Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '18

 
Kategori
Deneme
 

Bütün Kıtaların İsimleri (A) Harfiyle Başlar, (A) Harfiyle Biter

Bütün Kıtaların İsimleri (A) Harfiyle Başlar, (A) Harfiyle Biter
 

Dünyayı yediye bölmüşler, sonra böldüklerini parsel etmişler.

Böldükleri kıtalara (  A ) harfiyle başlayan yine ( A ) harfiyle biten benzer güzel isimler vermişler.

Ne çare ki eşitliğe, özgürlüğe, yoksulluğa, hak ile hukuka hiç riayet etmemişler. Vicdan ile merhameti heybenin ayrı, ayrı gözlerine koymuşlar.

Heybe gözündeki vicdanlar nefessiz ve takatsiz, merhamet ise havasız ve mecalsiz kalmış.

Birinci büyük ve en kalabalık olana ASYA adını,

İkinci büyük ve en kalabalık olana AFRİKA adını,

Üçüncü büyük ve kalabalık olana AVRUPA adını,

Dördüncü büyük ve kalabalık olana ( Güney )AMERİKA adını,

Beşinci büyük ve kalabalık olana ( Kuzey ) AMERİKA adını,

Altınca büyük ve kalabalık olana ANTARTİKA adını,

Yedinci büyük ve kalabalık olana AVUSTRALYA adını vermişler, 

Dünyayı bölerken bir birleriyle barışıkmışlar. Meğer daha sonra kavga yapmaya, savaşlar çıkarmaya başlamışlar. Acımasızca birbirine kuyu kazmaya, temelleri yıkmaya çalışmışlar

Kıtaların isimleri birbirine benzese de, kaderleri birbirine benzemez, her kesin kaderi ayrıdır. Öyle bir kalem yazmış ki kimi şanslıdır, kimi bahtı karadır.  

Kimi petrol zenginidir.  Kimi dolar ve Avro sarhoşudur. Kimi suya hasrettir. Kimi açlıkla mücadele eder, kimi toktur gerilir.

Kiminin her tarafı çöldür, kiminin her tarafı denizdir, kiminin her yanı ormanlıktır. Gerçek o ki kıtaların hiç bir günahı yoktur.

Günahlar, sevaplar, iyilikler, kötülükler, fesatlık ve şeytanlık kıtalar içinde yaşayan insanlarındır.

Birinci büyük ASYA: Var mı bana yan bakan, kendi içimde parçalansam dahi yine en büyük benim buyurun hodri meydan diyor.

İkini büyük AFRİKA: İkinci büyüğün kaderi, bahtı, şansı özel kalemle yazılmış. Ateş ve barut arasında, kendi içinde parçalanmış, özgürlükten uzak, huzura hasret, açlık ve yoksulluk içinde yaşıyor.

Üçüncü büyük AVRUPA: Kendi aralarında bölünen kokmaz, bulaşmaz. Haksızlıkta, hukuksuzlukta, barışın tesisinde varım diyor lakin bir türlü elini taşın altına koymuyor. Küçük bir pencereden dünyada olup bitenleri seyrediyor.

Dördünü ve beşinci büyük şeytan AMERİKA: En büyük ekonomi ve dünyadaki petrol benim olacak. Terör dayanağım, dünyanın huzurunu bozmak benim sanatım. Dünyada hep benim dediğim olacak diyor.

Altıncı büyük ANTARTİKA:  Savaşlar yüzünden ateş ve barut arasında kalanlardan, huzura hasret kalmış olanlardan bana ne. Ben kendi zevkime, sefama bakarım. Koksam da bulaşmam diyor.

Yedinci büyük AVUSTRALYA:  Ben hayatımı yaşarım. Dünyayı siyah gözlüklerimle seyreder, kulaklarımı tıkarım, dilime kilit vururum. Bana ne dünyada olup bitenlerden.

Önce kıtalara bölünen, isimleri ( A ) harfiyle başlayan ve yine ( A ) harfiyle biten, son sonra parsellenen dünyamızı bir kâğıda sığdırdık. İşte böyle bir dünyada yaşıyoruz.

 

Kıymetli okurlarımıza saygılar sunuyorum.

Mehmet BURAKGAZİ / MERSİN  

 
Toplam blog
: 608
: 2204
Kayıt tarihi
: 12.04.12
 
 

Bingöl'de, Baharın son ayında, ikindi üzeri un ambarı (kiler) arkasında, ebesiz, hemşiresiz, Emin..