Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '12

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Bursa 10. Tüyap Kitap Fuarı

Bursa 10. Tüyap Kitap Fuarı
 

Öyle tatlı ve keyifli bir yorgunluk, uykusuzluk biriktirip döndüm ki evime Bursa'dan, şikayet etmek aklıma bile gelmiyor.

Kimliğimde kütük yerim Bursa diye geçse de hiç gitmemiştim Bursa'ya. "Nerelisin?" sorusuna verilen Bursa'lıyım cevabım benim için hep hayali olmuştu bugüne kadar. Tüyap Kitap Fuarının son günlerinde bulunmak üzere perşembeyi cumaya bağlayan gece yarısı çıktım yola. Sabaha karşı otogara iner inmez taksiyle yayınevimdeki yazar arkadaşlarımın da kaldığı otele saat 04.00 de vardım.

Otele doğru giderken taksinin penceresine yaslayıp başımışehri izledim. Evet söyledikleri kadar güzeldi Bursa. Gece bile aydınlık bir havası vardı. Ulu Camii'ye çok yakın olan otelime yerleştim önce. Resepsiyonda görevli olan beye, diğer arkadaşlarım kahvaltı salonuna indiklerinde beni uyandırmaları için rica ettim.

Sabah 8.00 de çalan telefon sesiyle uyandım. Heyecanlı bir halim vardı. Okuyucuyla buluşmak, onlarca değerli yazar ve şairlerle birlikte olmak her zaman heyecanlanmam için yeterlidir. En çok kitabımı imalarken heyecanlandığımı hissediyorum. Uyandığımda hem birazdan kahvaltıda görüşeceğim birbirinden değerli yazar arkadaşlarımla buluşmak (Hemen hemen fuardan fuara bir araya gelebiliyoruz, farklı şehirlerde olmamız nedeniyle.) hem de Bursa'da olmak artı heyecan katmıştı bana.

Yayınevimizin kurucusu, şair  ve yeni yazarlar yetiştiren değerli isim Aydın Şimşek, Çocuk kitaplarının usta kalemi Ayfer Öneysan, yüreğinin güzelliği gözlerine, yüzüne ve sesine yansımış öykü ve roman yazarı Tülay Güzeler...Hoş sohbet bol gülmeli kahvaltının ardından Tüyapta standımıza doğru yola koyulduk... Bursa'yı birde gündüz gözüyle izledim arabanın penceresinden. Gözüme takılan ve burası ne acaba dediğim hanlar, şehrin planı ihtişamı.. Sevdim memleketim Bursa'mı görür görmez.

Standımızda yerimi aldıktan 10 dakika sonra 12-13 yaşlarında bir erkek çocuğu yaklaşıp; "Ben şiir kitabı istiyorum, aşk şiiiri" dedikten sonra ilk kitabımı ona imzaladım.

Ocak ayında katıldığım Adana Tüyap Kitap fuarına göre daha az ilgi vardı okuyucudan. Okulların açık olduğu Cuma günü olması nedeniyle öğrenciler yoğunluktaydı. Okullarından gelip öğretmenleriyle gruplar halinde dolaşanlar ya da aileleriyle gelen çocuklar. Ellerine alıp baktıkları her kitabı dikkatle inceleyen gözleri ışıl ışıl parlayan çocuklar. Çok sık gözlemlediğim bir sahne vardı ki çocuklar kitap almak istediklerinde ya öğretmenleri ya da aileleri engel oluyordu. İçim sızladı... Diğer yyaınevlerinde bulunan dost kalemlerle sohbet etme şansı bulduğum da onların da aynı şeyi gözlemlemesi hepimizi üzmüştü. Okumak çocukluktan gelen bir alışkanlıktır ve bu alışkanlık bizlere ailelerimiz ve öğretmenlerimiz tarafından aşılanır... Okuma aşısız çocuklar olarak kalmasınlar... Edebiyatıbilsinler ve tanısınlar... Tabi ki okur vardı, torunlarına kitap hediye eden dedeler vardı. Bunlar da mutlu olduğum sahnelerdi. Bir de üzerine Şair ve edebiyat öğretmeni Yusuf Yağdıran'ın imzasına katılan öğrencilerini görünce mutluluğum daha da arttı. Çocuklar öğretmenlerini seviyorlar ve böylece kitabı ve edebiyatı da seviyorlardı.  Cumartesi günü yaklaşık 1,5 saat süren Öykü ve şiir dinletimiz ve söyleşimizde bizleri yalnız bırakmayanlardan birçoğu da onlardı. Etkinliğimizde hepimizi tek tek dinleyen okurların daha sonra standımıza gelip tüm yazar arkadaşlarımızın kitaplarını imzalatmak istemeleri de büyük keyifti. Bende fuar için stnada gelen kitaplarımdan sonuncusunu da bu etkinliğimizin sonunda imzaladım. İki günümü geçirdiğim ve doyamadığım fuardan keyifli ayrıldım. Önümüzdeki yıl Bursa'da olmayı istiorum yeniden..

Nisan ayında İzmir Tüyap Kitap Fuarında daha da güzellikler yaşamayı temenni ediyorum.

 
Toplam blog
: 2
: 215
Kayıt tarihi
: 06.01.12
 
 

1979 İstanbul doğumluyum. İstanbul'da yaşıyorum. Şiirlerim, deneme yazılarım ve kısa öykülerim va..