Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '12

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
Okunma Sayısı
116
 

Burdur Eğitim İş Başkanı Yamacı: “4+4+4 Gerici Eğitim Sistemi Kaos Getirdi”

Burdur Eğitim İş Başkanı Yamacı: “4+4+4 Gerici Eğitim Sistemi Kaos Getirdi”
 

Öğretmenler 4+4+4 Protestosu İçin Alanlarda


Öğretmenler 4+4+4 Protestosu İçin Alanlarda

Eğitim İş Burdur Şube Başkanı ve Eğitim İş’li öğretmenler, Cumhuriyet Meydanı’nda bir basın açıklaması yaparak,  “4+4+4 Gerici Eğitim Yasası Raporu”nu kamuoyuna duyurmak ve broşürünü halka dağıtmak için stand kurdu.         

Burdur CHP il ve ilçe örgütü, Emekli Sen, ÇYDD, ADD ve BURTÜKODER’in destek verdiği Eğitim İş Burdur Şubesi Başkanı Bülent Yamacı ve sendikalı öğretmenler,

Burdur Cumhuriyet Meydanında bir basın açıklaması yaparak “4+4+4 Gerici Eğitim Yasası Raporu”nu kamuoyuna duyurmak ve broşürünü halka dağıtmak için stand kurdu.

TAMAMEN İDEOLOJİK HEDEFLER DOĞRULTUSUNDA HAZIRLANA YASA: 4+4+4 GERİCİ WĞİTİM SİSTEMİ

Açıklamayı yapan Şube Başkanı Bülent Yamacı, “fiziki altyapısı oluşturulmadan tamamen ideolojik hedefler doğrultusunda hazırlanan 4+4+4 gerici eğitim sistemi ile her şeyi altüst eden Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer”in yeni sisteme karşı çıkanları suçladığını ve hedef gösterdiğini belirtti. Yeni sisteme karşı çıkan ve eleştirenlerin büyük çoğunluğunun PKK tarafları ve laik kesimden geldiğini, sıradan vatandaşların kendilerine ve yeni sisteme destek verdiğini söylediği Dinçer’in “ya hayal gördüğü”nü ya da “eğitim sistemimizde yarattıkları kaosu ve beceriksizliklerini örtbas etmek için asılsız suçlamalarda bulunduğu”nu iddia etti.

Yamacı şu görüşleri ileri sürdü:

“Eleştirilerin büyük bir kısmının “PKK yanlıları” ve “laikçilerden” geldiğini, normal vatandaşın ise kendilerini desteklediğini söyleyen Dinçer, ya hayal görüyor ya da eğitim sistemimizde yarattıkları kaosu ve beceriksizliklerini örtbas etmek için asılsız suçlamalarda bulunuyor.

ÖZRÜ KABAHATİNDEN BÜYÜK MEB

“Eğitim sisteminde bir kargaşa yaşandığını kabul etmek zorunda kalan Bakan, ‘Kargaşa var ama ciddi bir problem yok. Kargaşayı bizim ne yapmaya çalıştığımızı anlamayan sözde eğitim uzmanları çıkarıyor’ diyerek, ‘özrü kabahatinden büyük’ dedirtmiştir. Sayın Bakan, sizin ne yapmaya çalıştığınızı, amacınızın cumhuriyetle hesaplaşmak, ulusal düzeydeki eğitimi tamamen cemaatlerin kontrolüne ve piyasa koşullarına sunmak olduğunu eğitim uzmanları çok iyi anlamıştır.”

DÜNYADAKİ 204 ÜLKENİN 126’SINDA OKULA BAŞLAMA YAŞI 6

Yamacı, yeni sistemin en büyük açmazlarından biri ve ilk başta geleni olan 66 yaş sorununa da değinerek, bilimin, “6 yaş öncesi çocuğun beynindeki bilişsel yapıların okul temelli akademik öğrenme için yeterli olmadığını ortaya koyduğu”nun altını çizerek, “Bakanın 66 ay konusundaki ısrarını ‘bilimsel bir tercih’ olarak savunması da ilginçtir. Kaldı ki, UNESCO İstatistik Enstitüsü verilerine göre, dünyadaki 204 ülkenin 126’sında, yani ülkelerin yüzde 62’sinde, okula başlama yaşı 6’dır.” Şeklinde konuştu.

OKUL ÖNCESİ İLE İLKOKUL EĞİTİMİ ARASINDAKİ FARKTAN HABERSİZ BAKAN

MEB Ömer Dinçer’in, ‘Geçen sene 60 ay ile 72 ay arasındaki çocuklarımızın yüzde 67’sini okullarımıza aldık. Okul öncesi eğitim verdik. Dikkat edin yüzde 67... Okul, sınıf ve lavabo sıkıntısı olmadı. Bu çocuklar okulu tanıyor’ ifadelerini kullanarak, okul öncesi eğitimle ilkokul eğitimi arasındaki farkı bile bilmediğini ortaya koyduğunu iddia eden Yamacı, “anaokuluna gitmeden ilköğretime başlayacak olan çocuklar yeterli bilişsel, duygusal, sosyal ve fiziksel gelişimi sağlayamadan ilköğretimde sunulan becerileri edinemez. Bu yaş çocuklarının çoğu öz bakım gereksinimlerini bile kendi kendilerine karşılayamazlar. O nedenle renkli ve eğlenceli anaokulu yerine yoğun müfredatlı, kalabalık sınıflara mahkûm edilecek çocukların sonraki eğitim yaşantıları da derinden etkilenecektir.” Değerlendirmesinde bulundu.

Gerçek dışı ve uydurma rakamlarla kamuoyunu kandırdığını iddia ettiği Ömer Dinçer’in eğitim alanında yaptıkları bilimsel uyarıları da gözardı ettiğini ve biliminsanlarını, öğretmenleri, uzmanları, sendikaları, kitle örgütlerini kargaşa yaratmakla itham ettiğini hatırlattı.

ÖMER DİNÇER: GELMİŞ GEÇMİŞ EN BÜYÜK ÖĞRETMEN DÜŞMANI MİLLİ EĞİTİM BAKANI

Yamacı, “gelmiş geçmiş Milli Eğitim Bakanları içinde öğretmen düşmanlığında, öğretmeni mağdur etmede en öne çıkan Ömer Dinçer”in, “öğretmenlerin atama problemlerine de işletmeci zihniyetiyle yaklaşmış ve ‘bir öğretmenin aylık maliyeti 3 bin lira, yıllık 36 bin lira. 33 bin öğretmenin yıllık maliyeti 1,1 milyar TL. Şimdi soruyorum Türkiye bu kadar zengin mi?’ dediğini belirterek MEB’na şu soruyu sordu: “Peki Sayın Bakan, Türkiye yandaşları zengin etme projeniz olan “Fatih” projesinin maliyetini karşılayacak kadar zengin midir?”

TEMEL HEDEF, HALKIN DİNİ DUYGULARINI SÖMÜREREK ÇOCUKLARIN GELECEĞİ ÜZERİNDE İDEOLOJİK AMAÇLARINI GERÇEKLEŞTİRMEK

MEB Ömer Dinçer’e seslenen Yamacı sözlerine, “halkın dini duygularını suiistimal ederek, çocuklarımızın geleceği üzerinden kendi ideolojik hedeflerinizi gerçekleştirme amacınızdan vazgeçin. 4+4+4 eğitim sistemine yönelik haklı eleştiri ve önerileri dikkate alın. Eğitim-İş, öğretim birliğine son vererek, medrese-mektep ikilemini günümüze taşımak isteyen bu anlayışa karşı eylem ve etkinliklerini kararlılıkla sürdürecektir.” Şeklinde son verdi. 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 511
Toplam yorum
: 126
Toplam mesaj
: 26
Ort. okunma sayısı
: 491
Kayıt tarihi
: 04.04.08
 
 

"Cv" Dedikleri Özgeçmişim 1953 yılının karanlık günlerinde Haziran ayının 24. günü, ağaçların mey..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster