Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '21

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

Çalışana Disiplin Uygulanması

Ben elemanlarımı disiplin altında çalıştırırım diyen yönetici bir şey bilmiyor çünkü literatürde böyle bir çalışma şekli yok.

Ha uygulamada bu varsa çalışanda ve çalıştıranda çalışma hayatı bilinci oluşmamış demektir.

Çalışma zevkli bir eylem olabilir; ancak getir götür hamaliye, kaldır taşı, çalışma saatlerinin uzunluğu (6 saatten fazla Jennifer Lopez ile sevişmek bile sıkar)

Bugünkü çalışma pek çalışma sayılmaz; zaten çalışanlar da zoraki çalışıyor.

E haliyle sıkıldıkları için iş zor geliyor kaçmaya, kaçamak yapmaya çalışıyorlar. Ben kendim şahsen zaten çalışmayı sevmezdim, bir de başımda biri dururken kaçmak için yer arardım.

Başımda birisi yok iken çok iyi çalışırdım.

Karakterli çalışanın başında durmak gereksiz.

Çalışan neden kaytarıyor, patron neden disiplin uyguluyor?

Biliyorsunuz ikisi de yanlış.

Kaytaran çalışanın gerekçesi; kötü niyeti bir yana bırakırsak işini sevmiyor, üzerinde baskı var.

Patron neden disiplin uyguluyor; kötü niyetli çalışanlar kaytarıyor.

İkisi de haklı ikisi de haksız.

Çünkü kötü niyeti anlamak zor; söylediğimiz şekilde çalışılıyorsa kötü niyet yok, artı varsa o kişi çalıştırılmamalı.

Ama kişi çıkıp;

-8 saat uzun bir süre

-yönetici baskı yapıyor

-iş ağır

Gibi şeyler öne sürerse kötü niyetten bahsedemeyiz.

Eski zamanlarda malum insanlar sopa ile çalıştırılıyordu; ama o insanlara da taş taşıtılıyordu, taş ancak sopayla taşıtılır.

Çalışan kaytarıyor, çalıştıran disiplin uyguluyorsa ortada her iki taraf için de cehalet söz konusudur.

Patronun disiplin uygulamasının tek geçerli nedeni kötü niyet, onda da kötü niyetliyi çalıştırmayabilir.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..