Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Çağdaş Sanat Merkezi

Çağdaş Sanat Merkezi
 

Uzun zamandır haberdardım bu inşaattan her İzmirli gibi. Ancak ne yerine ne de adına dair bir bilgim yoktu. Ta ki geçen haftaya kadar.

Hollanda Kraliyet Flarmoni Orkestrası'nın EÇEV yararına çalacağı haberini okumuştum. Mekan olarak Ahmet Adnan Saygun Sanat Merkezi (kısaca AASSM) gösteriliyordu. Hem konser hemde yeni bir mekana gitme fikri maaile heyecanlandırmıştı bizi. Eylemin esas amacının hayırlı bir iş olmasını saymıyorum bile. Verdiği mutluluk tarif edilemez.

İzmir de olsa park yeri stresi herkesin malumu. Heleki Alsancak, Göztepe veya Karşıyaka gibi semtler park problemi açısından İstanbul ile yarışır bir hal almışken. Ancak tabelaları takip ede ede hedefe vardığımızda bizi bekleyen şey inanılmazdı. Bir rüya mıydı bu yoksa? Sayıları normalden çok fazla güvenlik görevlisi, parkedilmeyi bekleyen sınırsız alanlar, ışıl ışıl göz alıcı bir dış mekan. Gece, başarılı bir 'park etme' operasyonu ile güzel başlamıştı.

Asıl merak edilen iç mekandı tabiki. Kapıdan içeri girer girmez hava birden değişti. İstanbul'da bile birkaç kültür kompleksi gezmiş biri olarak itiraf etmeliyim ki güzel bir atmosferle karşı karşıya kaldım. Asansörlerin dokunmatik tuşları, her kattaki kafelerin geniş ferah bir alana bakması, tuvaletlerin muazzam şıklığı bizi oldukça şaşırttı. İçerideki ağırlık, her köşe başında bir görevlinin olmasını atlamamak lazım.

Web sitesinden gördüğüm üzere biz büyük salonda konseri izledik. İç tasarım olağanüstüydü. Ahşaplar, koltuklar, genişlik muhteşem. Dışarıdan aldığım bir duyuma göre bu salonun bir benzeri İngiltere'de mevcutmuş. Ne derece doğrudur bilemem. Benim gördüğüm ve bildiğim İzmir'in gerçekten muhteşem bir salona kavuşmuş olması.

Gözüme çarpan bir detay vardı ki onuda paylaşmadan edemeyeceğim. Her katta bulunan kafelerin menüsünde alkolü içkilerin çeşitliliği inanılmaz derecede fazlaydı. Ve tabiki menüdeki her içecek mevcut değildi. Sezona yeni girdiğimiz şu günlerde umarım bu eksiklikler zamanla giderilir.

Konserden çıktıktan sonra büyük bir ayıbımı fark ettim. Peki Ahmet Adnan Saygun kimdi? Ve neden bu sanat merkezine onun adı verilmişti? Cevabı çok açık ve basit aslında. Hayatı müzikle geçmiş, büyük isimleri dinlemiş, onlardan eğitim almış, kendisine önemli ünvanlar verilmiş bir İzmirliydi. Hayatını okuduktan sonra kendisini saygıyla anarak tüm İzmililerin bu sanat merkezindeki etkinliklere daha fazla iştirak etmesini temenni ettim. Ve umarım bu temennim her geçen gün artarak gerçeğe dönüşür.

 
Toplam blog
: 42
: 2022
Kayıt tarihi
: 05.08.10
 
 

1983 İzmir doğumluyum. Doğduğumdan beride bu şehirde yaşıyorum. İlk, orta, lise ve üniversite hay..