Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Butce dedigin halkla paylasilir

Butce dedigin halkla paylasilir
 

yahoodan aldim


Cumhurbaskanliginin, basbakanligin, diger bakanliklarin personel giderleri ve diger hizmetlerde kullanilmak uzere her yil tespit edilen butceleri vardir. Bu butceler yil boyunca kullanilmak uzere ilgili birimlere teslim edilir. Yil sonu yaklastiginda bazi bakanliklara ek butce saglama yoluna gidilir. Sozunu ettigim butun birimlerin internette web sayfalari bulunmaktadir. Bu sayfalar sayesinde vatandaslar istedikleri bilgilere ulasabiliyorlar. Bu sayfalarda ilgili birime tahsis edilen butce ve sarf edilen kalemlerde yer alsa. Bu sekilde hem herkes istedigi zaman istedigi kurumun harcamalarini gormus ve denetlemis olur. Hem de her yil, bir onceki yilin harcamalarindan yola cikarak daha gercekci butce yapma yoluna gidilmis olur. Hem de hangi birimde ne kadar personel calistigi ortaya cikar. Birden fazla yerden maas alan kisilerde tek yerden maas alarak gecinme yoluna girerler.

Gelismis ulkelerdeki her kurum her yil harcamalarini, oranlar halinde kamuoyunun bilgisine sunarken, ulkemizde hala bu tur harcamalarin halkin bilgisinden kacirilmasi, kabul edilebilir bir durum degildir.

Bu kurumlarin butceleri halkin odedigi vergiler sayesinde olusmaktadir. Bu harcamalarin detaylarini ogrenmek her vatandasin dogal hakkidir.

Basbakan bir genelge yayinlasa, halkin odedigi vergilerle varliklarini surduren, Anayasal kurumlar, kamu iktisadi tesebbusleri, belediyeler, vakiflar, butce harcamalarini kurumun web sayfalarindan yayinlayarak, halkin bilgisine sunacaktir dese, ne dersiniz?

Ben Basbakan ne de olsa Kasimpasa`li yapar mi yapar derim.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...