Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '08

 
Kategori
Tiyatro
 

Bütün erkekler malın gözüdür...

Bütün erkekler malın gözüdür...
 

oyundan bir sahne


Bir kahkaha akşamı ... Sezon boyu haberleri yayınlandı. " Profilo'da izdiham" " Kapalı gişe oynuyor" " Gidenler geri dönüyor " "Ünlüler kapıda kaldı" Medyatik oyun Gönül Hırsızı'ndan bahsediyorum. Bu kadar ses getiren bir oyunu açıkhava ortamında sahnelenecekken izlemesem olmazdı. Kusur kalırdım. 09 Temmuz Çarşamba gecesi Enka Açıkhava'da yerimi alıyorum.

Ve Perde...

Can Gürzap sahneye çıkıyor , oyun boyu izleyeceklerinizde kendimi savunma fırsatı bulamayacağım. Önce benden dinleyin istedim diye başlıyor. Savunmuyor, üstü kapalı hayati detaylar veriyor. Karısını, on yıl önce evlendiklerini, bir gün eşinin sevişmek istiyorum diyeceği yerde yün örmeği tercih ederek evliliklerinin dönüm noktasını başlattığını ve o günden sonra hayatlarında farklı bir dönemin başladığını anlatıyor. "İlk yıllarda ateşli bir aşk yaşanır, göz birşey görmez , o ateşli aşk dönemi geçince yerini sevgiye bırakır, sevgi daha sonra yerini tahammüle ... " diyerek devam ediyor.

İşin iç yüzü aslında onun bize başlangıçta anlattığı kadar masum değil. İzledikçe öğreniyoruz.

Can Gürzap gençliğinin ilk yıllarında kendinden hayli büyük zengin bir kadınla evlenmiş, on yıl sonra onu aldatmış. Bir süre gizli aşkın ardından sevgilisi hamile kalınca eşine itiraf ederek ondan boşanmış. İkinci eşiyle on yıl çok mutlu yaşamışlar, derken bir araba kazası sonucu tanıştığı hoş, genç ve güzel bayanla ilişkisi başlamış. Uzun yıllar onunla da çok mutlu olmuşlar. İlk eşi, ikincisi, metresi derken devreye bir başka kadın daha kadın girmiş. Huylu huyundan vazgeçer mi ? Üstelik erkek milleti değil mi.

Eşinin kendisine hazırladığı süpriz doğum günü partisinde metresi, eşine gelip " kocanız beni aldatıyor" diyor ve ondan sonra işler arapsaçına dönüyor. Seyirci bu gerçek aile dramı karşısında gülmekten kırılıyor.

Kadronun usta oyuncuları tamam da, Melda Gür'e hayran olmamak elde değil. Çok başarılı bir oyun çıkartıyor. Hem mimikleri ve oyun tarzı ile, hem de kendine güveni ve süper fiziği ile göz dolduruyor.

Sonunda ne mi oluyor ? Dananın kuyruğu kopuyor tabii. Yok, katiyen söylemem. İzleyin öğrenin.

Ama küçük bir ipucu verebilirim. Oyunun finali bildiğimiz bir gerçeğe açılıyor. Sonunda çapkın beyefendi açıklıyor "Bütün erkekler malın gözüdür , bazıları hariç. Onları da kadınlar sevmez !!! "

Alkışlar ...
Gerçekleri gözler önüne serip, biz saf bayanları uyandıranlara.
Alkışlar ...
Tüm emeği geçenlere.

 
Toplam blog
: 60
: 1208
Kayıt tarihi
: 11.06.07
 
 

Memnun oldum... Ben de Didem :) İstanbul'da yaşıyorum. İstanbul'da yaşamayı seviyorum. Yoğun yaşam t..