Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Büyük sözü dinlememek

Büyük sözü dinlememek
 

Sitemizin bahçesinde, uzun zamandan beri görmediğim değerli bir komşumu gördüm akşam akşam. Muhteremle iki lafın belini kırıyoruz ayak üstü, lakin sitemizin çocukları etrafımızda cıvıl cıvıl oynaşıyorlar ve biz şöyle güzel bir şekilde, ağız tadı ile laflıyamıyoruz.

Üç küçük çocuk bisiklete biniyor, sitenin bir ucundan diğer ucuna bir hayli hızlı bir şekilde gidip geliyorlar. İçlerinden kız olanı bir hayli dengesiz bir şekilde kullanıyor bisikleti. İsmi Nihal ve ben Nihal’in bisiklet kullanma biçiminden hayli rahatsız oldum. Kendisini uyarıyorum, bana kulak asmıyor.
-“Nihal dikkatli kullan” diyorum, Nihal oralı olmuyor ve hızla yanımızdan geçiyor. Ben arkasından bağırıyorum, “Nihal bak kaza yapacaksın, birisine çarpacaksın”, Nihal’in umurundan değil, bana laf yetiştiriyor, “Hayır ben kaza yapmam”. Benim kaygılarım, Nihal’in bisikletle her yanımızdan geçişinde artıyor ve bir türlü değerli dostumla iki kelam laf edemiyoruz. Her defasında gözüm Nihal’in üzerinde ve ha kaza yaptı, ha yapacak. “Bak Nihal, seni annene şikayet edeceğim” diyorum ve Nihal bana alaycı bir şekilde, “Edersen et” diye karşılık veriyor.
Nihal ile olan çatışmamız yaklaşık yarım saat sürdü ve Nihal kendi dünyasında, keyifle bisikletini kullanmaya devam ediyor. Bir dizi akrobatik hareketler yaparak çevresine hava atıyor ama nafile işte, içime bir kurt düşmüş durumda. Nihal ha kaza yaptı, ha yapacak.

Az sonra.

Bir cayırtı koptu sitenin bahçesinde. İnce ve tiz bir kız çocuğu sesi, ciyak ciyak bağırıyor. Sesin geldiği yöne hareket ettiğimizde, bir de gördükki Nihal bisikletle beraber yerde. Ayakları kan revan içerisinde, elleri harap durumda. Gözünde yaş, ağzında ince ve tiz bir cayırtı, bütün site sakinleri camlara çıkmış, olup biteni merakla izliyorlar. Nihal’i kaldırdık yerden, bereket kırık ve çıkık yok. Tam bu sırada Nihal’in ablası geldi ve Nihal’i kucağına alıp eve götürdü.

Benim ufaklık bana dönerek,
-Baba, Nihal büyuk sözü dinlemediği için başına bunlar geldi değil mi?
-Maalesef öyle İdiş.
-Sen onu kaç kez uyardın değil mi?
-Evet.
-Seni dinleseydi, başına bunlar gelmeyecekti değil mi?
-Evet.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..