Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '22

 
Kategori
Anılar
 

ÇAKMAKÇI MEHMET VARDI ( 1 )

KÜTAHYA’DA BİR ÇAKMAKÇI 

 

    MEHMET VARDI

 

                                            

Bir zamanlar Kütahya’da Karagöz Sokağı’nda namı değer Çakmakçı Mehmet Uygun vardı. Sevgili Mehmet Uygun’la tanışalı  yaklaşık bir çeyrek asır oldu. Zaman akıp gidiyor. Onunla birlikte tanıştığım arkadaşlarımızın çoğu birer kır atına binerek uçup gittiler. Ben de sıramı bekleyenlerden biriyim.

 

Geçenlerde bir dostumuzu daha kaybettik. Kütahyalı şair Şahin Ertürk’ten acı bir haber aldım. “ Namı değer Çakmakçı Mehmet vefat etti” dediler. (10 Ocak 2022’de Konya’da ) Vasiyeti üzerine cenazesi Şahin Ertürk’ün girişimiyle Kütahya’ya getirildi, orada dualarla toprağa verildi. Allah rahmet eylesin, tüm dost ve sevenlerine baş sağlığı diliyorum.

 

Merhum Mehmet Uygun’la kalıcı bir dostluğumuz vardı. Ben bu satırları onun için yazıyorum. Çünkü onun sayesinde çok saygıdeğer insanları Kütahya’da tanıdım. İlk tanışmamız yanılmıyorsam 1998‘lerde Kütahya’da Şairler Şöleni yapacaklardı. Daveti üzerine 1998 Ekim’inde Kütahya’ya gittim. İlk tanışmamız böyle oldu. 1999’da bu kez Anneler Günü münasebetiyle Mayıs’ın ilk haftasında şair Osman Karaarslan Simav’da Şairler Şöleni yapacaklardı. Bana davetiye gönderdiler. O günlerde Söke Özel Utku MTS Kursu’nda görevli olduğumda yapılacak sınav dolayısıyla gidemedim.

 

Yerime Sökeli şair Mustafa Özcanyüz’ü  yerime  gönderdim. Yapılan Şairler Şöleninde Mehmet Uygun’da Kütahya’dan katılmıştı; bana 30 cm çapında Kütahya Seramikten özel olarak renkli, çiçekli hazırlanmış yuvarlak bir levha hazırlamıştı. Bunu Mustafa Özcanyüz’e bana verilmek üzere göndermişlerdi. Levhada aynen şunlar yazılıdır:  “Yeni Söke Gazetesi Kültür ve Sanat Danışmanı Abdülkadir Güler’e Sevgilerimle- Mehmet Uygun – Kütahya 1999” diye yazılıdır. Bu benim için Mehmet Uygun’dan gelen unutulmaz bir hatıradır. Bu levhayı alınca telefon açıp teşekkürlerimi ilettim. Hiçbir zaman bu güzel insanı unutmayacağım. Hatırnaz, sevgi dolu  bir gönül adamı idi.   

 

Bu tarihten sonra 2000, 2001, 2002 ve daha sonra 18,19,20 Ağustos 2006’da Kütahya - Tünçbilek Belediye Başkanı Mutahhar Temel ile birlikte hazırladıkları Şairler Şölenine katıldım. En son 13-14-15 Mayıs 2011 yılında Simav’da 16. Eynal Kaplıcaları Şairler Şöleninde bir araya gelmiştik. Bu etkinliği Osman Karaarslan ve Simav Belediye Başkanı Kasım Kahraman ile birlikte hazırlamışlardı.  

                

                          ***    ***    ***

Bunlardan unutmadığım bir hatıra daha:

11, 12, Ağustos 2002 tarihinde Nöbetçi Şair Şahin Ertürk ve Çakmakçı Mehmet Uygun’un daveti üzerine Kütahya’da Şairler Şöleni yapılıyordu. Bu Şölene yine beraber olduk. Gezimiz sırasında Kütahya’nın tanınmış âlimlerinden Can Tesisleri’nin sahibi Hafız Mehmet Dumlu’nun yanına gittik. Yanımızda Kütahya’dan Çakmakçı Mehmet, Nazmi Alper Tanrıverdi, Kâzım Poyraz, Aydın’dan Fuat Gürsoy ve Söke’den bendeniz Abdülkadir Güler vardı. Hafız Mehmet Dumlu bizimle fazlasıyla ilgilendi, sohbet ettik, çaylarını içtik. Hepimize ayrı ayrı yeni fırından çıkmış “Batmayan Güneş Devam Eden Gölgeler / 660 sayfalık bir kitabı imzalayıp armağan ettiler. Bu güzel insana biz de birer kitabımızı armağan ettik. Birlikte birkaç fotoğraf çektik. Bu değerli İslâm âlimi Hafız Mehmet Dumlu 27 Ağustos 2011 yılında aramızdan ayrıldı. O’nu da rahmetle rahmet analım. Aslında bu devası tasavvuf konusunda yazılmış kitabı için ayrı bir yazı yazmayı düşünüyorum. Ömrüm vefa ederse… Zaman nelere gebedir bilinmez.

 

Adı geçen Şairler Şöleninde tanıştığım bazı şair ve yazarları anmak isterim. Hemen aklıma gelenleri yazıyorum: Halil Soyuer, Göktürk Mehmet Uytun,  Prof. Dr. İsa Kayacan, Abdullah Satoğlu, Hayrettin İvgin,  Ali Dilki,  Gündüz Aydın,  Ahmet Otman, Yılmaz Gül, İmdat Gümüş, M. Cem Yiğit, Öz Ali Yılmaz, İbrahim Sağır, A. Ziya Öğütcen, Pakize Altan (Âşık Didari), Muharrem Kubat, Sultan Gürbüz, Sedat Günay, Ahmet Sargın, Fahri Ersavaş, Ahmet Özdemir, Bolat Ünsal, Baki Yıldırım, Mansur Ekmekçi, Şakir Susuz, Gülay Birkl, Hüsamettin Tat, Fatma Onur, Memduh Şenol, Deniz Şahinoğlu, Sevil Mısırlıoğlu,  Halk Ozanı  Âşık Yoksul Derviş gibi  hemen aklıma gelenlerden bazıları.  Unuttuklarım varsa beni lütfen bağışlasınlar…       

 

                 ***    ***   ***

 

2003 yılında Söke Belediyesi ile birlikte 6 Eylül Söke’nin Düşman İşgalinden Kurtuluşunun 98.Yılı münasebetiyle Sökeli şair dostlarımızla birlikte şairler şölenini Söke Belediyesi’nin katkılarıyla düzenledik. Bu şölende Kütahya’dan Çakmakçı Mehmet Uygun, Ahmet Aybak,  Simav’dan Osman Karaarslan, Ali Abdülkerimoğlu, Gündüz Aydın Kâzım Poyraz, Bitlis’ten Mustafa Nuri Yüncüoğlu, Ankara’dan eski Aydın Milletvekili M. Kemal Yılmaz, Hasan Hüseyin Yurdabak, Nusret Turan, Mustafa Ceylan, Aysel Al,  İzmir’den Tayyar Tahiroğlu, Isparta’dan Melahat Ecevit, Fethiye’den Ünal  Şöhret Dirlik,  Dalaman’dan Birdal Can Tüfekçi, Nevşehir, Kapadokya’dan Ayşe Paslanmaz, Aydın’dan Şükrü Öksüz, Davazlı Süleyman, Fuat Gürsoy, Sökeli Şairlerden o günlerde aramızda olanlar:

 

Selim Sabit Pülten,  Şennur Çoban Parıldar, Talat Avcı, Halil Özşarlak, Dr. Sevim Şahin,  Mustafa Özcanyüz, Suat Tutak, O. Hasan Bıldırki,  Halil Güven,  Hüseyin Yıldız, Yaşar Çağbayır, Mustafa Özçakır, Hıfzı Altümsek, Mesut Coşkun,  Mustafa Genç, A. Ziya   Kabak, Ali Karagöz, Yusuf Çıldır, Fahri Sevil, Ekrem Karakaş, Ensar Turgut Tekin, Mustafa Uluçay, Kerim Yalçınkaya, Latif Yalçın M. Kemal Karabıyıkoğlu,   Dr. Sevim Şahin,  Musa Elitaş, İsmail Dalgıç ve gazetecilerden Arif Akçay, Cevdet Üzüm, Levent Tuncer, Mustafa Kavruk ve Necati Maldar vardı. O gün Vali Recep Yazıcıoğlu Kültür Salonu’nda yapılan Şairler Şöleninde namı değer Çakmakçı Mehmet Uygun benim için bir şiir okumuştu, bu şiirden bir iki dörtlüğü sizlerle paylaşmak istiyorum:

 

          Şair dostum Abdülkadir Güler’e

 

Fıtratı tertemiz, yüzü tertemiz

Elleri, gözleri, dili tertemiz

Özü pak, sözü pak, ruhu tertemiz

Abdülkadir Bey gibi olmak isterdim

 

Allah’ım özenmiş yaratmış seni

Çok güzel bir insan bendeki kanı

En güzel tarafı insanlık yanı

Ben de onun gibi olmak isterdim

 

Bendeniz bir şair hem Yalnız Ozan

Dedim ki bu dosta yazsam bir destan

Duygularım içten en güzel vatan

Dostluğumuz sonsuza sürsün isterdim.(1)

 

                                      Mehmet UYGUN

 

 1-Sarızeybek yıl:10,Sayı: 56, Temmuz- Ağustos 2012

2- Sanat ve Edebiyat Dünyasında  ELLİ YIL BÖYLE GEÇTİ-

       Abdülkadir Güler, Mayıs Söke- 2014

 

 

 

 

 

 

 

Abdülkadir GÜLER 

02  Mart 2022- SÖKE

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..