Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '12

 
Kategori
Eğitim
 

Burdur’da Mehmet İlköğretim Okulu’nun adının değiştirilmesi

Burdur’da Mehmet İlköğretim Okulu’nun Adının Değiştirilmesi ve Velilerden Doğalgaz Parası Talep Edilmesi Meclis Soru Önergesine Konu Oldu

Geçtiğimiz günlerde Burdur’da çeşitli çevrelerde eleştiri konusu olan ve kamuoyunda yoğun olarak tartışılan Mehmetçik İlköğretim Okulu’nun adının “Hüsnü Bayer” olarak değiştirilmesi ve tüm ülkede olduğu gibi ilimizde de okul idarelerinin Okul Aile Birliklerinden okulun doğalgaz ihtiyacının karşılanması baskı ve talepleri CHP Burdur Milletvekili Ramazan Kerim Özkan tarafından Meclis soru önergesine konu yapıldı.

CHP Burdur Milletvekili Ramazan Kerim Özkan MEB Ömer Dinçer tarafından yazılı olarak cevaplaması istemiyle Meclis Başkanlığı’na verdiği iki soru önergesiyle, okulların açılmasının arifesinde Burdur kamuoyunda yoğun olarak tartışılan ve Burdur Milli Eğitim Müdürü tarafından basın aracılığı ile cevap vermek zorunda bırakılan Mehmetçik İlköğretim Okulu’nun adının değiştirilmesi ile okulların doğalgaz harcamalarının velilerden okul idareleri tarafından talep edilmesi konuları TBMM’ne taşındı.

Neler olmuştu

Okulların açılması arifesinde, Hüsnü Bayer İlköğretim Okulu’nun imamhatipleştirilmesine okulun isim babası olan Hüsnü Bayer ailesinden itiraz gelmesi üzerine, “Hüsnü Bayer” adının çayboyundaki Mehmetçik İlköğretim Okulu’na verilmesi Burdur kamuoyuna bomba gibi düşmüş, yoğun tartışmalara neden olmuştu. Daha önce de tüm ülkede olduğu gibi Burdur kamuoyu okul idarelerinin okul aile birliklerine okulun doğalgaz yakıt harcamalarını karşılamaları konusundaki baskıları konusunda çalkalanmıştı.

Ramazan Kerim Özkan’ın soru önergeleri aşağıda Selenga okuyucu ve dostlarının bilgisine ve ilgisine sunulur.

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Aşağıdaki sorularımın Anayasa ve İç Tüzük gereğince Milli Eğitim Bakanı Sayın Ömer DİNÇER tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını arz ederim.

Ramazan Kerim ÖZKAN

Burdur Milletvekili         

Burdur Merkezde bulunan Mehmetçik İlkokulunun adı Hüsnü Bayar İlkokulu olarak değiştirilmiştir. Oysa ilimizde Hüsnü Bayar adlı bir okul olmasına rağmen doğuda canı pahasına savaşan Mehmetçik’in adı verilen bir okulun adının Hüsnü Bayar İlkokulu olarak değiştirilmesinin gerekçesi nedir?

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Aşağıdaki sorularımın Anayasa ve İç Tüzük gereğince Milli Eğitim Bakanı Sayın Ömer DİNÇER tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını arz ederim.

Ramazan Kerim ÖZKAN

Burdur Milletvekili

Burdur ili dâhilinde ve ülke genelinde Bakanlığınıza bağlı bazı ilköğretim okullarında okul idaresi tarafından Okul Aile Birliklerine baskı yapılmak suretiyle okulun doğal gaz gereksinimi olan paranın karşılanması yönünde isteklerde bulunulduğu bazı okul velilerince ilgili makamlara bildirilmiştir.

  1. Okul idarelerinin Okul Aile Birliklerinden bu şekilde bir ücret talep etme yetkisi var mıdır? Böyle bir uygulamaya Bakanlığınızca nasıl müsamaha edilmektedir?
  2. Ayrıca T.C. Anayasasının 42. maddesinde “İlköğretim, kız ve erkek bütün vatandaşlar için zorunludur ve Devlet okullarında parasızdır” ibaresi yer almaktadır. Bu uygulama Anayasa’nın bu amir hükmüne ters düşmekle birlikte, bu uygulamada bulunanlar resmen Anayasa suçu işlemiş sayıldığını düşünüyor musunuz?
  3. İşlenen bu Anayasal suç hakkında illeri bu durum hakkında uyaran yeni bir genelge gönderilmesini uygun bulur musunuz?
 
Toplam blog
: 510
: 505
Kayıt tarihi
: 04.04.08
 
 

"Cv" Dedikleri Özgeçmişim 1953 yılının karanlık günlerinde Haziran ayının 24. günü, ağaçların mey..