Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '13

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Çalışan anneyi desteklemek için Borusan Neşe Fabrikaları açılıyor.

Çalışan anneyi desteklemek için Borusan Neşe Fabrikaları açılıyor.
 

Borusan Neşe Fabrikaları


Bu hafta posta kutuma düşen bir haber, anneler ve çocuklarını ilgilendiriyor. Her ne kadar siyasi liderlerimiz 3 de yetmez 5 tane çocuk sahibi olmalı ailelerimiz dese de , bunun ardından gelecek fiziki, ekonomik, sosyal ve eğitimsel yükleri çözmek için ortada öneri namına hiçbir şey olmadığı gibi, resmen kadınla , kadın oluşuyla, anne kimliğiyle dalga geçiliyor  diye düşünüyorum.

Yapalım da nasıl ? Hangi planlama, hangi sosyal destek ve güvence ile sorusuna bir türlü cevap bulamıyorum. Kişisel olarak bulmayı denesem de, toplumsal olarak pek ümitsizim ben.

Çalışan kadın nasıl anne olacak ? Nasıl emzirecek ? Doğum izni, ücretli/ücretsiz izin, analık hakkı (!), emzirmeye ayrılan kıt kanaat süreler, #emzirmereformugerekli söylemleri , ikinci, üçüncü çocukların eğitim, bakım ve sağlık ihtiyaçları derken kadın yardım bulamazsa ne yapacak ? Yok kadın çalışmasın, otursun evde kalsın zaten 2 senede 1 çocuk büyür, 5 senede eder 10-15 yıl işten uzak kalmak , iş hayatı da ona küser dersen , kadının suçu ne ?

Yani benim gözümde resmen dalga geçiliyor kadınla. Her kadın anne olmayı isteyebilir, ona bunu keyfini sürerek yaşatma koşulları sunmak yerine nasıl daha eziyetli hale getiririz durumu yaşanıyor şu an ülkede.

Tam da bu düşüncelerin etkisindeyken, gelen bu haber az da olsa umut verdi bana. Çünkü özel sektörün elini taşın altına koyacağı adımlar her türlü cazip benim gözümde. Hatta şöyle diyeyim, eğer özel sektör takip ediyorsa projeyi benim itimadım biraz daha fazla.

Annemin isi benim gelecegim projesi

Borusan Holding , Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ve Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı arasında imzalanan bir protokolle , “Annemin İşi Benim Geleceğim” projesine başlıyor. Proje kapsamında, çocuk bakımı nedeniyle çalışamayan kadınların çocukları için kreşler inşa edilecek. 0-6 yaş arası çocuklara hizmet verecek kreşler, 75-150 çocuk kapasiteli olacak şekilde Borusan Neşe Fabrikası adıyla, Türkiye’nin dört bir yanındaki organize sanayi bölgelerinde kurulacak. Mimari tasarımı ülke genelinde bir yarışma ile belirlenecek olan kreşlerin ilki Adıyaman’da açılacak.

Bu gerçekten güzel bir sosyal sorumluluk projesi. Organize sanayi bölgeleri hedeflenmiş , üstelik de hali hazırda istihdamın yok denecek kadar az olduğu bölgelerin pilot olarak seçilmesi de önemli. Araştırdım bir detaya rastlamadım, kreşler ücretli mi ücretsiz mi olacak? Cevabı tam öğrendiğimde buraya ekleyeceğim.

Projenin adının ”Annemin İşi Benim Geleceğim” olduğunu söyleyen Borusan Holding CEO’su Agah Uğur;

“Yola çıkarken kendimize net bir hedef koyduk. Ülkemizde kadın istihdamının artışına kadın iş gücünün sanayiye katılımına destek vermek istiyoruz. Ülkemiz gelişiyor, güçleniyor ancak bu gelişme ve güçlenme her alanda aynı ölçüde ve dengede olamıyor. Kadınların iş gücüne katılım oranının TÜİK verilerine göre % 28 civarında ” diyor.

(Bu oranın nispeten daha gelişmiş Batı illerinden alınan veriler ile ortalama değer olduğunu, Doğu bölgelerimizde %10 ‘u bile bulmadığını anımsatmakta fayda var)

Projenin hedefi ; 4 yıl içinde Türkiye’nin cografi bölgelerinden 10 ilde organize sanayi bölgeleri içinde kreş ve gündüz bakım evleri ; Borusan Neşe Fabrikaları’nı kurmak. Planlanan illerde 265 organize sanayi bölgesinde toplam 150 bin civarında kadın çalışan varmış. Projenin ilk etabında 4 OSB’de toplam 5689 kadın çalışandan, çocuk sahibi olan 1781 kişiyi hedeflediklerini açıklamışlar.

Sayılar ne kadar az, hedef kitle ne kadar küçük öyle değil mi? Koskoca okyanusta bir kap su birikintisi gibi adeta.

Olsun, 1 çocuk değişir ülke değişir.

Az da olsa, olsun, hiç yoktan iyidir . 

Sena Baran

Twitter.com/SenaBrn

Facebook.com/Dorikus

 
Toplam blog
: 48
: 5171
Kayıt tarihi
: 01.03.12
 
 

1978 doğumlu, Uluslarası ilişkiler mezunu, uluslarası lojistik uzmanı, sosyal medya meraklısı, bl..