Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '16

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Business Model: Canvas nedir?

Business Model: Canvas nedir?
 

Çok değerli yüksek lisans hocam Ethem Yavuzer'e selamlar olsun.
 
Bu yazımda yüksek lisans dersimde gördüğüm "Canvas" modeline yer vereceğim. İlk defa kendisinden bu modeli duymuştuk, bana ve sınıfa son derece faydası olan iş modelidir. Sizlerle de paylaşmak istedim.
 
Bu modelin çıkış hikayesinden başlayacak olursak, hikaye tam olarak da şöyle; Alanında uzman kişilerin tartıştığı bir platformun kitaba dönüşmüş halidir. Kitabın en önemli farklılığı bana göre günümüze uygun, ihtiyaçları karşılamaya yönelik ve basit bir sistemde aktarılmış olmasıdır. Business kitaplarının sayısı çoktu. Her yıl 11.000 kitap yayınlanıyordu, uzun cümlelerle dolu ve sayfa sayısı olarak oldukça fazla olduğundan artık eskisi gibi tercih edilmiyorlardı. Nasıl bir yönetim kitabı yayınlamalıyız ki çok satılsın düşüncesinden yola çıkarak bu model geliştirilmiştir. Canvas iş modelinin çıkışında en özel olan; uzman kişiler, düşüncelerini online ortamda tartışıyor. Bundan dolayı da normalde panellerde tartışan ve zor şekillerde bir araya gelen kişiler daha basit bir yöntemle düşüncelerini tartışabiliyorlardır. Kullanışlı olduğundan dolayı sağlıklı bir iş modeli oluşturmaya yöneliktir.
 
Alex Osterwalder, 9 bloktan oluşan bir çatı öne sürmüştür. Bunlar:
 
1- Müşteri Kesitleri; Kimler için değer yaratıyoruz? En önemli müşterilerimiz kimlerdir?
2- Değer Önerileri; Müşteriye sağladığımız değerler nelerdir? Müşterimizin hangi sorunlarını çözmeye yardımcı oluyoruz? Hangi müşteri ihtiyaçlarını karşılıyoruz? Her müşteri kesitine hangi ürün ve hizmet demetlerini sunuyoruz?
3- Kanallar; Nasıl ulaşıyoruz? Hangi kanallar en iyi işliyor? Hangileri ekonomik? Kanallarımızı müşteri alışkanlıkları ile nasıl bütünleştiriyoruz?
4- Müşteri İlişkileri; Müşteri kesitleri bizden onlarla ne türlü bir ilişki kurmamızı ve sürdürmemizi bekliyor? Bu ilişkilerden hangilerini kurduk? Maliyet ne kadar?
5- Gelir Kaynakları; Müşterilerimiz gerçekten hangi değerler için para ödemeyi kabul ediyor? Şuanda neler için ödeme yapıyorlar? Nasıl ödeme yapıyorlar? Nasıl ödeme yapmayı tercih ederler. Her gelir kaynağının toplam gelire katkısı ne kadardır?
6- Kilit Kaynaklar; Değer önerimiz hangi kilit kaynaklara ihtiyaç duyuyor? Gelir akışlarımız, dağıtım kanallarımız ve müşteri ilişkilerimiz bu konuları kategorize eder.
7- Kilit Ortaklar; Ortaklarımız kimler?, Tedarikçilerimiz kimler?, Hangi kilit kaynakları ortaklarımızdan alıyoruz ve hangi kilit etkinlikleri ortaklarımız gerçekleştiriyor?
8- Kilit Etkinlikler; Değer önerilerimiz hangi kilit etkinliklere ihtiyaç duyuyor?, Dağıtım kanalları, gelir akışları ve müşteri ilişkileri ne?
9- Maliyet Yapısı; İş modelimizin en önemli maliyet noktaları nelerdir? Temel kaynaklarımızdan en pahalı olanı hangisidir? Temel etkinliklerimizden en pahalı olanı hangisidir?
Kısaca bu modelde işi dokuz noktaya dayandırıyoruz. İşimizle ilişkisini sağladığımız takdirde hayat kurtarıcı bir iş geliştirme modeli olarak karşımıza çıkmaktadır.
 
 
Toplam blog
: 40
: 372
Kayıt tarihi
: 09.09.14
 
 

Balıkesirliyim. Kocaeli Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünde lisansımı, Marmara Üni..