Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '17

 
Kategori
Söyleşi
 

Burçak: "Çıkar bir tane arabesk şarkı ve al sana hit"

Burçak: "Çıkar bir tane arabesk şarkı ve al sana hit"
 

Türkiye gurbetçi şarkıcıların ikinci ligi mi?


Herkesin istediği gibi yaşamasına izin verin ve onları doğru olduğuna inandığınız şeylere tabi tutmayın diyen Burçak:‘’Şarkı çok iyi olabilir ama medya arkanda olmazsa zorlanırsın’’sözleriyle, basına göz kırpmayı ihmal etmedi!

Merhaba Burçak kendinden bahseder misin?

Merhaba, Ben Burçak! Türk kökenli bir Hollandalı olarak, Hengelo  Overijsselda dünya’ya geldim. Orada 2 kedimle hala yaşıyorum. Müziğe 12 yaşımda başladım ve asla bırakmam! Play station hastasıyım, özellikle GTA 5 cd’si hiç play stationimdan çıkmaz(Gülüyor).

Müzikal yolculuğunu anlatır mısın?

Çocukluğumdan beri gitar, drum ve vocal dersleri almıştım. 16 yaşımdan itibaren çeşitli gruplarda solistlik yaptım. Daha sonra Velvet Monk adlı gruba dahil oldum ve 4 yıl boyunca bu grupta yer aldım. Grup, Velvet Monk Overijssel eyaletinin en iyi grubu seçilmişti. Ayrıca Pop Prijs (Pop Ödülü) adlı ödülü kazandık ve daha sonra çeşitli festivallerde konser verdik.

Hollanda doğumlusun orada büyüdün, Türkiye'de albüm çıkarmak riskli değil mi? Sonuç olarak tanımadığın piyasa...

Müzik üretmek ve çıkarmak her zaman risklidir. Ben zaten Türkiye’de albüm çıkarmak istedim. Piyasa farklı olabilir ama bana yardımcı olan Sony Music arkamda var. Onlar yaptıklarını bilirler…

Seksi hissediyorsan dinlemeni tavsiye ederim.

Yeni albümün ''Abrakadabra'' çıktı, duygularıma tercüman olur mu?

Abrakadabra albümünde o kadar duygusal şarkı yoktur. Kendini seksi hissediyorsan dinlemeni tavsiye ederim... o zaman duygularına tercüman olur! 

Home Alone albümünün devamı değil mi?

Evet doğru! Diğer klipleri izlersen fark edebilirsin, bir tema var aralarında.

Kapaktaki fotoğrafın bir anlamı var mı?

Abrakadabra temasıyla ilgili bir cover yapmak istedik. O yüzden bildiğin coverı yaptık. Fotoğrafı Marlies Bosma çekti, kapak tasarımı da sevgili Melek Boçoglu yaptı.

Yaptığın şarkıları seviyorum... Özellikle ´Dünya` benin parçam... Fazla ses getirmedi!

Çok sağol. Dünya’yı balkan müziğini sevdiğim için yaptık.

Klip çalışmaların enteresan, eğlenceli bir grubun var.

Yine çok sağ ol. Hep ayni ekiple çalışıyorum ve hepsi tek tek çok basarılı. Sadece ekip değiller, ama arkadaş da olduk. Aynı kafadanız ve hepsi çok çalışkan. O yüzden bu klipleri yapabildik.

Kedimle düet yaptım.

Kedilerin hayatının %'de kaçını kapsıyor, ´Kedi` şarkısı onlara mı yazıldı?

Kedilerim hayatımın 100’de 99% kapsıyordur herhalde (Gülüyor). Burak Ozan ve Colin Meyer ile yaptığım bir parça. Burak beni çok iyi tanıyor ve o dedi ki; “kedileri o kadar seviyorsun ya, niye kedilerle ilgili bir parça yapmıyoruz?” Sonra, vokal kayıtları yaparken, benim kırmızı kedim Fei Jin’ in bir meow’unu telefonumla kaydettim ve onu da kullandık bu şarkıda. O yüzden kedimle düet yaptım diyorum.

Hit şarkıyı anlar mısın?

Hit şarkı her ülkede farklı. Hollanda’da otantik olmayı öğretiyorlar, ama yine de çoğunlukla aynı şarkılar çalıyor radyo’da. Türkiye’de sıradan olmayınca alternatif deniliyor. Şarkının gözde olması bana göre şarkıyla ilgili değil ama medyayla ilgili. Şarkı çok iyi olabilir ama medya arkanda olmazsa zorlanırsın. Çıkar bir tane arabesk Şarkı ve al sana hit gözde...

İngilizce şarkı modası 2000'lerde kaldı. Tarkan, Sertab Erener, Mustafa Sandal, Petek Dinçöz devamı olmayan işlere imza attı...

Peki, olmayan iş nedir? Ben Sertab Erener’in albümünü beğendim ve onun şarkısı büyük bir hit olmuştu. Diğerlerini dinlemedim ama hit olması önemli değil. İyi parça iyi parçadır bence. Benim Hollanda’da ve Almanya’da da çalıştığım için İngilizce parçalarım da var. Türkçe ve İngilizce kombinasyonu yapmaya devam edeceğim.

1 yılda 3 albüm çıkardın, devamı gelecek mi?

Evet yeni klip hazırlıyoruz ve remix EPsi çıkacak yakında. Yeni şarkılar hazırlamaya başladık yavaş yavaş. 2017 çok iyi bir yıl olacak o konuda.

Müzikal tarzın?

World Pop

Günümüzdeki ilişkileri ele alırsak, sendeki yansıması nedir?

Bu soruyu anlamadım... Sorry!

En büyük korkun?

Kendim olamamak

Sporla aran nasıl?

Haftada 4 kere spor okulundayım ve sporu çok severim. Spor yapınca kendime özel zaman ayırıyorum stres atmak için çok iyi geliyor.

En sevdiğin özelliklerin?

Çok sosyal bir insanım.

Yeni yıldan beklentilerin?

Yeni klipler, yeni konserler, yeni projeler.

Sahne aldığın mekânlar?

Hollanda ve Almanya’da festivallerde ve pop mekanlarında sahne alıyoruz. Türkiye’ye de geleceğiz.

Türk halkına iletmek istediğin?

Sevgi ve saygi. (let everyone live as they please, and don’t subject them to what you believe is right)

MURAT FIRAT

 

 
Toplam blog
: 123
: 657
Kayıt tarihi
: 16.06.16
 
 

İletişim fakültesi öğrencisi ..