Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
3478
 

C vitamini ve yaşamımızdaki önemi / ''Beslenmenin Diyalektiği'' (14)

C vitamini ve yaşamımızdaki önemi / ''Beslenmenin Diyalektiği'' (14)
 

C VİTAMİNİ: C vitamini (Askorbik Asit) suda eriyen bir vitamindir. Antioksidandır. Serbest radikallerle ciddi bir savaşım sürdüren vücudumuzun serdengeçtilerinden!..

C vitamini, bağışıklık sistemimizi güçlendirir, vücudun enfeksiyonlara karşı direnç kazanmasına katkı sağlar ve kanseri önlemede destek verir.

Yoğun bakımda ve ağır geçen hastalıklarda ve de kanserde, hastaya verilen günlük 20-300 gr arası C vitamini dozları, ateş, ağrı ve benzeri semptonların azalmasına, kansere vücudan dayanma sürecinin uzamasına neden olmaktadır!..

Günlük erişkin bir kişi için alınabilecek  C vitamini dozu  yaklaşık 300 - 500 mg'dır.  

İnsan dışında bitkiler ve birçok hayvan türü, bu vitamini üretebilmektedir!..

C vitamini, ısıtma, pastörizasyon ve dış ortam koşullarında çok hızlı şekilde yok olur!.. C vitamini, bağ dokularını yapılandıran kollejen sentezinde uyarıcı olarak öne çıkar. Göz ve vücuttaki damarların güçlü olmasını destekler, kolestrol düzeyinin dengelenmesine, ağır metallerin yan etkilerinin azalmasına, serbest radikallerin yansızlaştırılmasına önemli katkılar yapar.

A, E ve B Kompleks vitaminleri ve Kalsiyum'un daha iyi kullanılmasına ve demir mineralinin  emilimine destek verir. Bazı hormonların işleyişinde görev alır, strese karşı vücuda güçlü destek sağlar, katarakt oluşumunu engeller, kalp hastalığı riskini de azaltır. Ayrıca tansiyonun düşmesine, damar sertliğinin önlenmesine, derimizde yara ve yanıkların da iyileşmesine yardımcı olur.

C vitamini Ester formuyla, ilaç olarak standart C vitamini'nden dört kat daha fazla etkilidir!... Bu form, kanser, Aids gibi hastalıklarda, dokularda daha fazla kaldığı için ve idrarla daha geç atıldığı için tercih edilir.

Eksikliği, başta iskorpit hastalığına ve ayrıca enfeksiyonlara, serbest radikallere karşı vücut direncinin azalmasına, diş eti kanamalarına, eklemlerde ağrı ve şişmelere, kansızlık, iştahsızlık, yorgunluk ve sindirim bozukluğuna neden olabilir. Yukarıdaki diğer olumlu süreçlere zarar verebilir. (Sigara, alkol, ayrıca ağrı kesici, deprasyon, kan sulandırıcı ve doğum kontrol ilaçları, C vitamini tüketimini arttırarak, vücudu C vitamininden hızla yoksun bırakarak yukardaki sorunları tetikliyebilir.

Fazlalığı; C vitamini vücutta çok kalmadığından, ishal, karın ağrısı ve bulantıya neden olabilir. Vücudumuzdaki B vitaminini azalttığından, bazı bünyelerde böbrek taşı oluşumuna neden olabilmektedir!..

C vitamini  çilek, kayısı, kiraz, domates, karpuz, bezelye, taze kırmızı biber, maydanoz, papatya, asma yaprağı, pancar yaprağı, pazı, şalgam, kuşkonmaz, kuşburnu, avakado olmak üzere, ananas, turuçgiller, brokkoli, lahana, karnabahar, havuç, roka, tere, limon, kuru soğan ve ıspanakda bulunur.

  C vitaminin bize yapmaya çalıştığı bu anlamlı katkıları, biz de günde en az 2-2.5 litre  su ve sıvı tüketerek destekleyebiliriz!...

Ve şunu da unutmayalım: C vitamini, pişirmeyle ve bihassa suyla ve  sıcak havayla sürekli temas halinde etkinliğini kaybetmeye başlar!..

Dilimlenen ya da suyu sıkılan sebze ve meyveler elden geldiğince çiğ halde ve ivedilikle tüketilmelidir!..

Sigara ve tütün, vücuda giren C vitaminin aktivitesini azaltır ve yaşlanmayı hızlandırır!...  

(devam edecek)

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 392
Toplam yorum
: 729
Toplam mesaj
: 164
Ort. okunma sayısı
: 4371
Kayıt tarihi
: 12.03.07
 
 

İstanbul doğumluyum. Sağlıklı beslenme, yüzme, doğada yürüyüş ve çevre özel ilgi alanlarım. Şiiri ve..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster