Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bütün aksilikler hep sizin başınıza geliyorsa

Bütün aksilikler hep sizin başınıza geliyorsa
 

Hep işleriniz ters mi gidiyor? Nereye elinizi atsanız problem mi oluyor? Beklide iş yerinde sıkıntılı bir hafta geçirdiniz beklide trafik sıkışıklığında saatlerce beklemek zorunda kaldınız. Sizce bu şanssızlığınızı kırmanın bir yolu var mı?

Bence var. Ama öncelikle istemeniz şart çünkü işin sırrı sizde, kendi içinizde. Ya kendinizi tekmelersiniz ya da sırtınızı sıvazlarsınız seçim sizdedir. Ama öncelikle akıllı ve mantıklı bir şekilde yaşadıklarınızı ele almak zorundasınız;

1. adım problemi anlamanızdır. Problem nedir? Neyin yanlış olduğunun farkında mısınız? Yapılan en büyük hata yaşanan aksiliği kişini kendisi ile bütünleştirmesidir. “Benim yüzümden” ile başlayan cümleler kurmasıdır. Halbuki öncelikle problemi kendinden, başka şahıslardan ayırmanız gerekir. Örneğin yemeği yaktıysanız problem sizin yemeği yakmanız değil yemeğin yanmış olması olmalıdır. Problemi başkalarına yıkmak mazerettir ve bir çözüm getirmez. Problemin sebebin bulmaya odaklanmalı ve köklerine inmeye çalışmalısınız. İşte bu noktada beyniniz “zavallı ben, mağdur ben, hep benim başıma gelir ya da onların hatası” şeklinde düşünmeye çalışacaktır ama siz gerçekçi düşünmelisiniz. Şu sorular sormakta fayda var;

* Gerçek problem nedir?

* O konuda yeterince düşünmüş müydüm ve planlı hareket etmiş miydim?

* Acaba başka sıkıntılarımı eve taşıyor muyum?

* Hastalığım ya da arabamdaki bozukluk beni negatif düşündürtüyor olabilir mi?

* Sigara, alkol gibi enerjimi tüketen şeylerin etkisi var mı?

* Sakin, normal ve sağlıklı düşünebilmeme için ne gerekiyor?

* Nasıl sürekli sakin ve mantıklı kalabilirim?

2. adım enerjinizi serbest bırakmanız ve doğru şekilde kullanmanızdır. Üzüntü, öfke vb. güçlü duyguları yaşadığınızda bu enerjiyi pozitif bir şekilde nasıl dışarıya çıkarabileceğinizi düşünün. İşte bu güçlü enerjinin doğru ve mantıklı bir şekilde dışarı aktarılması başarınız için bir adım olacaktır. Kötü düşünceleri özgür bırakırken, güçlü enerjinizi lehinize çevirmelisiniz. Şöyle bir şey yapabilirsiniz; ya sizi yargılamadan dinleyecek pozitif bir insan yada size pozitif bakış açısıyla görüşlerini söyleyebilecek sizin kör noktalarınıza dokunabilecek birisini bulmanız gerekiyor. Bir başka önereceğim şey ise yazmanız olacaktır. Yazarak kızabilir, ağlayabilir, küfredebilirsiniz.

3. adımda ise artık çözüme ulaşmanız gerekiyor. Kendi durumunuzu değiştirmekten ya da kaçınmaktansa sorunu çözmeye odaklanmanız gerekiyor. Eğer zehirli düşüncelerinizden kendinizi sıyırabilirseniz hayatınızın kontrolünü elinize alırsınız.

Örneğin birçok işyerinde şöyle şeyler duyabilirsiniz:

“Duydun mu Ahmet’i müdür yapıyorlarmış, halbuki hiç hak etmiyor”

“Ayşe’ye şirket arabası vereceklermiş, halbuki ne yaptı bugüne kadar?”

İşte bu noktada sizin kendi önünüze bakmanız ve kendi hedef ve isteklerinize odaklanmanız gerekiyor. Boşverin başkaları ile vakit kaybetmeyi siz önünüze bakın. Sadece sizi rahatsız eden şeylere enerjinizi harcadığınız sürece kendi isteklerinize yaklaşamazsınız. Siz ne istediğinize ve ona nasıl ulaşabileceğinize odaklanın.

Şimdi şu soruları sorun;

* Benim için önemli olan nedir?

* Benim için en öncelikli şeyler nelerdir?

* Benim geleceğim ile ilgili önemli şeyler nelerdir?

Ve eğer yardıma ihtiyacınız varsa istemekten çekinmeyin. İnsanlar yardım etmeyi severler.

4. adımda biraz ara verebilirsiniz. Eğer ilerlediğiniz yolda bir sıkıntı, bir çıkmaz yol ihtimali varsa alternatif bir yola geçin. Kısa bir süre ara verin, kafanızı toparlayın ve alternatif yola devam edin. Ya da listenizdeki diğer şeylerden birini yapmaya geçebilirsiniz. Ama bir şeyleri yapabilmek için illaki motive olmayı beklemeyin, motivasyon yolda gelir. Şöyle derin bir nefes alın, güzel bir müzik açın ve yolunuza devam edin. Siz adımlarınızı attıkça yol önünüzde açılacak ve her yeni adımınızda önünüzü daha net görebileceksiniz. İnanın yolun sonunda hayalleriniz gerçekleşecektir.

 
Toplam blog
: 578
: 5372
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..