Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '18

 
Kategori
Mizah
 

Bütün Dünyanın Güldüğü Uyarlanmış Bekri Mustafa Fıkraları 2

Bütün Dünyanın Güldüğü Uyarlanmış Bekri Mustafa Fıkraları 2
 

KARIŞMAK HADDİMİZE Mİ?
Padişah bir gün Boğaziçi'nde büyük bir bağa gitmiş.  Bu bağ  Bekri Mustafa'ya aitmiş. Bekri Mustafa padişaha bağın her tarafını gezdirmiş. Sonra oturup karşılıklı konuşmaya başlamışlar. 
-Erenler bağın maşallah çok büyük. Üzümünü ne yapıyorsun? 
-Müritlerle ve canlarla birlikte yeriz Sultanım. 
-Buradaki üzüm yemekle biter mi? 
-Yemediğimizi de sıkıp fıçılara basar, suyunu içeriz. 
-Peki ama, sıkılmış üzüm şarap olmaz mı? 
-Vallahi Sultanım, biz üzümü sıkıp fıçılara basarız. Allah ne isterse o olur. Üst tarafina karışmak haddimize mi? 
 
**
TEMİZLEDİM
Mevlevi, Bekri Mustafa ve Softa yemekten sonra ikram edilen bir tepsi baklava için rüyaya yatarlar. En hayırlı düşü gören baklavayı alacak. Öneri kabul edilir. Yatar, uyurlar. Sabah olunca Sofu : 
-Ne düş gördünüz anlatın bakalım?, der. 
Mevlevi sikkesini başına geçirerek : 
-Hayırdır inşallah göklere çıktım, der. 
Hoca da : 
-Ben ise düşümde cennete gittim, der. 
Bekri Mustafa : 
-Erenler, ben de gece birinizin göklere uçtuğunu, diğerinizin de cennette gezdiğini görünce, artık bunlar fani dünyaya dönmezler diyerek kalkıp baklavayı temizledim!, der. 
 
**
SU KATAR MISIN?
Nasıl olduysa ayyaşın biri Bekri Mustafa'yı hoca zanneder. Ona akıl danışır:
-Hocam, şarabın haram olduğunu bilirim; ama ben rakı içerim. Acaba o da haram mıdır?
Bekri Mustafa, elini alnına koyar, düşünüyormuş gibi yapar ve sorar:
-Sen rakıya su katar mısın yoksa susuz mu içersin?
Ayyaş cevap verir:
-Susuz içerim hocam. Su katınca tadı kaçar.
Bekri Mustafa:
-Tamam, öyleyse yırttın demektir. “Su zannedip içtim” dersin...
 
 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..