Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Cağırtlak Kebabına Aman Dikkat!

Cağırtlak Kebabına Aman Dikkat!
 

Önceki gece fabrikadaki arkadaşlarla akşam pikniğine gittik. Antep'in meşhur cağırtlak kebabını yaptık. O kadar güzel olmuştu ki 5 evet yanlış duymadınız tam beş şiş kebap yedim.

EE ne mi oldu? Ne olacak, gece eve gelince tansiyonum fırladı. Ve en garibi bunun böyle olacağını da bekliyordum. Geceyi hastanede tamamladım. Ama, kırk yılda bir bir perhizi bozduk, yine de değerdi.:)))

Şimdi size yediğimiz nefis Antep üsulu ciğer (cağırtlak) kebabını tarif ediyorum. Aman, tansiyon ve şeker hastaları dikkat etsinler...

Nasıl mı yapılır, cağırtlak kebabı. Tarifi aşağıda. Haydi afiyet olsun.:))


Malzeme
150 gr kuzu ciğeri (4 şiş)
30 gr ciğer çözü (ciğer yağı)

Piyaz Malzemesi: 1 tutam maydanoz,
1 adet küçük baş kuru soğan.
Yetercince tuz, karabiber, kimyon
Sumak ekşisi
Kırmızı pul biber.

Tarifi
Ciğer kuşbaşı büyüklüğünde parçalara ayrılır. Ciğer çözüde aynı büyüklükte parçalara bölünür. Kuşbaşı büyüklüğündeki 5 tike ciğer ve 1 çöz; her şişe iki tike ciğer 1 tike çöz, 3 tike ciğer olacak şekilde saplanır. Şişlere geçirilmiş ciğerler harı geçmiş kömür ateşinde yakmadan çevire çevire pişirilir.

Piyazın Hazırlanışı: Kuru soğan ince doğranır, sumak ekşisiyle karıştırılır, Maydanoz ince bir şekilde doğranarak karıştırılır, hazırlana piyaz tabaktaki ciğerin yanına limon, yeşil biber, turp ve mevsimine göre yeşillikle birlikte hafiften tuz, biber, kimyon koyularak servise sunulur. Yanında ayran da tavsiye edilir.

 
Toplam blog
: 55
: 921
Kayıt tarihi
: 08.07.06
 
 

40 Yaşından Sonra Evet, ben yıllarca okudum, okudum. Ne bulursam, elime ne geçerse. Kırkından sonra..