Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '11

 
Kategori
Psikoloji
 

Büyük bir heyecanla buluştuk

Büyük bir heyecanla buluştuk
 

Çok severdim onu çok. Fazla uzun zamanlar geçirmezdik ama haftada bir ya da on beş günde bir buluşur dertleşirdik. Kalbi güzel bir insandı arkadaş canlısıydı. Değişikti ben onu anlıyordum ama herkes onu anlayamazdı. Anlayabilmesi için uzun zamanlar geçirip onu keşfetmesi gerekirdi insanın.

Takıntılıydı. Takıntı ya da takıntılı olmak dendiğinde’’ bir düşünce ya da eylemin fazlaca zihni meşgul etmesi’’herkesin aklına gelen ilk tanımdır. Aslında hepimizin ufak tefek takıntıları vardır. Yani hayatın içindedir takıntılar. Kimimiz kapıyı kilitlediğimiz halde bundan emin olduğumuz halde bir kez daha kontrol eder, kimimiz eşyaların dağınık durmasından rahatsız olur ve her şeyden önce onları düzenleriz kimimiz hasta olmaktan korkar sürekli korur kollarız kendimizi. O da öyleydi takıntıları vardı. Hep bu da beni yorardı ama aklıselim ile düşündüğünde ise biraz abarttığının farkında olurdu. Her şeye rağmen keyifli zamanlar geçirirdik.

Konuşurduk, takıntılarından bahsederdi ve saçma, gereksiz, abartılı, anlamsız ya da aptalca olduğunu biliyorum ama zihnimden uzaklaştıramıyorum bunları ve yoruluyorum, yoruyorum derdi. Bir gün yine birlikte konuşuyorduk ve kendisine’’ Bütün bunlardan kurtulmanın ya da en aza indirmenin bir yolu var biliyorsun canım’’ dedim, her zaman ki gibi ‘’Asla ve asla bana bir daha doktora git deme’’ dedi. Daha önce de söylediğimde annesi şiddetle karşı çıkmış sen deli değilsin demiş ona. O gün akşama kadar vakit ayırdım ve konuştum anlattım örnekler verdim sonunda ikna ettim ve çok rahatlamış bir şekilde eve döndüm

İki hafta sonra kendisiyle yeniden buluştuk. Yine güzel bir yerde oturduk. Ben gözlemliyordum onu durum değişikliği var mı diye ama bana fırsat vermeden söze başladı ‘’Teşhisim kondu, Obsessif Kompulsif Bozukluk varmış bende ‘’dedi. Derin bir nefes aldım biliyordum bu kadar oldu ya gerisi gelir diye düşündüm. O belki durumundan fazla rahatsız değildi ama onunla yaşayanlar çoğunlukla var olan OKB tablosundan hayli rahatsız olurlar biliyordum. Zaten eşi de artık sızlanmaya başlamıştı daha bir yıllık evliyken. OKB kişinin çevresinde olan ya da yaşadığı kişilerin de yaşam kalitesini olumsuz etkiler.

Birkaç ay sonra yüz güldürücü sonuçlar aldık. Çok zaman geçti aradan hayat hepimizi bir yere fırlattı uzun zamandır görüşememiştik geçenlerde beni aradı sesini duyunca çok sevindim telaşlandım farklı bir huzur sardı ruhumu.

‘’Buluşalım mı buradayım’’ dedi ve kahkaha atarak söze devam etti:

’’Eskisi gibi tuvalette kırk beş dakika kalmıyorum korkma’’

Ben de güldüm takıntılarından biriydi tuvalette kırk beş dakika kalmak. Hemen kalktım hazırlandım ve buluşmak üzere evden çıktım. Büyük bir heyecanla buluştuk. Özlemişim özlem giderdik. Eve döndüğümde eski günlerimizi yeniden anımsadım o şimdi eskisinden çok daha mutluydu ha bir de kızı olmuş eşi ile arası çok iyiymiş. Her şey yolundaydı.

      

 

     

 
Toplam blog
: 584
: 424
Kayıt tarihi
: 09.03.08
 
 

Sıradan bir yaşantım var.  Gezegeni, insanları, hayvanları seviyorum. Renklere aşığım. Okuyorum, ..