Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ocak '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bursa'da olsaydık

Bursa'da olsaydık
 

O değil de;

Yolculuklar her zaman aynı keyfi vermiyor. Hele de kırmızı alarm verilmiş bir günde yollar cam gibi olmuşken.

Durağa gider gitmez otobüsüm geldi. Ne çok sevinmiştim beklemeden geldi diye. Kadıköy-Pendik hattına denk gelmiştim ve Pendik otobüsü full oluyor. Yine de mutluydum. En azından otobüsün içinde bir dönümlük bir alanım vardı.

Hatta birkaç durak sonrasında oturabilmiştim bile. Karşımda genç bir adam ve cam kenarında da karısı. Yanımda da kaynana ama hangisinin annesiydi bilemedim.

Otobüs Şenesenevler’e geldiğinde rengini belli etti. Trafik tıkandı ve çilemiz başladı. Gitmiyorduk öyle bekliyorduk. Çarprazımdaki kız sürekli sızlanıyordu;

- Bursa’da olsaydık bir saate vardıydık. Anne daha kaç durak var?

- 3 durak var kızım

- Sanki otobüs kayıyor gibi. Neden?

- Otobüs kayıyor da ondan. Görmüyormusun yerler buz tutmuş!

- Bursa’da olsaydık böyle olmazdı... Anne kaç durak kaldı?

- 3 durak kaldı kızım...

- Anne yarım saat önce de 3 durak demiştin!

- Yarım saattir bir durak bile gidemedik, ben napim!

- Bursa’da olsaydık şimdiye evdeydik...

Kocası kıza inat öyle sakin öyle keyifli görünüyor ki. Sanırsınız dünyanın en harika yolculuğunu yapıyor. Kızın sorularına gülerek eşlik ediyor.

Anne teyze de;

- Eve gidince yarınki programa bakalım, akşam da konsere gideriz.

- Anne yine otobüsle mi gitceeezz?

- Arabanızla çıkmayın diyorlar kızım, otobüsle gideriz tabii...

- Evden çıkmayalım bence... ben böyle sefillik görmedim anneee!

- Kızım sen mi yaşlısın ben mi yaşlıyım anlamadım gitti!

- Anne Bursa’da olsaydık... Anne kaç durak kaldı?

- 3 durak kızım...

Bu ızdırap Maltepe’ye kadar sürdü. Tam bir saat boyunca hem de aralıksız olarak. 

Adam kara görmüş edasıyla haykırdı;

- Maltepe Belediyesi göründüüü!

- İniyoruz dimi şimdiiii?

- Yok, biz 3 durak sonra ineceğiz 

- Ne bitmez durakmış, ne ulaşılmaz Maltepe’ymiiişşşş...

Şükür kavuşturana ki Maltepe merkeze geldiler de indiler. Kız beni bir saat içinde 1 yaş yaşlandırdı. 

Evlerden ırak...

O değil de;

Kolay sanıyorsunuz dimi eve varmayı... yok öyle! Saat daha 18.30 

21:00’e kadar yolu var... yolumuz uzun anlayacağınız...

O değil de;

İyi bayramlar.

(Devam edecek)

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..