Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '08

 
Kategori
Siyaset
 

Çakıl taşı mı? Kaya mı?

Geçtiğimiz günlerde okumuşsunuzdur. İktidar partisine oy verdiğinden dolayı pişmanlığını bir şekilde ifade eden vatandaş, bu eyleminden dolayı hakkında açılan davadan 1 yıl ceza almıştı. Buna benzer bir olay sayın başbakanımız ile bir zamanlar "milletin efendisi" olan köylü amcamız arasında yaşanmış ve köylü amcamız da nasibini almıştı.

Ben, size geçtiğimiz günlerde bizzat şahit olduğum benzer bir olayı anlatmak istiyorum.

Yaklaşık 3 hafta önce bir TV kanalında gece saat 01.05 sularında canlı telefo bağlantısı ile yayına katılan TÜRK-İŞ genel sekreteri ve aynı zamanda TEK-GIDA İŞ sendikası başkanı Mustafa TÜRKEL, canlı yayında ÇAY-KUR işletmeleri üzerinde kendi ifadesi ile oynanmak istenen oyunlara açıklık getirmiş ve hükümete ağır eleştirilerde bulunmuştu. Ben de bu konuşmayı "vay be" demekten kendimi alamayarak hayretle izledim. (Yayın yapan TV kanalı çok izlenen bir TV kanalı olmamakla beraber gerekirse adını da açıklayabilirim.)

2 gün sonra bulunduğum işyerinde konuyla muhatap olacabilecek bir kişiye bu şahsı tanıyıp tanımadığını sorduğumda;

-"Yabancı gelmedi" cevabı alınca, küçük bir hatırlatma yapma gereğini duydum ve o kişinin adını söyledim. O zaman gelen cevap ne oldu dersiniz?

-"Tamam hatırladım... Ya o arkadaşa uyarı cezası verilmiş TÜRK-İş tarafından" dediğinde tam anlamıyla ŞOK oldum.

Anlatmak istediğim; haklar savunulacaksa ve bu da konuşarak olacaksa, ifadeler de yanlışlık söz konusu ise tepki göstermesi gereken TÜRK-İŞ yönetimimi olmalı yoksa konunun muhatabı iktidar partisi mi?

TÜRK-İş yönetimine onca üyesinin hakkını savunmaya çalışan bir sendika yetkilisinin elini kolunu bağlamak ta ne oluyor diye sormadan geçmek stemiyorum. Nedenini de merak ediyorum.

Sendikacısının yanında olması gerekirken ve bana göre söylemlerinde % 100 haklı olan bu kişi ve temsil ettiği o kadar insana ne yapılmak isteniyor bilemiyorum. Ancak konuyu sizlerin de görüşlerinize sunmayı bir borç biliyorum.

Kısaca; çakıl taşı olup suyun içinde bir o yana bir bu yana savrulmak mı yoksa kaya gibi durup haklarımızı savunmak mı?

Saygılarımla...

 
Toplam blog
: 10
: 930
Kayıt tarihi
: 08.08.08
 
 

1967 yılında Afyon iline bağlı Emirdağ ilçesinde dünyaya geldim. Çocukluk yıllarımı Elazığ'da geçird..