Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Dr Barış Çakır Burun Akademi

http://blog.milliyet.com.tr/burunakademi

19 Ekim '14

 
Kategori
Estetik / Güzellik
 

Burun Estetiğinin Anayasası ve No-Mor rinoplasti

Burun estetiği konuşmalarımda sık sık tekrarladığım bazı hedeflerim var.

     1. Estetik ameliyat olmak için, kampyon çarpmış gibi görünmeye gerek olmasın.

     2. Burun estetiği ameliyatı sonunda gördüğüm sonuç, ameliyat sonucuyla aynı olsun. Bu neden önemli. Ameliyatta yaptığınız sonradan bozulup bambaşka birşey haline gelebilir. Cerrah bunu ben mi yaptım diyebiliyor. zamanla bozulan, ucu düşen burunlar bilirsiniz. 
     3.burun en kısa zamanda şekle girsin. 1. ayda ameliyat kendini göstersin. Hastam insan içine çıkabilsin. Tam şişlikler ver sertliklerin gitmesi için 1 yıl beklemek çok fazla. Araba alıyorsun. Parasını veriyorsun, araba 1 yıl sonra geliyor. Kapalı ameliyat 1. ayda 1 yılın %80-90 nuna ulaşıyor bence. 
     4. 1. yılda gördüğüm şey lütfen değişmesin. Progresif thinning denilen bir kavram var. Burun yumuşak dokuları hasar görürse 5 yıla kadar burun değişmeye devam edebiliyor. Yaptığınız estetik ameliyatın zaman içinde sürekli değişmesi, hatta bozulması kabul edilemez.  
 
Peki bu anayasa gibi kurallar için nasıl tedbirler alıyorum. 
 
  1. Morluk ve şişliği minimuma indirmek için bir alet geliştirdim. Kemiği çekiç ve keski ile kırmak yerine 90 derece keski ile inceltiyorum. (Çakır 90 adı ile üretiliyor. Aletin adını no-more olarak değiştirebiliriz hatta :) ) Dren koyuyorum. Soğuk ve buz yapmıyoruz bile. 10 hastanın birisi hafifçe yeşeriyor. Onun dışında morluk görmüyoruz. Hastalarım bunun adına NO-MOR rinoplasti dedi. Benim de çok hoşuma gitti. 
  2. Kapalı ameliyat daha çabuk iyileşir. Bu bilimsel bir gerçek. Yapması zordur ama yapanın elinde iyi çalışır. Ameliyatta daha  iyi fikir verir. Ameliyatta gördüğünüz şey ile ameliyatın sonucu daha benzerdir. 
  3. Subperikondrial diseksiyon 2012 de yayınladığımız bir teknik. 2009' da geliştirdim. Kıkırdak zarlarının altından ameliyat yapıyoruz. Kas, yağ gibi yumuşak dokulara zarar vermiyoruz. Böylece, progresif thinning (ilerleyici incelme) denilen deri yumuşak doku kaybı görmüyoruz. Bu diseksiyon sayesinde Pitanguy (bu arada Rio da İvo Pitanguy ile tanıştım, elini öptüm :)) ) ve scroll ligament denilen yapılarla içten bantlama yani teğelleme yapıyoruz. Böylece burun derisini kontrol ediyorum ve iyileşme sırasında oluşabilecek deri potlukları ve deri yuvarlaklaşmaları önlemeye çalışıyorum. 
 
Dr. Barış Çakır
 
 
Toplam blog
: 91
: 328
Kayıt tarihi
: 03.03.13
 
 

Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Uzmanıyım. Fulya Terastaki ofisimde hastalarımı kabul e..