Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '06

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Buyurun; tercih Sizin...

Buyurun; tercih Sizin...
 

Sigara icmeyenin ve sigara icen kisinin akcigeri


Yıllar önce, sigara otomatları koydular adım başı, sokaklara. İnsanlar sevindi; hemen yakınında bulunan bir otomattan sigara çekme imkanı bulduğu için. Geç vakitlerde büfeler mağazalar kapalı olduğunda kolaylıktı ve aynı zamanda, yenilik! pratik sistem insanların ilgisini çekmişti.

Aradan seneler geçti; bugüne geldik. Sigaranın insan sağlığını gercek anlamda tehdit ettigini, klinik çalışmaları onayliyor. Reklamlarla sigara satış rekorları kırılan yıllar da geride kaldı. Şimdi gri dumanın tutkusundan insanlari nasıl koruyabiliriz diye çareler arıyorlar. Hastalık sigortaları sigara bırakmak isteyenlere prim ödüyor; birakmak isteyenler icin kurslar sunuyor. Çünkü; sigaranin sebep oldugu hastaliklarin tedavi masrafları, sigortalara daha agir geliyor.

Ben sigara içmiyorum. Icmeyi denedim yıllar önce. Sözüm ona; ben de modaya ayak uydurmak istemiştim daha genç toy- tecrübesiz oldugum yıllarda, ama alışamadım. İyiki alışamamişım. Bugün, içenlerden de uzak durmaya calışıyorum.

Yetişkinler sigarayı bırakmak için uğraşıyorken; yeni yetişen genclerde sigaraya 13-14 yaslarında başlıyorlar.

" Yillarca seni dost bildim- sana inandim, hep seninle birlikte oldum. Heyhat! Simdi biliyorum ve inaniyorum sen benim sinsi düsmanim mıssın... Artık, seni birakmaya kesin karar verdim. Önce; ben-benim icin degerli oldugumu anladım; bana zarar verdigin icin seni artik sevmiyorum. Bundan böyle en gec; yeni yildan itibaren seni terk ediyorum sevgilim, 2x2=BRAVO BANA!"


Iste bu kadar basit; son noktayı koymak...

 

Bu ülkede 18 milyon sigara içen insan var. 01 Ocak 2007 den itibaren 800 bin sigara otomatin 500 bin tanesine yeni bir sistem monte edilecek.

16 yaşından kücüklerin sigara icmesine yasak getirildigi icin.

Bankamatik kartlarındaki çipe 16 yaşını doldurmuş ibaresi belirtilicek. 16 yasından kücük olanlar sigara otomatlarini kullanmaları böylece engellenmis olacak.

Yüzde 50 caydirici olacagi tahmin ediliyor.

Bu sistem bence mantıklı değil. Cünkü; büyük bir arkadaşının kartını kullanma imkanı olabilir.

Mağazalardan sigara almak isteyen gençlerin kimlik gösterme zorunlugu halen gecerli.

300 bin euro yatırım yaptılar; otomatlardaki bu sistem degisikligi için. Oysa otomatlari kaldirmak daha az masrafli ve etklili olurdu.

Restoranlarda, kafelerde sigara yasagı uygulanıyor ancak icilen bölümlerde var. Bunun kaldırılması konusunda uyumsuzluklar henüz giderilmedi. Ancak bazı restoranlar sigara icme yasagini gönüllü olarak uyguluyorlar.

2008 Mart ayına kadar %90 ini kapsayan 100 bin rostoranda sigara icme yasagı getirilmesi isteniyor.

Oysa; Hollanda, İsveç, Norveç, İskoçya kısmen uyguluyor. İtalya tam uyguluyor. Sigara icilmeyen restoranlarda calısan personellerin sağlığının düzeldiği dolayısıyle iş veriminin arttığı saptanmış.

 

 

Cehaletin -bilincsizligin sürdügü eski yillar da sigara icmek modası vardı. Eski amerikan filmlerinde görürdük popüler film sanatcilarinin nasıl kasila kasila sigara çekişerini - dumanı üfleyişlerini. O sahneleri bugün görünce gercekten cok bilincsiz sürecler gecirmis insanoglu, diye düsünüyorum.

Kapali yerlerde sigara duman bulutu olusur icmeyenlerde teneffüs etmek zorunda kalırdı. Simdi o sahhner demode oldu. Narkotiklere düskün insanlar ücüncü sinifa dahil ediliyor.

Benim evimde sigara içme yasağı var.

Sevgiler-saygılar

Mine

28.11.2006

 



Evimde sigara içilmemesini rica ettigimi nazik bir hatirlatmayla yukarıdaki cerceve icinde belirttim.

Evin kapısından girenin hemen dikkatini cekiyor. Bilen misafirlerim zaten içmiyor -saygı duyuyor.

Içmek isteyen için balkon müsait.

 

Sigarayı bırakmak isteyenler için: Unuttum Seni Zalim

 
Toplam blog
: 139
: 4264
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

Yurt dışında yaşıyorum. Spor, yürüyüş vb. bedensel aktiviteleri düzenli uyguluyor - vegan tarzı besl..