Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '09

 
Kategori
Estetik / Güzellik
 

Çakma sarışın ablalar...

Çakma sarışın ablalar...
 



Sarı saça bayılırım. Sarı saçın yakıştığı hanımlara da bayılırım.

Gerçek sarışın olmayanlara bu lafım.

Yakışana çok yakışıyor, yakışmayanı da en hafif tabirle komik yapıyor. Başka başka kelimeler koyduğum da olmuyor değil hani, ''nokta nokta'' mevzularımdan biri diyebilirim. Çarşıda pazarda gördüğüm ablaların hallerine göre laf buluyorum bazen.

Sarı saç herkese gitmiyor maalesef. Cilt rengi, göz rengi, vücut yapısı, kemik yapısı, genel görünüşü kaldırmıyor sarı rengi. Sarının da her tonu herkese olmuyor. Kiminde altın tonları hoş duruyor, kiminde buğday tonları. Kiminin de hiç dokundurtmaması lazım saçına. Kalsın öyle.

Misal,

Türkan Şoray'ın sarışın olduğunu bir düşünün...

Misal,

Elizabeth Taylor'un sarışın halini tasavvur edin...

Misal,

Sezen Aksu... Yüz hatları doğal sarışına göre fazla dolgun, hiç olmamış sarı civciv görünümü. Firuze'yi söylediği zamanlardaki kumral haliyle daha güzeldi.

Misal,

Kate Winslet'e de hiç yakışmamış, cildine gitmemiş sarışınlık.

Misal,

Helin Avşar,

Bir gazetede Helin Avşar'ın resmini görmüştüm. Koyu renkti saçları. Resme baktım, bir daha baktım, kestim üşenmeden, bir gün sonra yine baktım. ''Bu kız bu kadar güzel miydi böyle?'' diye baktım. Hep sarışın hallerini gördüğümden pek beğenmezdim onu. Güzel bulmazdım. Ama o koyu saçlarla nasıl demeli, serpilmiş, daha bir başka güzelleşmiş gibi göründü gözüme. İki gün sonra yine sarı sarı resimleri vardı etrafta, orası ayrı tabii.

Sarı saç onun ne cilt rengine gidiyor ne de göz rengine. Kim onu böyle boyayıp boyayıp salıyorsa ortaya Allahından bulsun inşallah!

Ne diyeyim, kadın kısmı işte. Yaptığından ettiğinden sorgu sual olmaz süsü söz konusu ise. Güzel olacağına inanıyorsa varsın çakma olsun sarı saçları. Teni kapkara, marsık gibi bile olsa, kaşları kapkara, gözleri kömür gibi bile olsa varsın sarı saçlarından o suçlu olsun, yeter ki mutlu olsun.

Dükkana gelen her hatunun kafasına bir kutu sarı boya çalan o kuaförlere ne demeli? Aslında koca bir alkışı hakediyorlar. Hanımablayı allayıp pullayıp sarıya boyayıp çarşıya salıyorsa, çok da güzel olduğuna inandırıyorsa, üstüne de tonla para alıyorsa kocaman bir ''afferim''i hakediyordur bence.

Her hatun Marilyn Monroe değil...

Her hatun Ajda Pekkan değil...

Sokakta da fotoşopsuz gezmek zorundasın şekerim:)

Yakışmadı mı yakışmıyor işte :)










 
Toplam blog
: 403
: 1023
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Kendi halinde biriyim, ziraat mühendisiyim. Emekli oldum ve kendi işimi kurdum. İzmir'de yaşıyoru..