Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '06

 
Kategori
Dünya Şehirleri
 

Calgary: Vahşi Batının yükselen yıldızı

Calgary: Vahşi Batının yükselen yıldızı
 

Kanada Yönetim Bilimleri Akademisi 2006 Yıllık Konferansı için Alberta eyaletinde Calgary şehrinde bulunuyorum. Kanada'nın ve dünyanın pek çok yerinden binlerce akademisyen bu konferansta buluşuyor. Ben de konferansta böyle seçkin bir topluluğa sunum yaparak Türkiye'yi temsil etmeye çalıştım. Sizlerle Batı Kanada deneyimimi, doğaya ilişkin gözlemlerimi ve kongre izlenimlerimi paylaşmak istiyorum. Önce Calgary izlenimlerimi paylaşmak istiyorum. Buyurun efendim..

Doğu'dan Batı'ya seyahat

Şu ana kadar Kanada’nın hep Doğu şehirlerinde ve eyaletlerinde bulunmuştum: Çok kültürlülüğün, sanatın, ve üniversitelerin merkezi Montreal, Avrupai tarihi dokusuyla göz kamaştıran Kuzey Amerika’nın ilk ve en eski yerleşim birimlerinden Quebec City, sakin ama heybetli başkent Ottawa, ve geniş bir alana yayılan ticaret, iş ve teknoloji merkezi Toronto.

Bu hafta ilk kez Winnipeg’in Batısına yolculuk ediyorum. Her yıl yapılan ASAC (Administrative Science Association of Canada) bu yıl Calgary’de Banff kasabasında yapılıyor. Araştırmamın sonuçlarını paylaşmak üzere binlerce akademisyen gibi ben de erkenden Calgary şehrine geldim.

Yeni Batı'nın Kalbi

Calgary, 1.5 milyona yaklaşan nüfusuyla Kanada’nın en hızlı büyüyen ve en fazla göç alan şehirlerinden biri, hatta en önde gideni. Şehrin mottosu “Yeni Batının Kalbi” – “Heart of the New West”. Sizi görevliler kırmızı ceketleri ve beyaz kovboy şapkalarıyla karşılıyor ve size gülümseyerek şakalaşarak yardımcı oluyorlar. Buradaki her şehir gibi Calgary de su kenarına kurulmuş ve burada da downtown’daki gökdelenler kentin siluetini oluşturuyor.

Dünyanın en temiz ve sağlıklı şehri

Calgary ekonomisi büyük ölçüde petrole, inşaata, teknolojiye ve dağ turizmine dayanıyor. Batı Kanada’nın en büyük endüstri merkezlerinden biri olmasına rağmen Calgary, dünyadaki 215 şehrin çevresel incelemesi sonucunda dünyanın en temiz ve en sağlıklı şehri seçilmiş.

Tertemiz dağ havası

Buranın ilk dikkatimi çeken özelliklerinden biri Montreal ya da İstanbul gibi nemli olmaması. Tertemiz bir dağ havası sizin kendinizi iyi ve zinde hissetmenizi sağlıyor. Calgary’deki arkadaşlar pencereleri açarak uyuyorlar ve 4-5 saatlik bir uykunun kendilerine yettiğini söylüyorlar. Birkaç arkadaşım sinüzit, astım ve göz alerjisi gibi rahatsızlıklarının burada hemen geçtiğini aktarıyorlar.

Astımı olanlara duyurulur!

Hatta ileri derecede astımı doktor raporuyla sabit olan kişiler için Alberta eyaleti buraya gelmeleri ve tedavi olmaları için özel göçmenlik izni çıkarıyor. Arkadaşlarla konunun geyiğini yaptık: Türkiye’den aynı köyden bin kişi astım raporuyla Calgary göçmenliğine başvururmuş! Olur mu olurJ. Denizli Tavas ve Konya Kulu ilçelerinden Kanada’ya özel uçak kalktığını ve komple köyler boşaldığını biliyoruz.

Banff Kasabasına Yolculuk

ASAC Kongresi Calgary şehir merkezinden 1.5 saat uzaklıktaki Banff kasabasında yapılıyor. Sabah 6 sularında Calgary’den Banff’e doğru yola çıkıyoruz. Banff kasabasına yaklaştıkça rakım yükselmeye başlıyor. Onlarca dağdan oluşan Rocky Dağları tüm heybetiyle ufkumuzda alabildiğine uzanıyor. Canadian Rockies adı da verilen bu sıradağlar, Batı Kanada’nın simgesi haline gelmiş ve UNESCO Dünya Mirasları kapsamında özel korumaya ve incelemeye alınmış.

Banff kasabası, Rocky Dağları, Yönetim ve Liderlik Zirvesi..

Bu konularda önümüzdeki günlerde sizinle paylaşımda bulunacağım.

Kanada'dan veya bizim deyimimizle "can Ada" dan sevgi ve selamlar!

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..