Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '08

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Buruk bir mektup, kırmızı bir kazak

Buruk bir mektup, kırmızı bir kazak
 

...



Aşk öykülerine tanık oldum...Basit, bizden, insanca çelişkileri aşkla aşmaya çalışan çiftler tanıdım, kiminde erkeğe yakındım, kiminde kadına.

Bu tanıklıklarda gördüm ki, aşk var ortada ama ayrı ayrı yaşayışlar var aşkı. Ayrı ayrı bakışlarda birleşen tek bir ışık bu aşk dedikleri. O ışık kiminde yandı sonuna kadar kiminde söndü gitti...Ya da öyle göründü dışarıdan.

Ben sönüp gidenleri merak ediyorum... Başkasıyla bambaşka yaşamlar kuran dostlarıma edebime sığrıp da soramadım 'ya öbürü...?' diye ama hep merak ettim. En çok da insan içine kaç kişiyi sığdırabilir sorusunda düğümlendim.

Bir dostum, (ben sormadım, o anlattı), rüyasında görürmüş bazen 'O'nu, yanındaki adama duyduğu ayrı, ama ne zaman rüyasında görse yanında olamayanı, içi burkulurmuş...Bu anlık çıkmazın aydınlığını onun en az kendisi kadar mutlu olmasını dileyerek bulurmuş.

Bir başkası... Onun da aklına düşermiş bazen o mavi gözler...Yanındaki melek ayrı, onunla ömrü paylaşmaya karar vermiş, üstelik de aşıkmış. O kısacık anda mavi gözlerde huzur eksik olmasın diye dilermiş.

Bir diğeri, ne zaman dinlese 'lady in red' i içini bir heyecan kaplarmış, kimbilir nerede kimlerleymiş şimdi. Siyah saçlarından alev alev inen bukleleri acaba hala aynı renkte miymiş? O kırmızı kazağını hala giyermiymiş. O dostum yanına hala kimseyi yerleştirememiş.

Birinin türküsü 'Yeni türkü' den olmasa mektubun diye başlayan...O mektup olmasaymış belki özlemle anacakmış, bu arada kırmızı kazağını komşunun kızı almış...Komik, anıyor aslında her seferinde, o mektupla özlemine başka bir isim takıyor bence. Kazaksa bir başkasının üstünde.

Bir kez olsun sormadım, ama onlar ufak ufak yanıtladılar en çok merak ettiğimi:
Bir yüreğe ençok kaç kişinin sığacağı bahsimi...

İnsanın yüreği deryalar kadar büyük, aynı anda yaşanmışı da taşıyor, yaşanmamışı da, yaşanıyor olanı da. Belki de aşk gerçekten de tek bir ışık bu denizde. O ışığa baktığımızda gördüğümüz birgün buruk bir mektup, birgün kırmızı bir kazak, yeni aydınlıklarımıza fer olan, derin bir ışık işte, derinlerde yanan.

Belki de biziz aşkı aşk yapan.

 
Toplam blog
: 146
: 1061
Kayıt tarihi
: 05.12.06
 
 

Hep yazmak istedim. İnsan düşüncelerini yazıya dökünce kendi başınadır çünkü, kaygısız, katıksız ..