Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

kevser şekercioğlu akın

http://blog.milliyet.com.tr/kevser

04 Haziran '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Büyümüşüm

Büyümüşüm
 

internetten alıntıdır


 
Kızları okula bıraktım bu sabah, ağlama isteği hissediyorum son zamanlarda, arada ağlıyorum kısa süreli. Beslenmek için açıyorum müzikleri yüksek sesle. İçimin iç sesi yazılar yazıyor durmadan bana da tembih ediyor sakın bunları unutma sende yaz diye. Tamam diyorum, arkamı döner dönmez siliyor hafızam unutmamam gerekenleri. Unutmam gerekenleriyse her an sokuyor gözlerimin içine. Amcamın ölümüyle daha fazla çocukluğum geliyor aklıma. Yeniden çocuk olmak mı istiyor acaba ruhum? Kestiremiyorum. 
 
Yeniden bütün o büyüme yılları ve yaşananlar... Çok yorgunum istemem diyorum sanki böyle bir şansım varmış gibi. Ve birden 1997'de yazdığım kelimeler geliyor aklıma.
 
Öyle bir yorgunum ki sormayın
Sızım sızım her yanım
Kafam, kalbim
Ve öyle yalnız öyle güvensizim ki
Neden niye kırgınım insanlara
Niye kin dolu yüreciğim
Sevecenliğim nerde,
Nerde hayat aşkım?
Kaybolmuş gitmiş hepsi
Göz kapaklarım zor duruyor ayakta
Öyle yorgun, öyle uykusuzum ki!
 
O zamanlar hissettiğim yorgunluğun üstüne ekleyin yılları. Sezen'in "Şimdi bana kaybolan yıllarımı verseler" dediği gibi istemem. Ayrıca şimdi daha iyiyim. Enerjimi boşa harcama aptallıklarımı geride bıraktım en azından birinci derece olmayanları. Elimden geldiğince güzellikler için kafa patlatmak istiyorum. Kin dolu olan yüreğimi de zamanla boşalttım. Zaman geçince eskiden üzüldüklerinin ne kadar saçma şeyler olduğunu anlıyor insan. Şimdi dolmuyor mu yaralarımın içine irinli-zonklayan dertler? Doluyor, doldurmaya uğraşanlar da oluyor ama elden gelen düğün bayram, umuruna çelme takmamayı da öğreniyor insan zamanla ya da çelmelerin üzerinden ustaca atlamayı. 
 
Eskiden nefret ettiklerimle, her daim çok sevdiklerim aynı tezgahta helallik gördü dualarımda. Şaşırdım. Birilerinin yüzünü görmemek, diğerlerinin yüzlerini hep görmek adına.  Olmazsa olmaz zannettiklerime inat öyle bir hızla geçti ki yıllar hep istediğim gibi umarım güzel yaşlanmışımdır. Ruhumu terbiye etmek için gösterdiğim çabalarım karşılığını her zaman bulmasa da umurumda değil ben çabamı vermiş miyim ona bakarım. 
 
Artık biliyorum ki insan kendine bile söz geçiremiyor zaman-zaman kaldı ki hayata ve kadere. Bunu anladığımda dillendi dilim dualara, istedim ki hep güzellikler olsun ve zamanla yaşadıklarımızdan aldığımız derslerle büyüyelim fazla zarar görmeden. Değişmeyeceğini düşündüğüm her şey şu anda bambaşka bir boyutta. 
 
İnsanın elinde bir sevgisi kalıyor. Büyütüp eksiltme kişinin kendi algısında. Göstermede cimri davranılsa da sınırsız büyüyebiliyor sevgiler. Eskisinden daha çok, eskisinden çok daha çok. Artık her şey hiç bir şeyi gösterdiğinde daha anlamlı ve yaşanılası hayat. Eskiden uzun yaşamak istemezdim şimdi pazarlık yapmaya çalışıyorum "Bu kızları da biraz ortaya çıkarayım lütfen izin ver." diye Yaradanımla. Sanki ben olmasam olmayacak mı? Elbette olacak ama ben benimle olsunlar istiyorum hem öbürleri için de geçerli bu isteğim. Ne kadar büyürlerse büyüsünler onların hepsi benim minik çocuğum.  
 
"Her işi aceleydi" yazarsınız mezar taşıma diyordum eskiden, acelelerimi de kızağa almanın derdindeyim bu ara. Hep koşturmuşum neye koşturduysam hala anlayamadım. Hala öğrenmek için hevesle kırpışıyor gözlerim. Keşke, gözlerimi çıkarıp göremeyenlere de baktırabilseydim, öyle güzel ki her şey. Bu yüzden sahip olduğum her şey çok değerli, bu güzellikleri kaybetmemek adına da yalan ve ihanet sokmuyorum yaşadıklarıma. Sevdiklerimin kıymeti ölçüsüz terazilerde ağır basıyor. 
 
Her açıdan cömert davranmış Yaradan. Kalabalığım,-yalnızım, çoğum-azım, büyüdüm-çocuğum. Bir kaç gün sonra biraz daha büyüyecek yaşım, ben bu yaşta yaşamayı da çok sevdim. 
 
Bunca yılda 
Yalnızlığımı tanıdım
Sahiplendim sonunda
Ve bildim ki
Kalabalıklaştığım kadar
Çoğalmış yalnızlığım.
Sevdiklerimi, yalnızlığımı
Çokun ötesinde karıştırmadan sevmişim. 
 
Toplam blog
: 374
: 869
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1965 Akçakoca doğumluyum. Evli ve dört kız annesiyim, küçük bir kızın  anneannesiyim. A.Ü. Halkla..