Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '16

 
Kategori
Deneme
 

Çağrışımlar

Çağrışımlar
 

Hava kapkara ve ağır...
Evden dışarı çıkmıyorum.
Televizyonda haber, haberde keder, ekranda artık görmek istemediğim yüzler, duymak istemediğim sesler...
Onu da kapıyorum. 
En çok istediğim kendi dünyamda kalmak şimdi...
Çayım elimde camın önündeyim, yoldan geçenlere bakıyorum.
Aklımda insanlar, aklımda sevdiklerim, aklımda memleketimde olanlar, aklımda gelecek...
Kitap da okumak istemiyorum şimdi, müzik dinlemek ya da sokağa çıkmak falan da...
En çok şiirlerde gezinmek istiyorum bugün. 
Açıyorum en sevdiklerimi...
Cemal Süreyya, Nazım Hikmet, Özdemir Asaf, Can Yücel...
Sonra bir tane seçiyorum içinden.
Şarkılardan fal tutar gibi, şiirlerden fal tutuyorum.
Vallahi de çıkıyor! 
Özdemir Asaf'ın Çağrışımlar şiiri...
Soruyor: 
 
Çok küçük bir yalanı 
Çok büyük bir orantıda 
Dinlediniz mi? 
Çok büyük bir yalanı 
Çok yalın bir doğrultuda 
Söylediniz mi? 
Gecikmiş bir gizlemi, 
Birikmiş bir özlemi 
Sakladınız mı? 
Gelmeyecek bir gideni, 
Olmayacak bir nedeni 
Beklediniz mi? 
Bir gerçeği erken, 
Bir açlığı tokken 
Anladınız mı? 
Hep mi hep ölecekmiş gibi, 
Hiç mi hiç ölmeyecekmiş gibi 
Yaşadınız mı? 
Yalanı sürmeye sürmeye, 
Yanlışı görmeye görmeye 
Saklandınız mı.. 
Doğruluğun yönünde, 
Doğruların önünde 
Aklandınız mı.. 
Ortamsız bir yaşamda, 
Yaşamsız bir ortamda
Harcandınız mı? 
 
Ne cevap veririz bilemedim...
 
 
Toplam blog
: 115
: 830
Kayıt tarihi
: 18.11.12
 
 

1967 yılında İstanbul'da doğdum.Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinden 1988 yılınd..