Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '08

 
Kategori
Kitap
 

Cahillikler Kitabı

Cahillikler Kitabı
 

"Çok fazla şey bilmediklerini bilen insanlar için" yazılmış bir kitap tavsiye edeceğim size. Kitabın adı biraz sert aslında. İçindeki bilgileri bilmeyenler cahil oluyor gibi algılanabilir ama aslında bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp diyorsunuz okuduktan sonra. Bu kitapta cevabını bildiğimizi sandığımız bir sürü şeyin yanlış olduğunu öğreniyoruz. Meğer iki değil dört tane burun deliğimiz varmış, meğer 36 değil 38 Osmanlı padişahı varmış, meğer panter diye bir şey yokmuş. Meğer yıllardır rüzgarın aşındırarak erittiğini zannettiğimiz Sfenks'in burnunu bir müslüman din adamı (Saim el Dahr) tahrip etmiş ve kamu malına zarar vermekten 1378'de linç edilmiş.

Bu yazıyı yazmadan önce blogda daha önce bahsi geçmiş mi diye baktım. Sevgili Erdoğan Şahin benden yaklaşık bir ay önce yazmış bir yazı. Önce yazmaktan vazgeçtim ama sonra kendime engel olamadım. Ya benim gibi o yazıyı okumayan birileri varsa ve benim rastladığım gibi tesadüf eseri rastlamamışsa kaçırmasın bu fırsatı dedim. Bir de ben yazayım istedim. Erdoğan Bey'de oldukça güzel yorumlamış kitabı zaten. İki kişinin ilgisinin çekip okusa kar kardır. Kitap okumayan millet olduğumuz ayyuka çıktı zaten.

Çok eğlenceli bir kitap. Bazı şeyler yok canım dedirtirken bazıları ben biliyordum zaten böyle olamayacağını ya da pes doğrusu helal olsun falan dedirtiyor. Size benim özellikle ilgimi çeken bir kaç konu başlığı vereyim. Yoksa her bir soru ve cevap blog yazısı olur. Yaz yaz bitmez. En iyisi siz alıp okuyun. Şimdiden iyi okumalar.

*Bir mavi balinanın yutabileceği en büyük şey nedir?
*Bir St. Bernard boynunda ne taşır?
*İnsanın kaç duyusu vardır?
*Ay nasıl kokar?
*Bir atomun içinde ne vardır?
*En çok insan öldüren Afrika memelisi hangisidir?
*Savaştan üç kat daha tehlikeli olan şey nedir?
*Roma yanarken Neron ne yapıyordu?
*Tutankamon'un laneti neydi?
*İlk Amerikan Başkanı kimdir?
*İlk bilgisayar virüsü gerçek bir böcek miydi?
*Ses duvarını aşan ilk icat nedir?
*II.Katerina nasıl öldü?
*Mide ülserinin sebebi nedir?
*Su kaybettiğimizde ne içmemiz gerekir?
*Günde kaç saat uyumak gerekir?
*Taş devrinde insanlar nerede yaşardı?
*İlk modern olimpiyatlar nerede yapıldı?
*İstanbul neresidir?

Daha neler var neler. Ben bunların cevabını biliyorum diyenler büyük bir olasılıkla yanılıyorlar. Cevapları merak edenler lütfen okusunlar. Banane şimdi bu bilgilerden diyenler varsa da onlara da hayatta başarılar. Hakikatin yolu cehaletten geçer. (Henry Suso)
 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..