Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '08

 
Kategori
Müzik
 

Cajon

Cajon
 

Dün arkadaşım Ferit aradı ve yanına çağırdı. Kendisi ticaretle uğraşmaktadır ve hobi olarak ise darbuka çalmaktadır. Ferit’in yanına gittiğimde bana internette araştırma yaparken tesadüfen bulduğu bir çalgıdan bahsetti, adı Cajon fakat okunuşu Kahon. Ben de oldukça heyecanlandım, bana darbukaya benzediğini söyledi, fakat tiz ve bas seslerinin de çok güzel çıktığını söyledi. Kohon hakkında biraz bilgi istedim, kendiside araştırmaları sonucu bu cihaz hakkındaki bilgilerini benimle paylaştı;

Ferit: Flamenko müziğinde kullanılan vurmalı bir çalgı ve üzerine oturarak iki el ve ayaklarını kullanarak çalıyorsun.

Adam: Şekli nasıl?

Ferit: Tahta bir kutu şeklinde, içinde telleri var.

Adam: Ne kadar ilgi çekici, çok merak ettim valla, nereden çıkmış bu kahon?

Ferit: İspanyollar limanda portakal sandıklarına vurarak, çıkan sesle ritim tutarlarmış ve eğlenirlermiş. Daha sonra İspanyollar gitar çaldıkları zamanlarda bu sandıklarla ritim tutmuşlar ve enfes bir ses çıkmış ortaya.

Adan: Ülkemizde bu çalgı yaygın mı?

Ferit: Pek yaygın değil fakat yinede kullanılmakta, mesela evlerinin önü boyalı direk şarkısında kahon kullanılmıştır, gitar ile beraber. Videosunu izlemediğin belli oluyor.

Adam: İzledim fakat dikkatli izlememişim demek ki.

Ferit: Birçok çeşidi var bu çalgının, telli, telsiz ve bastan tize geniş bir ses aralığı var. Kahonun ön kısmındaki vidaları sıkıp gevşetmek, farklı seslerin ortaya çıkmasını sağlamakta.

Adam: Ferit, iyi bir araştırma yapmışsın, bravo.

Ferit: Evet, bu akşam benim evde olacağız, arkadaşlar gelecekler, kahonu merak etmişler. Gitar çalan bir arkadaş da gelecek, küçük bir konser vereceğiz onunla birlikte. Sen de gel muhakkak bekliyorum.

Adam: Mutlaka gelirim merak etme.

Bu tatlı söyleşinin ardından, o gün akşam, Ferit ve arkadaşının yaptığı müzik, beni gerçekten çok etkiledi ve gitarın kahona olan aşkını öğrenmiş oldum bu vesile ile. Eğer merak ettiyseniz, you tube sitesinden, kahon ile ilgili videoları izleyebilirsiniz. Kendinize dikkat edin, Sayılarımla.

 
Toplam blog
: 15
: 2438
Kayıt tarihi
: 22.11.06
 
 

Deniz Adamı ..