Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '14

 
Kategori
Magazin
 

Çalıkuşu'nun yapımcısı Timur Savcı sektörden çekildi mi?

Çalıkuşu'nun yapımcısı Timur Savcı sektörden çekildi mi?
 

TİMS Prodüksiyon’un sahibi Timur Savcı ani bir kararla ağustos ayı itibariyle sektöre iki yıl ara vereceği haberleri gündeme bomba gibi düştü.

Hürriyet gazetesi yazarı Cengiz Semercioğlu’nun haberi olunca inanmamak mümkün değil. Yinede ben yapılan haber gibi bir durum olduğunu düşünmüyorum. Bu kadar basit olduğunu hiç sanmıyorum.

Neticede ortada sadece Türkiye’de değil dünya piyasasında da isim yapmış bir yapım şirketi var.

Şirket kapısına iki yıl kilit vurup gitmek, mola vermek pekte akla yatkın gelmiyor bana.

Evet, Timur Savcı böyle bir karar almış olabilir, mola vermek, ailesi ile daha fazla zaman geçirmek istemiş olabilir saygıda duyulması gereken bir karar ama bir şirketi kapatmak gibi bir karar almış olduğuna inanmıyorum.

Böylesine güçlü bir şirketi mutlaka teslim edebileceği isimler vardır. Zaten kurulu bir düzen var ortada sanki insanları işten çıkarıyormuş gibi bir hava yaratılması bana hiç inandırıcı gelmiyor bu yüzden.

Kaldı ki marka değeri yüksek bir şirket neden böyle bir şey yapsın? Televizyon sektörünün en güçlü yapımcılarından olan, halen Çalıkuşu ve Muhteşem Yüzyıl’ı yapan ve sadece Çalıkuşu’ndan haftada 600-700 bin TL kazandığı söylenen bir şirketten bahsediyoruz basit bir şirketten değil.

Haberin ara ayrıntılarına bakınca bana biraz bazı dizilerin isim hakkının alınmak istemesiyle alakalı bir durummuş hissini veriyor.

Habere göre Savcı Kanal D yönetimini arayarak sektörden bir süreliğine çekildiğini, Çalıkuşu’nun önümüzdeki sezon devam edip etmeyeceği kararını kanal yönetimine bıraktığını açıklamış.

Yine Muhteşem’in yerine Kösem Sultan’ı Star’a yapacaktı.

Kösem için kullanacağı Muhteşem’in 7 milyon liralık setini de yıkacağını açıklamış.

Star’ın “Kösem’in haklarıyla birlikte seti de bize devret” teklifine ise sadece “Bunu düşüneceğim” yanıtını vermiş.

Her iki ayrıntıda da karşımıza çıkan dizilerin haklarının kanallara devir edilmesi üzerine olunca böyle düşünmekte doğal oluyor haliyle.

Öte yandan dediğim gibi Timur Savcı’nın sahibi olduğu TİMS, sektörün en çok kazanan yapım şirketlerinden biri. Onca çalışanı var. Bir anda herkesi işsiz bırakması, kapıya kilit vurup gitmesi pekte olacak iş değil.

Haber doğruysa da kendisi işin başında olmasa da kurulu düzeni bozmayacağını düşünüyorum.

Netice de güçlü bir şirket bu kadar basitçe kapattım gittim demeyecektir düşüncesindeyim.

Oturmuş bir ekibi olan, onca titiz çalışmaya imza atmış bir ismin aldığı bu kararda çalışanlarını mağdur edeceğini de sanmıyorum tüm bu nedenlerden.

Bu yüzden duyumlar üzerine yapılmış bir haberin net açıklaması Timur Savcı’nın kendisinden gelmediği sürece TİMS Prodüksiyon’un sektörden elini çekeceğine inanmıyorum.

Evet, Timur Savcı mola verebilir ama bir şirketin mola vermesi olacak şey değil.

Tabi haberde yazıldığı gibiyse her şey işte o zaman gerçekten çok konuşulan bir olay olur.

Bir sektörün sadece oyuncuların terk edişine değil yapımcıların da terk edişine sahne olduğunu görmüş olacağız. Mola vermek bile sektörün ne denli yıpratıcı olduğunu gözler önüne sermiş oluyor.

Bu yüzden bence artık sektörün kendisinin sorgulanmasının zamanı geldi çünkü bu işte bir tuhaflık bir tükenme var.

Ve tüm bu gelişmelere en sağlıklı açıklamayı yine Timur Savcı’nın kendisi verecektir.

Bu açıklamanın da çok gecikeceğini sanmıyorum. Çalıkuşu’nun da biteceğini düşünmüyorum onun da oturmuş bir ekibi var kanal reytinglerinden memnunsa devam ettirecektir. Savcı olsa da olmasa da…

oyatekin@gmail.com                                         

https://twitter.com/#!/oyatekin (@oyatekin)

http://yurthaber.mynet.com/yazarlar/tum/1/o.tekin35

OYA TEKİN / MEDYABEY.COM

Oya Tekin/ Engelliler Haber ve Bilgi Portatalı Yaşadıkça.com köşe yazarı

Not: Burada yazılan tüm yazılarım elektronik imza ve zaman damgası güvencesi altında yasal hakları korunmaktadır. Hiçbir şekilde basılı ya da elektronik bir ortamda (CD, Internet vs.) kaynak gösterilmeksizin izin alınmadan kullanılamaz.

 
Toplam blog
: 295
: 3718
Kayıt tarihi
: 01.10.06
 
 

Milliyet Bloğa nasıl geldim ve nasıl yerimi aldım bilmiyorum. Sanırım uzun yıllar okuduğum bölüml..