Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '09

 
Kategori
Sinema
 

Cahil Periler

Cahil Periler
 

Cahil Periler Film Afişi


Kabullenerek sevmek, severek çoğalmak…

Ne kadar aptalız!

Ne çok geri çevrilmiş davet, ne çok söylenmemiş söz, ne çok karşılanmamış bakış, ne çok kez hayat yanı başımızdan geçiyor ki farkına varmıyoruz.

Evet, hatırlayanlar vardır. Cahil Periler orijinal adıyla Le Fate Ignoranti’den bu sözler.

Ferzan Özpetek’in doğduğu ülkede hala anlaşılamamış olması her gün bir kez daha üzüyor beni. Hayatından serpiştirdiği her filminde bir kez daha tanıyoruz kendisini.

Güvendiği ve sık sık rol verdiği oyuncuların İstanbul’da, Roma’da, Paris’te yaptıkları ortaya çıkardıkları takdire şayan.

" Hamam " ve " Harem Suare " filmleriyle başarısını uluslararası alanda ispatlayan yönetmen Ferzan Özpetek'in " aşkın, ailenin ve arkadaşlığın bütünleşmesinden doğan yeni anlamların öyküsü " olarak tanımladığı " Cahil Periler ", Roma'nın Ostiense semtinde geçiyor. Kendine has sokakları, evleri ve mimarisiyle eskiyi yeniyle buluşturan Ostiense, aynı zamanda Ferzan Özpetek'in 25 yıldır yaşamını sürdürdüğü semt.

Film, Ostiense'nin değişik mekânlarında çekilmiş. Semtteki teraslı bir depo, çekimler için restore edilmiş. Açılış sahnesi çekimleri ise, yine Ostiense'deki ACEA Sanat Merkezi'nde yapılmış.

" Cahil Periler "in sanat yönetmenliğini, " Son İmparator " ve " Yetenekli Bay Ripley "in sanat yönetmenliğini yapan Bruno Cesari yapmış. Serra Yılmaz ve Koray Candemir'in de rol aldığı İtalyan-Fransız ortak yapımı filmin başrollerinde modern İtalyan sinemasının en iyi oyuncuları arasında yer alan Margherita Buy ve Stefano Accorsi paylaşmışlar.

Film, İtalya adına katıldığı Berlin Film Festivali'nde eleştirmen ve izleyiciler tarafından beğeniyle karşılandı ve İtalyan basınında geniş yer buldu. Ferzan Özpetek de, bu filmle " İtalyan sinemasını yeniden yaratan üç yönetmenden biri " arasına dâhil oldu.

" Cahil Periler " Türkiye'den sonra Kasım 2001'de de Fransa ve İspanya'da gösterime girmişti.

Avrupa’da gösterime girdiği her ülkede oldukça olumlu tepkiler almış. Türk televizyonlarında ise sakıncalı bulunduğundan gece yarısı geç saatlerde yayınlandı.

Özpetek, " Cahil Periler "de aile, arkadaşlık, aşk kavramlarına yeni bir bakış açısı getiriyor. Onun gözünden, belki kendi yaşamını yansıttığı ve bizlere açtığı bu pencere önyargılarımızın, korkularımızın ve bilmemekten kaynaklanan güdülerimizin ne kadar yanlış olduğunu ortaya koyuyor.

Özellikle filmin sonunda setten yansıtılan karelerde İtalya’daki yaşamdan, Serra Yılmaz’ın coşkusundan kesitlerle umduğu, beklediği gelecekteki Türkiye’ye bir şeyler söylüyor olabilir mi?

Michele’nin yaşadığı ev filmin bizlere aktarmak istediğini daha ilk bakışta özetliyor aslında. Başlı başına çeşitliliğin simgesi olan bu evde cinsel ve etnik yapının çeşitliliği ve uyumu göze çarpıyor. Bu kadar farklı düşünce ve hayat tarzından olan kişilerin uyumlu bir biçimde ortak bir sofrada buluşabiliyor olması hoşgörü bağlamında çok iyi kurgulanmış. Aslında günümüzde insanlardan beklediğimiz özellikleri birebir yansıtıyor.

Terasta dalgalanan gökkuşağı bayrağı ise cinsel farklılık, barış ve özgürlüğün simgesi.

Çok renkliliğin korunduğu bu filmi izlemediyseniz bir bakın derim ben…

Ahmet Buğra TOKMAKOĞLU

Abtokmakoglu@gmail.com

 
Toplam blog
: 430
: 2186
Kayıt tarihi
: 18.06.07
 
 

20 Nisan 1989'da İzmir'de doğdu. İlköğretim ve lise öğrenimini Karşıyaka'da tamamladı. 20..