Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Burulaş Adaleti : 6=23 veya 6=19, Aklın sarmadı mı? Oku!

Burulaş Adaleti : 6=23 veya 6=19, Aklın sarmadı mı? Oku!
 

resimler alıntıdır


Geçen hafta sonundan beri bu konuyu yazacağım. Kısmet bu saate imiş. Önce ufak bir açıklama Burulaş Bursa Ulaşımı ile ilgili kuruluştur. BırsaRay  ulaşımda bir parçadır. İstasyonlara kısa süre içinde para iade validatörü konduğunu gördüm. İstanbul’da görmüştüm ve kızım bunu bana anlatmıştı. Oradan konuya kısmen vakıftım. Bursa’daki durumu geçen hafta öğrendim ve detayları öğrendim ve düşündüm. Nasıl adaletsiz olunabilinir dedim ve bu örnekti. Elime Bursa Büyükşehir Belediyesinin tanıtımını yapan Şehir Postasının Ağustos  2013 sayısı elime geçti. Aslında okuyunca güzel bir yayın burada  sözüm yok. Toplumu bilgilendiriyor.  Şehir postasının beşinci sayfasında sağ üst köşede bir yazı . “Para iade dönemi  başladı. Doğal olarak  diğerlerini okudum fakat bu yazıyı  ilgimi çektiği için daha dikkatli okudum. Ayrıntı şöyle devam ediyordu. “… Ancak bir, iki durak giden yolcular ile  daha uzun mesafe giden  yolculardan aynı ücret alınmasının adil  olmadığını göz önünde bulunduran Burulaş yönetimi …” şeklindeki kısmı gözüme çarptı . Geldik zurnanın” zırt”  dediği noktaya.  Adalet    Allah(c.c) biz kullarına Kur’an da öğütlediği önemli konulardan biri çünkü kul hakkı ile beraber değerlendirilen bir konu.

Benim adalet anlayışım ile Burulaş yönetiminin adaleti hiç uyuşmuyordu. Bunu  yapılanları  örneklemek ile izah edebiliriz. Tam bilet 1,75 TL. Bu tespittir bunu eleştiremem.  Bindiniz 5 durağa kadar gittiğinizde çıkışta size 25 kuruş veya 0,25 TL iade ediliyor. 1 durakta 5 durakta gitseniz en Alt fiyat 1,50 Tl sına geliyor. Duraklar arası yürüme mesafesi hızınıza göre 10 ila  17 dakika sürer. Ortalama 12 dakika.  Başlangıçtan itibaren Acemler istasyon ayırımından itibaren hatlar ikiye ayrılır. Bir hatta durak sayısı  başlangıçla beraber 24 , diğerinde 20 dir. Bir durak gideceksiniz 1,50 TL  ödeyeceksiniz  23 durak fazla gideceksiniz aradaki fark 0,25 TL olacak.  El insaf  demede dur.  Bu karar Burulaş yönetiminin 5 Mayıs 2013 tarihindeki toplantısında alınmıştır. Bu karar adaleti asla temsil edememiş tam tersi adaletsiz olmuş ve adeta bir  yasak savma niteliğinde olmuştur.  Bu karar verilirken o koltukta  kimler oturur bilmem  ama  görevleri adaleti sağlamaktır.  Maalesef adalet sağlanamamış ve koltuğun hakkı verilememiştir.

Eleştiri yapmak kolaydır. O zaman çözüm yolları var mıdır ve nasıldır diye soru gelebilir.  Bu konuda esas temeli iyi belirlemek gerekir. Bursa Ray bir hizmet olayıdır. Hizmetin devamlılığı ve hizmet yapılırken zarar etmeme ve  sosyal devlet ilkesi birlikte değerlendirilmelidir. Burada yapılması gereken aylık veya bir kaç aylık duraklardan binen ve bu binen insanların kaç durak gittiklerini istatistiki olarak saptamak gerekir. Bu biraz zaman alır fakat günümüz teknoloji çağıdır ve bunun hesaplanması mümkündür. Bu istatistiki verilerle birlikte , maliyet analizleri ve sosyal devlet ilkesi bir arada tutulur.  Hesaplamalar multifaktöriyeldir. Yapılacak yatırımlarda önemlidir.  Elimizde bu gün bu veriler mevcut değildir. Bu verilerin hepsi detaylı olarak incelenmelidir. Bu hesaplamalar yapıldıktan sonra ücretlendirmeler tekrar gözden geçirilmelidir. En ince ayrıntısına kadar hesaplar yapıldıktan sonra  istasyonlardaki  validatörler arttırılmalıdır. Bunun sonucu belki 23 durak parası 1,75 TL yerine biraz daha artabilir. Fakat kullanıcılar arasında adalet sağlanabilir.  Validatörleri insanlar kullanmayı öğrenmeli. Öğrenmezse suç artık kişiye aittir.

Adaletten bahsedilecekse ahiret hayatımızın başlangıcı olan mahşerde ilahi adaletin sahibi Allah(c.c) ın katında kolay hesap verir duruma gelmek gerekir. Buda nefislerden  arınmakla olur. Ülkemde adaletsizlikler kol gezmektedir. Benim bahçemdeki elmayı çalanın cezası mahşere kalmaktadır. Gelin canlar bir olalım. Burulaş ta ki bu adaletsizlik durumu çözmek ilk adımımız olsun. Basit bir hesap  fakat mahşerde hesabı ağır bir hesap.

Biraz önce eşim kapımın açılmasına vesile olan kul Veysel Karani’den bir şeyler okudu. Gözlerim doldu. O kapıda kul olmadan insan olunamayacağını, insan olmadan hekim olunamayacağını gösteren ve Veysel Karani’yi vesile kılan Rab’bimize hamd olsun.  Gelin canlar bir olalım adaletsizlikleri birlikte yok edelim. Esen kalın.

www.selcukefendi.com sayfasında yayınlanmıştır...

 
Toplam blog
: 81
: 1191
Kayıt tarihi
: 13.02.11
 
 

Ben kimim? Ben 55 yaşında hekimlik sanatını icra eden bir kişiyim. Adım Selçuk Şensöz. Bugün için..