Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '19

 
Kategori
Astroloji
 

Burç Yorumu Okurken Dikkat

Hangi işi yaparsanız yapın, cinsiyetiniz ne olursa olsun herkesin birleştiği nadir şeylerden biri de ‘burç yorumlarını’ bir şekilde takip etmek ya da burçlar hakkında en azından kendi burcunu ya da özelliğini biliyor olmak. Kendi adıma öyle başıma bir şey geldiğinde ‘yıldızlar bana ne diyor?’ diye düşünüp yanıt aramıyorum açıkçası yani bu konuda sınıfta kalanlardan olabilirim. Şimdi hal böyleyken aslında Astroloji hakkında birçok şeyi bilmediğimi de aklımdaki soruların yanıtını Hande Kazanova’dan aldıktan sonra fark ettim. Mesela hayatımızda bir rota çizerken gerçekten yıldızlar bir şeyler fısıldıyor olabilir mi? İnsan tamam da ülkelerin burcuna nasıl bakılıyor? Aşk uyumu rakamları gerçekten doğru mu? Günlük burç yorumları neden bazılarına uyarken bazılarına uymaz? Peki Hande Kazanova da kendi yolunu yıldızlara göre mi çiziyor?

Hazırlanın bu röportaj Astroloji’ye farklı bir açıdan baktırabilir! İşte başlıyoruz…

Burçlarla yatıp burçlarla kalkan insanlar var. Gerçekten günlük yaşamı planlarken burçlar o kadar etkili mi?

Astrolojinin bir tanımı doğru zamanda doğru şekilde harekete geçebilme sistemidir. Gökyüzünde olan olayların hayatımıza döngülerle yansımasını anlatan astrolojiden günlük hayatımızı planlarken faydalanabiliriz. Astrolojinin sadece küçük bir alanı olan ve daha çok eğlence olarak görülen burçlar günlük yaşamımız üzerinde etkili değil, etkili olan gezegenlerin birbirleriyle etkileşimleri, kendilerini rahat hissettikleri veya daha doğrusu kendi yüceldikleri burçlardaki etkileri ve ev geçişleri ikisini birbirinden ayırmak lazım.

“Günlük burç yorumlarında genel etkiden bahsediliyor”

Mesela burç yorumlarında sık sık ‘şu tarihlerde iş değiştirmeyin’ gibi yorumlar görüyoruz. Ben bunu denemedim ama herkes için aynı mıdır bu durum? Yani farklı günlerde doğmuş olan Başak burçları için genel bir yorum var herkes için geçerli mi bu?

Kişiler kendi doğum tarihlerini bildikleri için sıklıkla kendi burçlarının yorumlarını okumak isterler. Haftalık, aylık, günlük ve yıllık yorumlarda aslında her bir burç için bu gezegen geçişleri yorumlanır. Elbette her bir birey tek ve eşsizdir, bu yüzden hepimizin doğum tarihi, doğum saati ve doğum yerine göre oluşturulan kişisel haritaları var. Artık insanlar bunu fark etmeye başladı, bu yüzden de genel geçer etkileri okumak yerine danışmanlık hizmetinden faydalanıyorlar. Böylelikle kendilerine has olan kader yolunu ve döngülerini başarıyla takip edebiliyorlar. Ben ulusal bir gazetede dokuz yıl boyunca günlük burç yorumlarında bulundum. Elbette başak burçlarından bahsederken hele ki her şeyi iki cümleye sığdıracaksanız çok genel bir yorumdan bahsediyorsunuzdur. Sizi okuyan evli, dul, boşanmış, genç, çocuk, kadın, erkek, öğrenci veya iş sahibi başaklar için ayrıntılı bir şeyler yazma şansınız olmuyor. Bu yüzden çok genel etkilerden bahsediyoruz günlük ve haftalık yorumlarda.

Aşk uyumu neye göre belirlenir?

Mesela x burcu y burcu ile aşk, cinsellik, arkadaşlık uyumuna bir rakam veriliyor. Bu yüzdeler ne kadar doğru? Karakterler de girmez mi devreye?

Genel olarak ilişkilerde element ve nitelik uyumlarına bakılır. Gezegen uyumları da önemlidir. Bu çok genel bir kural, ben her iki insanın haritasını ayrı ayrı incelemeyi tercih ederim. Benim kişisel görüşüme göre bu rakamlar biraz dikkat çekmek ve insanların burçlara ve astrolojiye olan merakından faydalanmak için ortaya çıkarılmış. Ben öyle insanlar gördüm ki anlaşamayan iki burçtalar ve 40 yıldır evliler. Demek ki haritalarında onları birbirine bağlayan unsurlar var. Her şeyden önce birbirlerinden öğrenecekleri çok şey var.

Enerji ve burçlar arasında doğrudan bir etkileşim var mı?

Enerjiye inanmayan var mı? Hele bu işle uğraşıyorsanız işin içine ilk girdiğiniz andan beri büyük bir enerji altına girmiş olursunuz. Hepimiz enerjiyiz, titreşim frekasımız var.  Hepimizin enerjiyi kullanım şekli var. Kimi enerjisini boşa harcamaya bayılır, kimi enerjisini insanlara harcar, kimi eğitime, bazıları daha büyük bir şeyin parçası olduğunu bilir ve enerjisini dikkatli kullanır. Kimi duygusallıkla, kimi mesafeli, kimi hesapçı, kimi rasyonel, kimi gelenekseldir. Ama hayatla mücadele etme şeklimizi enerjimizin büyüklüğü ve sürekliliği belirler. Bazı burçların enerjisi düşüktür, bazı burçların enerjisi yüksektir. Hayat yolunda deneyim kazandıkça, kendimizi geliştirdikçe bunu değiştirebiliriz elbette. Ben karakterimizin bizi zorlayan alanlarını değiştirebileceğimize ve daha iyi noktalara taşıyabileceğimize inananlardanım.

Aynı gün saat ve tarihte doğan iki kişinin karakterinin aynı olma ihtimali var mı?

Elbette yok, hangi çevreden geliyor, genetik yapısı, alışkanlıkları ve en önemlisi yetiştiriliş şekli etkili olabiliyor. Benzer haritalara sahip insanların bir tanesinin karşısına gelen her tür olasılığı kullandığını, diğerinin kullanmadığını gördüğünüzde iki hayat arasındaki farkın suyla, yağ kadar ayrıştığını görüyorsunuz. Hepimiz benzersiz ve tekiz. Öyle yaratılmışız. Aynı evde, aynı burçta, aynı açıyı yapan gezegenlerin etkilerine verdiğimiz tepkiler, seçimlerimiz bunların hepsi hayatımızı etkiliyor. İkiz kardeşler mesela, aslında yapılan araştırmalara göre birbirlerinden zıt karakterde olduğu söylenir ama aslında onlar hayatı farklı yönleriyle paylaşıyorlar.

Yıldızlar bizi ne kadar şekillendirebilir?

Biz yıldızlardan kendimizi, döngüleri ve yapabileceklerimizi daha iyi anlamak adına faydalanıyoruz. Yıldızların, gezegenlerin iradesi yoktur ama bizlerin iradesi var. Bu yüzden Merkür geri giderken yaşadığımız bir sorunda Merkür’ü suçlamak yerine aslında iletişimde neleri doğru kullanmadığımızı, neleri gözden kaçırdığımızı bulmamız ve bunu düzeltmeye çalışmamız daha doğru olacaktır.

“Her bireyin olduğu gibi ülkelerin de yıldız haritaları var”

Bir de ülke çapında yorumlar var ‘Türkiye şöyle bir süreçten geçecek’ gibi. Yıldızlardan bir ülke üzerinde nasıl bir yorum alınır?

Tıpkı her bir bireyin olduğu gibi ülkelerin de kuruluş tarihlerine göre haritaları var. Türkiye Cumhuriyeti 29 Ekim 1923’te resmen kurulmuş, saat 20:30 ‘da Atatürk tarafından dünyaya ilan edilmiş, biz de bu haritayı kullanıyoruz Türkiye Haritası olarak. Bazı astrolog arkadaşlar meclisin ilk kurulduğu yıl olan 23 Nisan 1920 yi de kullanıyor. Astrolojinin çeşitli dalları vardır. Bunlardan en sevdiğim ve en keyifli olanı MUNDANE (Dünya Astrolojisi’dir) Burada gezegenler ve evler daha farklı anlamlarla çalışıyor. Kısa bir örnek vermek gerekirse Kişisel haritalarda Güneş babayı temsil ederken, Dünya Astrolojisinde Hükümeti ve bizi yönetenleri temsil etmesi gibi...

Siz her gün rotanızı yıldızlara göre mi çiziyorsunuz?

Ben bir astroloğum, her gün yazı yazıyorum, birilerine danışmanlık veriyorum. Bu yüzden gezegen hareketlerini bilmemek gibi bir lüksüm yok. Hatta bizler hep yazdığımız ve devamlı yazmamız beklendiği için bazen birkaç hafta önden gidebiliyoruz. Daha doğru yorumlar yapmak için o yılın genelindeki gezegen hareketlerini, geçişlerini ve tutulma zamanlarını biliyoruz. Hatlar karışabiliyor bazen. Zor açıların olduğu zamanlar muhakkak kendi enerjimi dengelemek ve sakin kalmak için çalışmalar yapıyorum. Terzi kendi söküğünü dikmeli bence, herkese sakin olun, kendinizi yıpratmayın dediğiniz noktada kendinize bir faydanız olmuyorsa bence astrolojiyi doğru kullanmıyorsunuzdur. Bu devamlı eşinden ayrılan 3-4 kez evlenen bir evlilik uzmanına gitmek ve ondan ilişkinizi kurtarmak istemeniz gibi. İyi bir astrolog hayatını ve kendini kontrol edebilmeli.

Astroloji hayatınızda neyi değiştirdi mesela bir yön çizerken üstelik bilimini de biliyorsunuz?

İlk astroloji eğitimimi 27 yaşımda almaya başladım, ondan önce amatörce ilgileniyordum. Eğitimden sonra profesyonel olarak 13 yıldır yapıyorum ama son 9 yıldır çok daha fazla ön planda hayatımda. Bana erken yaşta gelen kendini çözmek isteyen çok genç oluyor onlara baktığımda keşke daha önce astroloji bilseydim diyorum. Onlara da ne kadar şanslı olduklarını söylüyorum. Kişisel haritalar çok büyük olasılıkları, seçilmişlikleri, seçilmemişlikleri, kırılma noktalarını ve büyülü bir dünyayı barındırıyor içinde. Ben bu dünyaya her girdiğimde gerçekten büyüleniyorum. Aslında oyunculukta öyledir, doktor olmak için 6 yıl okumak, ekstra görev yapmak zorundasın, avukat olmak için yine zorlu sınavlardan geçebilirsin ama bir rolle doktor ve avukatlığın püf noktalarını ve sanki okumuş gibi hayatını yaşarsın. İşte oyunculuktan sonra astrolojiden çok büyük keyif almamın ve büyülenmemin sebeplerinden bir tanesi o hayatları yaşamamış olsam bile, o insanların haritalarıyla hayatlarının içine girip onlara doğru olasılıkları göstermek ve seçimi yine onlara bırakmak benim işim ve  bu gerçekten harika... İşimi çok seviyorum....

 

Neyi merak ettiğin önemli değil yaz birlikte öğrenelim... 
Bilge.Senel@milliyet.com.tr

 
Toplam blog
: 2
: 104
Kayıt tarihi
: 16.01.19
 
 

Merhaba ben Bilge kanalıma hoş geldiniz...  ..