Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '13

 
Kategori
Deneme
 

Çakımı kaybettim

Çakımı kaybettim
 

Coşkumuz resimlerde (Tablo: Utku Mert)


Yaymlanmış ilk “deneme” türü yazım 1995 yılının Mart ayında,
Malkara EMEK'te yeralmıştı.(*)
ÖNDER Gazetesi "denememi" oradan alarak bir kez daha yayımlamıştı.
“Çakı bulmuş gibi” sevinmiştim.
Okurları arasında Trakya'nın "Cumhuriyet"i unvanını kazanmış ÖNDER Gazetesi'nde "yayına değer bulunmak" ne demekti!... Çok mutluydum, bugün gibi hatırlıyorum!…

*

O zamandan beri de yazıyorum, biliyorsunuz.
Bazen arıyorlar: “Kime kızdın?...”
Ya da:
“Derdin ne, belediye başkanı mı olacaksın?...”

* * *

Yok, dostum kimseye kızmadım.
Derdim kendime, başkan da “olmayacağım!...”
Milletvekili de!...

* * *

Emre Aköz’ün de dediği gibi;
“Bu ülkede, çıkarımız olabilir ama fikrimiz olamaz!...”

*

Yazılarımızın ardında “gizli gerçekler” aranmasından,
Şikâyeti olan yalnız ben değilim, bakın:
Aköz gibi, Şeref Oğuz da yakınanlardan,
Diyorlar ki;
“Onlara göre bizim ‘fikrimiz’ yok!...”
Sadece “menfaatlerimiz” var, öyle mi?!
“Bütün bu yazıları çıkarlarımızı korumak için...”
İstediklerimizi elde etmek için yazıyoruz(!)

*

Ve ekliyorlar:
Menfaatin olabilir ama fikrin olamaz!...
Eleştirilerin samimiyetine niye inanmazlar acaba?...
Sanırım kendi ilişkileri tam da o şekilde olduğu için böyle düşünürler.

* * *

Benzer durumları hep yaşıyoruz.
Aköz’le Oğuz’a katılmamak elde mi?...

*

Gizli gerçekler ve çıkarlar üzerine Marcel Pagnol "askerliği ve askerleri kahramanlaştıran sistemde, bundan fayda sağlayan sivil zafer tacirlerini" tenkit etmektedir. Bu eserinde Pagnol, eleştirmenlerin katı gamsız üslubunu da tenkit etmektedir.
“Eleştirinin Eleştirisi” adlı eseriyle tanınan bu Fransız yönetmen ve romancının güzel bir tespiti vardır:
Bir insanın, gizlemekte en güçlük çektiği şey neymiş biliyor musunuz?
“Kendi hakkındaki fikridir” diyor Marcel Pagnol.

* * *

Başlıkta "kaybettiğim sanılan" çakımı mı soruyorsunuz?...
Merak etmeyin buldum, buldum!... :) :) -AAK.
____________
(*) Malkara EMEK Gazetesi'nin kurucusu,
Merhum Erdoğan Paktuna'yı rahmetle anıyorum.
Işıklar içinde olsun! 

 
Toplam blog
: 276
: 1102
Kayıt tarihi
: 19.11.12
 
 

Evli, 2 evlat babası, 1965'te doğdu, inançlı, müziksever, insansever, yurtsever, iyi yüzer, ünive..