Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Nisan '12

 
Kategori
Sinema
Okunma Sayısı
1147
 

Bütünleşen toplumun ‘Dehşet Kapanı ’!

Bütünleşen toplumun ‘Dehşet Kapanı ’!
 

Görmek istemediğin şeyi görmezsen olduğundan farklı kişiye dönersin… Gelişen bilim ve teknolojinin her geçen gün daha çok bütünleştirip, o oranda da sapkınlaştırdığı toplumsal yapılaşmanın insan modelini tanımlayan bu saptama, DEHŞET KAPANI filminin özü!

Aile sorunlarını konuşan Hadley ve Sitterson’ın mesai sürecini ders kitaplarınınyükünü geride bırakıp keyifli bir hafta sonu geçirmek isteyen beş üniversiteliyle buluşturan DEHŞET KAPANI/The Cabin In The Woods, sıradan korku filmlerinin mantığını sorgulayan bir yapım. Alışıldığı üzere birbirinden farklı yönlerle karşımıza çıkan gençler; Curt, Dana, Marty, Jules ve Holden, gidecek yer kalmamış gibi kuş uçmaz kervan geçmez bir bölgedeki orman evini seçerler. Ürkütücü eve giden yoldaki benzin istasyonu ve onun sahibi de, klasik korku türünün yansımaları olarak yerlerini çoktan almıştır. Buraya kadar rutini veren film, aracın tünele girmesi ve özgürce uçan kartalın boşluktaki görünmeyen enerji duvarına çarpıp ölmesiyle ilk kırılmasını yaşar. Bundan sonrası, korku filmlerinin tamamındaki karakterlerin farklı bir mantıkla ortama sürülmesi ve kanlı sahnelerin toplumsal mesajlarla irdelenmesiyle ortaya çıkartılan bir yaratıcılık örneği!

Joss Whedon (Buffy the Vampire Slayer, Dollhouse ve Mayıs ayında gösterime girecek olan Yenilmezler) ile Drew Goddard (Canavar, Buffy the Vampire Slayer, Angel, Lost) gibi iki kült sinemacının hayal dünyasının ürünü olan DEHŞET KAPANI, seyircinin korku filmlerine yaklaşımını sorgulayan bir felsefeye sahip. Duygusal ve yumuşak Dana, entelektüel ve dürüst Holden, ot içen ve konuşmaları ciddiye alınmayan Marty, cesur ve havalı genç Curt, kurt kafasıyla öpüşme şov sergileyen ve boyalı saçıyla seksi sarışın pozuna giren Jules… Bu sorgulamanın klasik figürleri. Dünyanın her yerinde düzenlenen ‘Biri bizi gözetliyor’ sistemiyle işlenen korku sürecinde, kalıp tiplerden sıyrılarak senaryonun ‘düşündürme’ ve ‘ti’ye alma misyonunu başarıyla yerine getiren karakterler, kapana giren kuzuların gözetleme evindeki eğlenceli gerilimini yansıtmak için biçilmiş kaftan.

Cesur ve ilginç bir yaklaşımla, senaryo içinde senaryo yaratan DEHŞET KAPANI, genetiği bozulmuş yiyeceklerin, kafa derisinden kana karışan saç boyalarının, hoş kokuların kısacası toplumsal yaşamın vazgeçilmezi haline getirilen kimyasal içerikli tüm alışkanlıkların insan beyni üzerindeki etkilerini göstermekte. ‘Truman Show’ ve ‘Açlık Oyunları’ filmlerinden esintileri, korku türünün tüm karakterleriyle harmanlayıp iğneleyici bir çalışma olarak karşımıza çıkan DEHŞET KAPANI, zararsız gibi görünen pek çok şeyin kontrol odakları tarafından davranışları yönlendiren silaha dönüşebileceğini kanlı bir dille anlatmakta! Benzinlik sahibinin kontrol odasındakilerle yaptığı telefon konuşmasını, tutucu yerel halkın batıl inançlarıyla dalga geçmek için kullanan film, benzeri sahnelerle içeriğindeki vahşeti yumuşatmayı çok iyi başarıyor.

‘Eski ruhlar küstahlığı affetmiyor’diyerek modern yaşamdan yıpranan dünya doğasının tepkisini dile getiren filmde, amacını aşan sosyalleşmenin ve sosyal medya paylaşımlarının gençleri yozlaşmaya ve kandırılmaya ne denli uygun hale getirdiği söylemi de dikkat çekici. ‘Toplumun parçalanmaya ihtiyacı var’ saptamasıyla, en yalnız anlarımızda bile birilerinin bizi gözetleyebileceğini, gizli cihazlarla mahremiyetimize ortak olabileceklerini ‘sevişme’ sahnesiyle aktaran yapımın odak noktası; İnsan benliğinin derinliğindeki ilkel vahşet üzerinden hareketle dünyayı saran kötülüğü ancak masumların ve çocukların yenebileceğini zeki bir üslupla dile getirmek!

Yönetim kademesindekilerin gözünde insan yaşamının kazanç getiren bahislerle süslenmiş bir oyundan ibaret olduğunu ‘kontrol odası’ndaki karakterlerle doğallaştıran DEHŞET KAPANI, korku unsuru bir yana bırakılarak irdelendiğinde, dünyadaki tüm insanların ipleri başkalarınca tutulan birer ‘kukla’ olduğu gerçeğini deşifre etmekte. Özel efektlerin sırıtmadığı ve ortamla bütünleştiği DEHŞET KAPANI, başarılı bir korku ironisi ve toplumsal mesajlarıyla izlenmeyi hak eden farklı bir yapım!

 

Anibal GÜLEROĞLU

www.sinematur.com

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 1131
Toplam yorum
: 258
Toplam mesaj
: 24
Ort. okunma sayısı
: 1612
Kayıt tarihi
: 10.04.10
 
 

İstanbul'da başlayan yaşamım, eski İstanbullu ailemden edindiğim kültürle gelişti. Birinciliklerl..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster