Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '18

 
Kategori
Değerleme
 

Çağdaş Türkiye Ülküsü

Çağdaş Türkiye Ülküsü
 

Doğal güzelliklerimiz:)


Benim bir tek ülküm var
O da “Çağdaş Türkiye” ülküsü
Ülkem
Mutlaka çağdaş ülke olmalı

İnsanlıkta
Kusursuz olmalı ülkem
Saygı başa taç olmalı
Sevgi olmazsa olmazlardan olmalı

İnsanlarım
Eğitimde en öne geçmeli
İnsanlarımda
Değerlemeler oluşmuş olmalı

İnsani değerler
Tamamen içselleştirilmiş olup
Kötülükler yok olmalı
Yalan terk etmeli ülkemi
Sahtekârlık asla yer bulmamalı
Yaşamda

Barış
En başat değer olmalı
Barış bozuculuk gündemde olmamalı

Din
Bin beş yüz yıl önceki toplumsal düzenlemelerle
Bugünkü ülke yönetiminde düşünülmemeli

Din
İçerik olarak dürüstlük ve gelişimcilik öneriyor
Yaşamımıza
Böyle bakarak bilim yoluyla devam edebilmeliyiz

Açık bir gerçek ki
Yarını anlayabilmenin
Ve yarını güzelleştirmenin yolu bilimden geçer
Eskimiş çözüm yolları yarınları aydınlatamaz

Bunun için işte
Bilimde fende çok çalışmalı
Yaşamı bilimle güzelleştirmeliyiz

İnsanlarımızı
Daha sağlıklı ve
Daha uzun ömürlü yapabilmeliyiz

Yani
Yaratılmışların en kutsalı insan
Şu dünyada uzun ömürlü ve mutlu olsun

Çağdaşlık budur işte
Ben herkesi
Çağdaşlık ülküsüne çağırıyorum
Çağdaşlık varken saçmalıklara yer vermeyelim

Yaşamımızda
Bilinir ki
Çağdaşlık ülküsüdür
İnsanı daima zinde tutan
Ve insan olduğu bilincinde yaşatan

İnsanlık bilinci
Herkes benim gibidir
Herkes kardeştir
Herkes birlikte ve beraber yaşamalıdır
Şeklinde özetlenebilir

Yani
Ben sen o ayrımı yok
Biz kabulü vardır
Teorik söylemle toplum
Sınıfsız imtiyazsız kaynaşmış toplum olacaktır
Çağdaşlık ülküsü yapılanmasında

Bir şiirimle noktalıyorum yazımı


MASAL
Bana bir masal anlat baba
İçinde insanlar olsun coşkulu
Dilencilik ayıp çalışmak namus sayılmış olsun
Yol gösterenler bari haritayı biliyor olsun
Bana bir masal anlat baba
İçinde güler yüzlü insanlar olsun
Zevk ve sefada hayâ ve edep
Geçim derdindekiler umurlarda olsun
Bana bir masal anlat baba
İçinde sevişen âşıklar olsun
Savaşlar lanetlensin barıştan söz edilsin
Fidanlar ağaç olsun hep kırılmasın ne dal ne filiz

Bana bir masal anlat baba
İçinde insanlar olsun dertsiz
Yalansız dolansız ama gerçek olsun
Ümitler sevdasız sevgililer gibi sönmesin
Bana bir masal anlat baba


(Halil güven- Mavi Kanatlı Kuş)



Sağlıcakla kalınız

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..