aygoz Özlem Eryoldaş

08 Mayıs '07

Güncel

Büyük bir facianın eşiğinden döndük !

Büyük bir facianın eşiğinden döndük !.

Pazar günü bavulları hazırlayıp otobüsün kalkacağı terminale ulaşmak için Taksim'e gittik.

Tabi her zamanki gibi "aman geç kalmayalım" mantığı ile oldukça erken vardık. Bir saat vardı. Bizde fırsat bu fırsat ılık havadan yararlanıp çay bahçesinde çaylarımızı yudumlamaya başladık.

Servis geldi. Yerimize yerleştik. Ve yoğun trafik eşliğinde terminale vardık. Bavullarımızı verdik görevliye yerleştirdi. Buraya kadar her şey normaldi ..

Yola çıktık. Otobüsümüzün hostesi bir film koydu. İzlemeye başladık. Filmde firmanın tanıtımından sonra "aracımızın donanımlarına zarar verdiği için cep telefonlarınızı kapatmanızı önemle rica ederiz" diyordu. Biz bilinçli yolcular olarak dikkatle dinledik . Sonra çay, kahve servisi yapıldı.

Herkes huzur içinde yolculuğuna devam ediyordu. Etrafı izlemeye başladım, kulağımdaki müzik eşliğinde. Baktım güzel bir film koymuş bizim hostes. Gözüm ona takıldı. Hava sıcak, arada dereceye bakıyorum. 26 / 27 derece. Sonra birden derecenin 5 olduğunu farkettim. Acaba benmi yanlış görüyorum dedim. Mümkün değil di bu kadar düşmesi. Sonra benim saatim 13:00 gösterirken otobüsün saati saat 10 da kalmayı tercih etmişti. Anlam veremedim .

Ve otobüsümüz birden bire duruverdi. Evet yolun tam ortasında!. Etrafımızdan tırlar, kamyonlar geçiyor. Kızgın şekilde kornalarını çalarak. Tüm yolcular ayaklandı. Herkes neler olduğunu anlamaya çalışıyordu. Araç kenara yanaştırıldı. Ve bizler de indirildik. Bir anons

"aracımız bilgisayar donanımından kaynaklanan sorun sebebiyle arızalanmıştır"

Sorun tam olarak anlaşıldığında bu arızaya "cep telefonu" nun sebep olduğunu öğrendik !

Evet! Çok bilinçli bir yolcumuz, arka koltuklardan birinde oturuyormuş. Hostes kaç kez uyarmış "lütfen telefonunuzu kapatın" diye. O da cevap vermiş . "Bir şey olmaz. Çok önemli bir görüşmem var " Evet; sayın yolcu sayesinde bir şeycik olmadı. Tam 3 saat boyunca arızalanan otobüsün yanında, sıcağın altında İstanbul'dan gelecek yeni otobüsün gelmesini bekledik !.

Beklerken tüm yolcular bu "saygıdeğer yolcu" ya bakıyordu. O ise kaptanla kavga etmekteydi.

Savunması ilginç geldi bana " Canım ne malum benim cep telefonumun açık olmasından dolayı arızalandığı " !.

Otobüs gelip de yerlerimize yerleştiğimiz de olay daha da ilginç bir hal aldı . Biner binmez bir cep telefonuna "mesaj" geldi !

Bu yaşanan olay üzerine ne diyeceğimi bilemiyorum. Pekala çok ciddi bir kaza geçirebilirdik.

Peki biz ne zaman bilinçleneceğiz !..Bunu da bilemiyorum !

Ahhh.ahhh.rahmetli Aziz Nesin,sağ olsaydı da bir daha baksaydı,bu toplumun yüzde kaçı koyun...Valla ben gördüm mü dayanamam otobüslerde elinde telefon..tık..tık..Rezil ederim.Hem de bağıra çağıra..Öyle nazikçe falan da değil !Bu beyinleri bi türlü gelişememiş indanlar,cep telefonu olmadan önce napıyolardı acep?

Neşe İleri
 10.05.2007 20:15
Cevap :
bende çok merak ediyorum inanın..her yerde konuşabilecek ne kadar çok konu bulabiliyorlar ..Sevgiler ..:))  10.05.2007 20:42

ben diyecek bir şey bulamıyorum bu insanlara.Akıllanmamız için illaki birilerinin canı mı yanması gerekiyor? Geçen gün çift katlı belediye otobüsünde ceple konuşan bir bayanı indirdi şöför.Ama ondan önce ben de dahil bütün yolcular kızla kavga etti.Onda da bi inat konuşcam diye.En sonunda şöför indirdi yolda.İnatlaşıyorlar ya anlamsızca sinir oluyorum.Yasak işte , neden bu inat anlamak işten bile değil. Sevgiler çok, Itır

Bettyboopben
 09.05.2007 23:39
Cevap :
birde pişkince cevap veriyorlar bu insanı daha da çıldırtıyor öyle değilmi ?..Sevgiler Itır!..  10.05.2007 14:00

Sanırım "ben" yerine "biz" dmeyi öğrenmemiz gerek önce... Bir de empati yapabilmeyi... Alt kültür eksikliğimizi de tamamlarsak eğer... Bilinçli olma şansımız var toplum olarak. Mutlukalın:)

madamex
 09.05.2007 14:33
evet..zaten "biz" diyebilsek !..Sevgiler..  09.05.2007 15:55

İlk defa ortalığı karıştıran kişi sen olmamışsın. Gerçi biliyorum sen o ortalık karıştırma işini hep küçükken yaparmışsın :) Ama gerçekten ciddi bir durumla karşı karşıya kalmışsınız. Özellikle o malum şahsın pişkinliği, yaptığı hatadan daha da ayıp... Görgü, bilgi, saygı çok önemli şeyler. Telefon görüşmesi otobüsteki onlarca lişinin hayatından daha önemli demek ki!

OynamıYorum
 09.05.2007 0:59
Cevap :
canım ne yazık ki olay gerçek..keşke olmasaydı..adamın pişkinliği hala gözlerimin önünde..Hepimize geçmiş olsun..  09.05.2007 11:08

: 10.03.07

Yazabilmenin özgürlüğüyle... İstanbul'un bir bahar sabahında dünyaya gelmişim. Keşfetmek, anlayabilm..