Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '10

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Cafe Nook'ta çilekli pasta yaptım

Cafe Nook'ta çilekli pasta yaptım
 

Zaman hızla akıyor ve ben de her hafta düzenli olarak içerik sağlayamadığımı fark ederek uyandım bu sabah. Bugün benim haftalık iznimin olduğu gün ve gönül isterdi ki tüm gün evde pinekleyip odamın ve evimin tadını çıkartayım. Ne yazık ki, sorumluluk denen şey ağır bastı ve sabahın 10'unda yollara döküldüm. Aklımda her hangi bir mekan yoktu ve randevusuz gitmek aslında en zoru. Bugüne kadar şansım hep güzel gitti, çok zorlanmadan kendime mutfak buldum ancak tanıdıklar bitince iş başa düştü. Evet itiraf ediyorum kendimi kapı kapı dolanan eski usül pazarlamacılar gibi hissediyorum.

Hatta bugün bu hissi en çok Cafe Cadde’de yaşadım diyebilirim. Mekanın sorumlusu yoktu, var olan arkadaşa da durumu anlattım ancak pek anlamadığından olsa gerek pek bir acır gözlerle baktı bana. Neyse ben de yılmış savaşçı misali kartımı bırakıp uzaklaştım. Yenilgiyi kabul etmeyerek, önceden söz aldığım Cafe Nook’a geçtim. Cafe Nook, özellikle yemekleriyle beni benden alan güzel bir mekandır. Tercih ettiğim mekanlardan biri olması sebebiyle hep mutfağına girip bir şeyler yapmak istedim. Kısmetimde, çilekli-kremalı milföy hamurlu pasta varmış.

Pastanın yapımı, krema ve çilek sosunu saymazsak oldukça hızlıdır. Krema ve çilek sos biraz vakit alabilir ancak yapımları gayet basit. Ayrıca tatlı olarak çok hahif olduğundan olsa gerek, diyet yapanların tatlı yediklerini anlamamaları da gayet hoş. Hani tabaktakileri silip süpürdükten sonra vicdan azabı çektirmeyecek tatlılardan.

Tatlımızın tarifine geçmeden önce, sizinle güzel bir haber daha paylaşmak istiyorum. iletisim@mutfaktakicadi.com adresime bir mail geldi. Mika Group bünyesinde, Tom Tom Sokağı (Indıgo ve Alt isimli mekanların sokağı) olarak hizmet veren mekanlar zincirinin Halkla İlişkiler ve Pazarlama Sorumlusu mekanlarıyla karşılıklı bir çalışma yapıp yapamayacağımızı sordu. Evet anlaştık ve mutfağı olan mekanlarında yemek çekimi yapacağız ve tüm mekanlarının detaylı tanıtımlarını da sayfamda yapacağım. Onlar da siz okurlarıma “akşam yemeği” hediyesi ve etkinlik biletleri verecekler. 17 Mayıs’ta gerçekleştireceğimiz çekimlerden sonra yazılar yayınlandıkça sizleri mutlu edebileceğim. Diyeceğim şu ki: buralarda kalın:)

Her neyse gevezeliğin sonu yok tatlımıza geçelim:

Çilekli-Kremalı Milföy Tatlısı

Malzemeler

    250 gr. süt 50 gr. şeker yarım paket vanilya 2 yemek kaşığı un 2 adet yumurta sarısı 50 gr. tereyağı 10 çilek 1 çay bardağı toz şeker 2 bardak su 5 adet ince doğranmış çilek 3 adet milföy hamuru

Hazırlanması

Krema’nın Hazırlanması

200 gr. sütü, şekeri vanilyayı kaynatıyoruz. Kalan 50 gr. sütü un ilave edip kaynamış olan karışımımıza ekliyoruz. Yumurta sarısını da ekleyerek karıştırmaya devam ediyoruz. Kaynattıktan sonra içerisine tereyağı ilave edip homojen hale gelene kadar karıştırıyoruz. Kremayı soğutmaya bırakıyoruz.

Çilek Sosunun Hazırlanması

10 çileğimizi, 2 bardak suyu ve şekeri ekleyerek kaynatıyoruz. Koyu bir kıvama gelene kadar kısık ateşte kaynattıktan sonra blenderda çekiyoruz. Bu işlemden sonra ince dilimlenmiş olarak elimizde olan 5 çileği de ekliyor ve karşıtırıyoruz.

Sos ve kremamızdan sonra milföy hamurlarımızı alıp, önceden 200 derecede ısıtılmış olan fırına veriyoruz ve çıtır olana kadar pişiriyoruz. Unutmadan hamurunuzu önce oda sıcaklığında çözdürün:)

Çıtır çıtır olan hamurları yanınıza alın. Kocaman, beyaz olursa daha şık duru, bir tabağa önce ilk hazırladığınız kremadan bir kaşık koyun ve az yayın. Üzerine 1 milföyu koyun ve krema ile çilek sosunu ekleyerek diğer hamuru ekliyoruz. Hamurların hepsini ekleyene kadar bu işlemi yapıyoruz. En üst kata çilek sosu yayıyoruz ve bu sosu tabağı süslemek için de kullanabiliyoruz. En sonunda dilerseniz pudra şekeri de koyarak tatlıyı albenili yapabilirsiniz.

Sonrasında mı?

Afiyetle mideye indirmece:)

Afiyet bal şeker olsun, löp löp yağ olmasın

Tüm fotoğraflar için: http//www.mutfaktakicadi.com

 
Toplam blog
: 125
: 1808
Kayıt tarihi
: 24.05.07
 
 

Bir gün elle tutulabilen, mürekkep kokusu içine çekilebilen GERÇEK bir gazetede köşe yazıları yaz..