Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '11

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bursa uçuşa hazır

Bursa uçuşa hazır
 

bursa eski havaalanı


Bir süredir yazacaktım hep öteledim. Böyle olunca da haberi bizden önce verdiler. THK Bursa!da eğitim merkezi açıyor. Var olan havaalanı yıllardır atıl. Bu zaten onun kaderiydi. Çocukluğumda İstanbul uçuşları vardı ve ilgi de görüyordu. Daha sonra kara yollarının düzelmesi ve kısalması, nihayetinde şehrin gelişmesi sonucunda deniz yolunun da İstanbul'u burnumuzun dibine taşımasıyla bu havaalanının Hiçbir hükmü kalmamıştı. Kim ne derse desin o yerde zaten artık bir Uluslar arası havaalanı olamayacağı da aşikar.

Yapılabilecek en iyi şey yapılıyor şimdi. THK Başkanı Osman Yıldırım açıkladı Hürriyet mahallesi'ndeki (adı değişti mi şimdilerde nedir) “eski” havaalanı artık eğitim merkezi olarak kullanılacak. Çok da iyi yapılacak. Burada açılacak olan kurslar büyük ilgi çekecektir. Paraşüt, planör, yamaç paraşütü ve microlight kurları hem amatörler için çok keyifli olacak hem de güneydeki turizm bölgelerinde artık kangren olmaya başlayan yarayı saracaktır.

THK Genel Başkanı Osman Yıldırım sertifika törenine katılmak üzere geldiği Bursa‘da, Bursa‘da hayata geçirmeyi planladıkları Havacılık Eğitim Merkezi için Milli Savunma Bakanlığı’ndan onay beklediklerini açıkladı.Yıldırım, "Bu konuda Hava Kuvvetleri Komutanlığı’na başvurduk, şu anda Milli Savunma Bakanlığı’nın onayını bekliyoruz. Olumsuz bir cevap beklemiyoruz. Bursa‘da bir eğitim üssü kurmak istiyoruz ve bu eğitim merkezinde paraşüt, planör, yamaç paraşütü gibi kurslar düzenleyeceğiz. Kursları gençliğimizin ayağına getireceğiz. Bu konuda yetkililerin ve Bursalılar’ın desteğini bekliyoruz. Havacılık alanında kalifiye eleman yetiştirmek istiyoruz. Bu alanda yetişecek kişilerin iş bulamama gibi bir sıkıntısı olmayacak. Çünkü bu alanda çok fazla kişiye ihtiyacımız var. Fakülte ve meslek yüksekokulunda bir yıl İngilizce hazırlık olacak. Havacılıkta ABD ilk sırada yer alıyor, oradaki üniversitelerle ortaklıklar yapacağız ayrıca öğrenci değişim programları da düzenleyeceğiz" açıklamasını yaptı.

Bursa'dan pek belli olmuyor ama güney sahillerinde lisanslı paragliding ve mikroolight pilotu sıkıntısı büyük. “Aman turizme halel gelmesin” diyerek, olaylar çok fazla deşilmese de paragliding ve mikrolight turlarında her yıl birkaç turist kaybediliyor veya yaralanıyor. Bunun en büyük nedeni ise eğitimin ehil ellerden çıkmayışı ve daha da önemlisi bu işin doru dürüst bir yönetmeliğinin, yasasının olmayışı.

Eğer vaatler lafta kalmazsa hem istihdam alanı açılmış olacak hem de doğru dürüst eğitim almış kişiler yapacak bu turları. İnanıyorum ki böylece kazalar da azalacak...

Bu konuya ileride daha detaylı değineceğiz. 

 
Toplam blog
: 61
: 585
Kayıt tarihi
: 09.10.09
 
 

Haziran'mış, yıl 1963 Bursa'da doğmuşum. İlk ve orta öğrenimimi Bursa'da tamamlayıp, İngiliz Filo..