Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '11

 
Kategori
Yurtdışı Eğitim
 

Burcu Göker ve Eric Jenkins arkadaşlığı başlıyor.

Burcu Göker ve Eric Jenkins arkadaşlığı başlıyor.
 

Burcu Göker Rambouillet Müzik Akademisi Konser sonrası kutlanırken 1994


Bu yazıma başlamadan önce bir konuyu açıklamak istıyorum. Yazılarımı okuyan dostlarımız Paris'te ve Fransa'da Burcu'nun anılarını anlatırken yanında olduğumu ve bu anılara bizzat tanık olduğumu, fakat Amerika'daki anılarda yanında olmadığımı ve bunları neye dayanarak yazdığımı soruyorlar. Ben Burcu Göker Amerika'da eğitime başladığından bu yana yazdığı bütün mesajları depomda sakladım. Burcu hergün bana mesaj yazdı ve neler yaptığını anlattı. Ben de ona cevap yazdım. Bu durumun o zaman Burcu'nun anadilini unutmaması yönünden çok faydalı olacağını düşünüyordum. Yıllardır Burcu'nun anadilinde okuma yazmasının aynı seviyede kalmasına sebep olan bu yazışmalar işte şimdi bana bu yazılarda yardımcı oluyor. İyiki yazışmışız ve ben iyiki bu mesajları  saklamışım.

Burcu Göker'in  2003 yılında eğitime başladığı Lawrence Üniversite'de herşey yolunda gidiyordu. Üniversite Orkestrasında sınava giren Burcu 1.kemancı olarak konserlere katılıyordu. Keman hocası ile çok yoğun bir repertuar çalışmasına giren Burcu için hocası çok büyük ümitler besliyordu. Fransa'dan beri Burcu'nun çalışmasını ve kabiliyetini takdir eden hoca  bu gelecek hayallerinde sınır tanımıyordu. İlk yıl hocası Prof. Ngoc  Wisconsin'de düzenlenen bir koncerto yarışmasına  girmesini önerdi. Bu yarışmayı kazanan kişi bir sonraki yıl Concord Orkestrası önünde konserler verecek ve  ve bu konserler cd olacaktı. Bu olay çok büyük bir deneydi ve başarı şansı azdı ama denemeye değerdi. Burcu orada daha çok yeni idi. Bu yarışma için de koncerto çalışmasına başladı. Bu arada bir gün Müzik teori dersinde çok komik bir olay oldu. İşte bu olay Burcu'nun hayatında o güne kadar hiç açılmamış yeni bir sayfanın açılmasına sebep oldu. Burcu o gün Müzik teori sınıfında ikinci sıraya oturdu ve hocanın gelmesini beklemeye başladı. Tam o sırada 1.90 boyunda genç bir delikanlı küt diye geldi önündeki sıraya oturdu. Genç o kadar iri idiki  otururken Burcu'nun sırası bile sallanmıştı. Zaten ufak tefek olan Burcu bu gencin arkasında görülmez olmuştu. Bu şartlarda tahtayı, hocayı görmesi, dersi takip etmesi imkansızdı. Birden çok sinirlenen Burcu önüne gelip oturan bu saygısız delikanlıya dersini vermek için çıkışmaya başladı. Burcu hırsla bu olayı yargılarken delikanlı cüssesinden hiç umulmayan bir nezaket ve saygı ile düşüncesizliğinden dolayı özür diliyordu. Karşısındaki iri fakat çok ince kişiden aldığı bu tepki Burcu'yu şaşırtmıştı. Hiç böyle bir tepki beklemiyordu. Birden karşısındaki kişinin çok genç ve çok yakışıklı bir delikanlı olduğunu farketti. Gösterdiği aşırı tepkiden çok utanan Burcu da artık sesini yavaşlatmış ve kibar bir sesle konuşmaya başlamıştı. İsmi Eric Jenkins olan genç,  Burcu yaşlarında  Amerika Portage'lı bir piano ögrencisi idi ve o da bu yıl Üniversite'ye başlamıştı. Enstrüman dersleri dışında aynı dersleri alıyorlardı. İşte o gün bir kavga ile başlayan bu arkadaşlık daha sonra keman &piano ikilisine dönecekti. Ondan sonra nereye döneceğini isterseniz  zamanı gelince anlatayım.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..