Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '09

 
Kategori
Müzik
 

Burdur Karamanlı Ceviz mermer ve kültür sanat festivalinde Sümer Ezgü esintileri

Burdur Karamanlı Ceviz Mermer ve Kültür Sanat Festivalinden Sümer Ezgü Esintileri Sümer Ezgü açmış yenini yeleğini dağ esintilerine sahnede tam bir deli fişek, tam bir deli oğlan elinde tokmağı davulu kaçıyor o kavalıyor, davulu kaçıyor o kovalıyor; curasına gelince öz evlat gibi bağrına basıp usulca dokunuyor tele eli yüreğimde öylece kalıyor.

Ferhat Erdem sipsisiyle bir çığlık atıyor ki gecenin içinde çocuk sesleri, veremden kalkmış gelin sesi her haneye düşüyor. Kadir kıymet de biliyor Sümer Ezgü; kimsenin hatrı kalmıdı: Yeşilovalı, İzmir Radyosundan emekli koro şefi Salih Urhan'ı benim ustam diyerek sahneye aldı ve kabak kemanada "Ali Bey"i birlikte söylediler. Ardından Sümer, yine emekli koro şefi Hamit Çine'yi onura etti: curayla yöresinden bir türkünün ezgisinde ağız ağıza birlikte kuşlar gibi tünediler.

Bu güne kadar yörenin ezgilerini bu kadar çok bir anda dinlediğim olmamıştı. Bu beni şoklama yaparak çok eskilere, türkülerin öykülerine götürdü. Öyküleriyle ağırlaşıp üstüme toprağım gibi serpildi ve ben yerime çivilenip kaldım. TRT'den Saffet Uysal bu yöreye ait "türküler, öyküler, yorumlar" adlı kitabı ölümünden üç ay önce yayınlamıştı. Bu konu da iyi bir kaynaktır. "Ferhat Erdem'i Sevenler Derneği" kurabilecek kadar bir gurup müzik severle ardından gittiğimiz konserde Başta Sümer Ezgü ağzında, kıvamında türküleri dinleten; ayrıca Halil Er ve Ümran Özdemir'i de tanıma dinleme fırsatını sağlayan Karamalı Belediye Başkanı Mehmet Özger'e çok teşekkür ederim.

Halil Erdem

 
Toplam blog
: 61
: 699
Kayıt tarihi
: 19.06.09
 
 

Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Kastamonu Eğitim Yüksekokulu Sınıf Öğrt. bitirdikten sonra A...