Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '16

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
149
 

Burnumuz o kadar büyüdü ki

Burnumuz o kadar büyüdü ki
 

Ebruli sanatı- Sökeli sanatçı Mustafa Akgün


“Kendi başını bağlayamayan kadın

Düğünlerde gelin başı bağlamaya gidermiş”

(Atasözü)

O misal

Burnumuz o kadar büyüdü ki sormayın gitsin

Türkiye’yi yönetenler öncelikle

Ülkede birlik beraberliği yeşerteceklerine

Sınır ötesi oldubittilere bulaşıyorlar

Ve bir sürü akıl almaz işlere karışıyorlar

Yok Suriye’ydi

Yok, Kuzey Iraktı

Yok, Iraktı derken

Bir sürü tehlikeli işlere bulaşıyorlar

Ülkenin

Gün geçtikçe daha büyük tehlikeyle

Karşı karşıya kalmasına neden oluyorlar

Kendi canlarına bir zarar gelmeden

Bizim canımızı tehlikeye atarak

Beylerin çoluğu çocuğu can tehlikesi yaşamadan

Yaşayıp giderken

Bizim çocuklarımızın canlarını

Hiçe sayarak oluyor bu işler

Ben bunu doğru bulmuyorum canlarım

Türkiye’nin dışarıda aradığı bir şey yok

Hem de hiç yok hiç

Bu beylere düşen şey

Oturup iç birliği tam olarak kurmaktır

Önce onu başaracaklar bu beyler

Sonra da dışarıdakilere

Beyler siz de bizim gibi olunuz

Böylesi daha güzel diyecekler

Gerçekten bundan daha güzeli yok

Şöyle diyor Allah

“Bir insan öldüren bütün insanlığı öldürmüş gibidir

Bir insanı yaşatan bütün insanlığı yaşatıyor gibidir”

Evet, bundan daha güzel bir şey yok gerçekten

Bu böyle bilinirken

Bizimkiler neden böyle yapmıyorlar ya

Anlamakta zorlanıyor insan

Zorlanıyor da

Ben niçin yaparlarsa yapsınlar

Yaptıkları iş baştan sona yanlış diyorum

Sen içerde barışı gerçekleştiremiyorsun da

Gidip elin memleketinde barış yaratacaksın

Gülerler adama ya

Gerçekten gülerler

Benim derdim bu fantezi peşindeki beyler değil

Sevgili canlarım

Benim derdim niye bu kadar sessiziz biz

Niye bu yanlış diyemiyoruz biz ya

Adamlar senin canını hiçe sayıyorlar

Sen kuzu, kuzu kabul ediyorsun bunu

Sonra da

Öldürtülen çocuklarımız için yasa boğuluyoruz

Yok, şehitmiş falan yaveleriyle avunmaya çalışıyoruz

Şehitlik böyle olunmuyor canlarım

Şehitlik Kuranda şöyle anılıyor

“Allah yolunda ölenlere

Siz öldü mü diyorsunuz

Onlar şehit şehitler ölmez” şeklinde canlarım

Bizim çocuklarımız Allah yolunda değil

Tamamen yönetenlerin

Akıl almaz saçmalıkları adına ölüyorlar

Bu konunun bu bakımdan

Yeniden düşünülmesi gerekir bence canlarım

Dışarıdan gelen saldırılara karşı

Canımızı seve, seve feda edebiliriz etmeliyiz de

Çünkü bu noktada kendi ırz ve namusumuz

Söz konusu

Onlara halel getirmemek Allah için kutsaldır

Korunması gereken değerlerdir bunlar

Değilse değil canlarım

Boşu boşuna ölmüş oluyoruz yani

Bizim devletin yapacağı yegâne iş

Özellikle Güney ve Doğuanadolu halkıyla

Sıkı bir temasa geçecek

Onların gerçek vatandaşlarımız olduğunu

Beyinlere işleyecek

Onlara

Yaşama duygusu tattıracak

Sevilme mutluluğu yaşatacak

Güvenlik garantisi verecek

Bir statüye sahip kılacak

Ve kendilerini özgürce ifade etme olanağı tanıyacak

O zaman baksınlar bakalım bu beyler

Bu ülkede ayrılık gayrılık kalacak mı hiç

Ayrılmak isteyenler gün be gün nasıl da azaldıkça azalacak

Barış ve kardeşlik nasıl da alıp yürüyecek

...

Bunun için üç yaklaşım yapacak bu devlet

1- Zıtların birliği ve çatışmasını doğru yönetecek

2- Sayısal çoğunluğu nitelikli sayısal çoğunluğa dönüştürecek

3-Olumsuzlanmanın olumsuzlanmasını yeniden yapacak

Bugün dünün yanlış olumsuzlanmışıdır bu ülkede canlarım

Bu olumsuzlanma yeniden olumsuzlanarak doğru hale getirilecek

İşte o zaman yarın bugünden daha yaşanabilir yapılacak

Eşitlik özgürlük ve kardeşlik yüceldikçe yücelecek

...

Gelin canlar bir olalım

Barış yoluna yürüyelim

Sevgilerimi sunuyorum

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Her daim bir olmaya hocam ama deidğiniz gibi nerdee bu birlik olan çocuklara oluyor..Selam ve saygılar...

Tülay EKER 
 18.10.2016 14:49
Cevap :
Çok teşekkürler canım kardeşim... Olsa zaten söylemeye gerek yoktu ki yok olduğu için yaratalım diyorum ya zaten:) Saygı ve sevgilerimle:)  18.10.2016 20:06
 

VAROL Hocam. Tertemiz yüreğin dert görmesin. Selam ve saygı bırakıyorum Hocam.

S Zobu 
 16.10.2016 19:12
Cevap :
Suat bey kardeşim sağ olasın:) Seni özlemiştim çok sevindim dönüşüne:) Sevgilerimi sunuyor sağlıklı günler diliyorum:)  16.10.2016 23:37
 

Kıymetli öğretmenimiz Sayın Halil Güven Sökeli; Sizin bu önerilerinizi yapsalar, güven artar, huzur gelir,birlik ve beraberlik olur.Ne çare ki onlar kendi bildiklerini yaparlar.Ben beni görmedikten sonra elin görüntüsünden bana ne. Saygılar sunuyorum.Sağlık ve mutluluk diliyorum.

Mehmet Burakgazi 
 16.10.2016 16:22
Cevap :
Değerlendirmenizden dolayı çok teşekkürler sevgili arkadaşım:) Sağlık ve mutluluk dileklerimi sunuyorum:)  17.10.2016 16:06
 

Şehitlerimizi rahmetle analım. Hacıbektaş-ı- Veli'nin dediği gibi bir olalım, diri olalım. ve de kardeş olalım...Allah şu güzel yurdumuzu korusun...Sayın büyüklerimize kolaylıklar diliyorum.

Abdülkadir Güler 
 16.10.2016 12:41
Cevap :
Duan duamdır sevgili arkadaşım... Saygı ve sevgilerimle...  16.10.2016 14:19
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 697
Toplam yorum
: 3595
Toplam mesaj
: 118
Ort. okunma sayısı
: 249
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster