Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '14

 
Kategori
Çevre Bilinci
 

Burnunu karıştıran Adamlar

Burnunu karıştıran Adamlar
 

Geçtiğimiz hafta Bodrum uçağında şahit olduğum bir olayı yazıp yazmamak arasında çok bocaladım. Etrafımda bir çok kişiye bu konu ile sorular sordum ve sonunda yazma isteğim galip geldi. Bugünkü yazımda beni çok etkileyen bu olayı sizlerle paylaşacağım.

Sabah uçağa eşimle bindiğimizde pencere kenarında orta yaş üstü bir beyefendinin oturduğunu gördük. Daha uçağa binmeden ,bekleme salonunda dikkatimi çeken bu çok zarif ve iyi giyimli bey yabancıya benziyordu. Üstünde çok pahalı bir takım elbise, elinde çok üst model bir cep telefonu taşıyordu. Saçları çok özenli kesilmiş, elleri manikürlü bu bey sanırım bu hatta ilk defa yolculuk yapıyordu. Zira uçak kalkarken cebinden çıkarttığı bir küçük fotoğraf makinesi ile Bodrum'un havadan fotoğraflarını çekti.

Bu çok elit yolcu ile devam eden yolculuğumuz son dakikalarına doğru bir azap haline gelmeye başladı.

Beyefendi, yolculuğunun son dakikalarında birden elini burnuna götürdü ve karıştırmaya başladı. Ben hayret dolu bakışlarla bu feci olayı seyrederken o burunundan çıkarttıklarını hap yapıp yere atmaya çalışıyordu. Sanırım burnundan çıkanlar pek kuru değildi. Zira adam yere atamayıp, eline bulaşanları koltuğun kenarınına sürmeye başladı bu sefer.

Ben seyrettiğim bu olayın etkisi ile bitap düşmüşken önümdeki adamın kulağını karıştırdığını fark ettim. O da kulağından çıkarttıklarını yerlere atıyordu.

Birden burası Bodrum uçağı değil de çok düşük seviyede bir ulaşım aracı gibi düşündüm. Bazen toplu taşıma araçlarında ter ve vücut kokusundan duramazsınız. O araçlarda bir yerden bir yere ulaşmaya çalışan insancıkların yaşadıkları hayar şartları çok yetersiz olduğu için bu kokuları bir derece mazur görebiliriz. Ama bu çok şık beyefendierin olumsuz koşularda yaşadıklarını sanmıyorum. Hepsinin cebinde ellerindeki pislikleri silecek bir kağıt mendil alabilecek para olduğunu biliyorum.

O zaman neden bu adamlar topluluk içinde burunlarını ve kulaklarını karıştırıyor ve etrafa sürüyor.

Bu olaydan sonra çevremde bir çok kişiye sordum.'Siz hiç topluluk içinde burnunu karıştıran kadın gördünüz mü. 'Diye sorduğum herkes bana 'Hayır 'cevabını verdi. Kimse topluluk içinde bu olayı gerçekleştiren kadın görmemişti.

Olayı sorduğum küçük kızım Burcu yılardır çocuklara eğitim vermenin ve onları çok iyi tanımanın yarattığı bilgi ile olaya şöyle bir yaklaşım getirdi. 'Kız çocukları en fazla 5,6 yaşlarında en son burunlarını karıştırıyor, daha sonra  bu olayı yapmıyorlar. 'Dedi. Bahsedilen yaşlara kadar kız ve erkek çocuklar aynı belirtileri gösteriyormuş, Bu yaştan sonra ise kız çocuklar daha çevreci ve dikkatlı davranıyormuş.

Ben sorunun cevabını bulamadım. Siz biliyor musunuz acaba. Siz hiç topluluk içinde burnunu karıştıran kadın gördünüz mü? Erkekler neden burnunu, kulağını karıştırır.? 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..