Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '12

 
Kategori
Güncel
 

Buyurun efendim, hoş geldiniz

Suriye'liler Hatay'a geliyor, yerleşiyor.

Sayı oldukça arttı.

Çadırkentler, barakalar kuruldu.

Eğitim bile veriliyor.

Durum süper yani.

Öyle ki, Van bile nasiplenmemiştir bu kadar nimetten.

- Van'a doğru düzgün yapılamayan çadırkentler, Suriye'liler için ileri aşamalarda yapıldı.

- Van'da eğitim hemen hemen yeni rayına oturmuşken, Türkiye'ye sığınan Suriye'liler için eğitimler başladı bile.

Van için yaratılamayan tüm olanaklar, Suriye'li misafirler için yaratıldı yani.

Helal olsun misafirperverliğimize.

***

Neyse, sadede gelelim ve soralım...

- Neden ısrarla polyannacılık oynuyoruz?

- Neden dış ülkeler, bizi bizden fazla ilgilendiriyor?

- Neden hiç sorunumuz, sıkıntımız filan yokmuş gibi, kendi dertlerimizi unutup, Suriye'yle yatıp Suriye'yle kalkıyoruz.

- Ne bileyim, neden askerlerimiz kendi topraklarında değil de, Afkanistan'da şehit oluyor?

Bu soruları sormaz mı insan.

Sorar.

Dışarıya yoğunlaşmaktan kendimizi unutacak hale geldiysek, sorar.

***

İnsan, her yerde insandır, evet.

Fakat kendini kurtaramayan, başkasını kurtaramaz.

Önce biz güllük gülistanlık olacağız ki, sonra başkalarını koruyup kollayalım.

***

Unutmadan, son bir soru...

Ne dersiniz, Hatay'a gelip yerleşen Suriye'li misafirlerimiz için yardım kampanyaları başlatılır mı?

*

Murat HASGÜN - mhasgun@murathasgun.com.tr

www.murathasgun.com.tr

 
Toplam blog
: 60
: 294
Kayıt tarihi
: 16.09.10
 
 

1990 yılında İstanbul'da doğdu. İlk Öğrenimini Faruk Timurtaş İlk Öğretim okulunda, lise öğrenimi..