Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '14

 
Kategori
İnternet
 

Çalınan e-posta ve facebook hesabında bilinmeyenler.

Çalıntı E-posta ve Facebook;

Tecrübesizken tecrübe sahibi oldum. Bu bilgileri "ben çok iyi anlarım, en korumalı siteleri bile çökerttik sor" diyen herkese sorduğumda verdikleri cevap hep "hayır "olmasına rağmen "evet " olan konuyu sizlerle paylaşmak istedim. Teorikte anlatan değil, yaşayan daha iyi bilri düşüncesi ile.

Bundan yaklaşık birbuçuk ay önce, (X olan)e postamın şifresini bilen bir tanıdığım, ilkönce  e postamın şifresini değiştirmiş, ordan facebook şifremi isteyip, yeniledikten sonra da hesabımı dondurmuş. E postamı da kendi e postasının üzerine almak için doğrulama kodu istemiş vede güvenlik bilgilerimi değiştirmeye çalışmış. Microsoft ise bir mesaj atarak 30 günlük bekleme süresi vermiş ve e posta hesabımın güvenlik bilgilerinin değiştirmesi için 30 gün sonra mesaj atacağını yazmış. Hesabıma girdğim zaman ise, e postamın bu şahsın e postası üzerine almaya çalıştığı e postasının ismi başta yazılmış olarak, bu hesab sahibi tüm güvenlik bilgilerinizi değiştirme işlemleri başlattı. Eğer sizseniz dikkate almayın, siz değilseniz ben değildim düğmesini tıklayın yazısı çıkıyordu.

Bu durumdan 3 saat sonrası bu işlerden anlayan bir kardeşim sayesinde (X)e postama girip, ilkönce ben değildim tuşunu tıkladık. Ancak kayıtlı olan cep telefon numaramı 5 ay öncede iptal ettiğim için parola almak zor oldu. Yinede ek hesap vererek bir başka (Y)e posta adına, ordanda yine bir ek e posta (Z)adına taşıdık. Ve X olan eski e postamı hesabı kaldırdan yok ettik.

Son taşığımız e posta daha önce açılan IP bilgisayarından son taşıdığımız Z e postasını açarken, bir başka bilgisayardan e posta açılmayıp sadece ... adlı hesap sahibi, bu e postanın güvenlik işlerimlerini değiştirmeye başladı ile devam eden yazı çıkıyordu.

Tabi iptal ettiğimiz e postaya(X) bağlı facebook hesabım da tamamen kapanmış oldu. Daha sonra çalan kişi ile konuştuğumuzda şifreyi verse de dahi alt yapısı olan e postasını sildiğimiz facebook hesabım açılmıyor oldu.

Diğer konu ise, iptal edilen epostamın durumu ne olacaktı. Bu işlemler için microsoft yöneticilerine yazdım. Cevap gelsede tatmin olmadım çünkü sorularımın cevabı verilmedi.

Facebook yönetiminde hesabımın e postasının yeni vereceğim e postadan bana tekrar verilmesini hayati bir mesele olduğunu yazdım. Birkaç gün içinde güvenlik bilgilerimi istediler. İki günde bir yazdım. Hergün yeni şifre verdim. Nüfus cüzdanıi ehliyet vs.. resmi kurumdan alınan belgelerimi gönderdim. Yaklaşık 20 gün sonra Facebook hesabım, değişik bir e posta ve sıkı koruma ile bana geri iade edildi.

E postam ise yani hesaptan kaldırılan (X), açmaya çalıştığımda böyle bir e posta hesabı yoktur yazıyordu. Son değişiklikle (Z olan) e postayı açmaya çalışsam sadece evden açıyor ama işyeri Ip adresi tanımlı olmadığından açmıyordu.

30 gün süre dolduğunda, e postamı çalan kişimin e postasını şifresi ile açtığımda "müjde 30 günlük süreniz doldu, güvenlik işlemlerini değiştirebilrsiniz artık" yazıyordu. En ilginç olanı ise, çalarken değiştirmeye başladığı ve sonradan bizim hesaptan kaldırılan X e postam değil en son değiştirdiğimiz Z e postamın ismi yazıyordu. Bu çok büyük bir zaaf. Yani siz hesabınızı kapatsanız dahil başka e postaya değiştirseniz, 30 günlük süreç sonrası çalan kişinin e postasına son değişilikteki e postanızın adı gidiyor vede güvenlik bilgilerini değiştirmeye başlayabilirsiniz diyor. Tabi ilk iki harfi yazıyor e postanın..

Güvenlik bilgileri değiştirilmediği için artık, Z olan e postam her bilgisayardan açılmaya başladı. Facebook hesabı ise yoğun güvenlik koruma altında devam ediyor. Facebook yönetimi daha başarılı bu konuda.. 

 
Toplam blog
: 4
: 772
Kayıt tarihi
: 06.05.14
 
 

Kendi halinde, duygusal üniversite mezunu, şiir yazan bazen öfke saçan, inatçı kinci bir o kadar ..