                                                                      

Okulumun önünde balık tutanların arasında oturdum, bir sigara yaktım.                                      

40  yıl önce, gizli saklı bir sigara yakıp Okulumdan dışarıyı çok seyretmiştim ama elimde sigara, dışarıdan Okuluma ilk defa bakıyordum.                                                                                  

Elinde oltasıyla biraz yaşlıca biri önüme geçti ve sigara uzattı. Şaşırdım, teşekkür ettim. Tam yanından geçecektim ki yine önüme geçti, elindeki sigara paketini sallayarak "yak komutan yak" dedi.                         

O anda normal görünmediğimi anladım, sigarayı aldım yanına oturdum.                                                          

"Nereden anladınız?" diye sordum.

" Yanımızdan geçerken misinayı ezdiniz ama fark etmediniz, uzun uzun okula baktınız, birde sigara tüttürdünüz. Burada herkes sigarasını boğaza karşı içer, bir tek siz hariç. Bu aralar sizin gibi gezinen çok var. Alıştık artık. Ama merak etmeyin. Her şey yoluna girer" dedi. Daha fazla oturamadım orada. Sigara için teşekkür edip oradan ayrıldım. Ayrılırken, arkamı dönüp hafifçe selam verdim.

Bu bir film karesinden alıntı ya da best seller bir romandan alıntı değil. Gerçek yaşam öyküsü. Gerçek Türk vatan evladının anısı. Bu arada, bu anıdan güzel bir film ya da roman çıkacağı da kesin.

Çengelköy'e giden herkes genelde boğaz manzarası seyreder. Harika bir boğaz manzarası  vardır.

Bu anıyı emekli bir Kuleli mezunun okul kapatılırken hissettiklerini facebookta paylaşmış, altına'da bir çok arkadaşı içten temiz anılarını paylaşmış.

Bu okulların tarihi eski, Osmanlıya dayanır .Mekteb-i Harbiye nazırı olan Emin Paşa'nın , Mekteb-i Harbiye'ye öğrenci yetiştirmek için bir okulun kurulmasını istemese üzere Nisan 1845' te askeri liselerin de temeli atılmış olur.

İlk olarak İstanbul'da ; Mekteb-i Fünun-ı İdadiye İlk askeri lise Nisan 1845 'te , yani bugünkü adıyla Kuleli Askeri lisesi kurulur.

Kapatılmadan önce Türkiye’de lise düzeyinde askeri eğitim sağlayan 4 tane lise vardı: Kuleli Askeri Lisesi, Maltepe Askeri Lisesi, Işıklar Askeri Hava Lisesi ve Heybeliada Deniz Lisesi. Dünyada ise lise düzeyinde de askeri eğitimin mevcut olduğu 9 ülke var: Bangladeş, Fransa, Malezya, Nijerya, Pakistan, Portekiz, Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Tayland.

ABD 53 adet, İngiltere’nin de olduğu bazı ülkelerde askeri tarzda eğitim veren özel liseler de bulunuyor. Ancak bunları subay yetiştirme amacıyla kurulan askeri liselerle karıştırmamak gerekiyor. Çünkü burada eğitim alan öğrenciler, Askeri Üniversitelere girmek zorunda değil.  

Bangladeş’te 12 tane lise düzeyinde eğitim veren askeri okul var. Bunlardan 3 tanesi ise kız lisesi olarak eğitim veriyor. Fransa’da ise 1 tane benzeri kurum var; burası aynı zamanda harp akademilerine geçmek isteyenler için hazırlık eğitimi de sağlıyor. Malezya’da da Türkiye’dekine benzer bir şekilde orduya subay yetiştirme amacıyla kurulmuş bir lise mevcut. Nijerya’da bulunan 3 tane askeri lisenin 2’si hava kuvvetleri, 1’i de kara kuvvetleri odaklı eğitim veriyor. Pakistan’da ise 13 tane lise düzeyinde eğitim veren kurum var. Portekiz’de bulunan 2 askeri lise de subay yetiştirme amacıyla kurulup, zaman geçtikçe müfredat açısından diğer liselere yaklaşmışlar.

Rusya’da Çarlık döneminde oldukça yaygın olan ve ortaokul ve lise düzeyinde eğitim veren askeri hazırlık okulları, Sovyet yönetiminin bitmesinin ardından yeniden açılmış.      

Birleşik Arap Emirlikleri ve Tayland’da da 1’er adet askeri lise mevcut. Tayland’daki okul daha çok harp akademilerine hazırlık eğitimi veriyor.

Dünya da ve ülkemizde askeri liseler de farklı uygulamalar yapılıyor. 

Bu anıyı niye anlattığıma gelince, bende değişik bir açıdan değerlendireyim, dedim.

Evet, bu hainler ülkemizi tehdit ettiler, ama başaramadılar. Bu hainlere "DUR" diyen,             savaşan halkla, polisle beraber gene bu okullarda yetişen bizim çocuklarımız, bizim askerlerimiz vardı.          

Ne olursa olsun, bölücülere katılmayan vatan evlatları da bu okullarda yetişti.

 
Toplam blog
: 136
: 6807
Kayıt tarihi
: 09.05.15
 
 

Kültür ve sanat alanında araştırmalar yapıyorum. Birçok yayına sinema ve tiyatro alanında yazılar..